Kéretlen és várt emailek

Az emailek lehetnek kéretlenek és vártak is
Az emailek lehetnek kéretlenek és vártak is


Várt és kéretlen emailek felhőjével találkozunk naponta. Az elektronikus levelek legújabb fajtája a félt email, mert a magyar korrupciós helyzet alapján a közbeszerzéshez kapcsolódó árajánlat kérésekről nem tudhatjuk, nem csak vattának hívnak-e egy eleve lezsírozott üzlethez!

Kéretlen email felhő

Az ígéret köde gyakorta belengi a különböző tevékenységek, így a keresőoptimalizálás (a SEO) tájegységeit is! És persze az ígéretek mindig is nagyon jól működtek a történelem során: szebb élet, boldogabb jövő, könnyű leszokás, gyors fogyás, biztos gyógyulás, behozzuk és lehagyjuk a Nyugatot, bő termés lesz, mindent elsöprő elsőség lesz a miénk – s mindez szinte erőfeszítés nélkül, a csodatevő csodareceptjéből eredően.

A csodafegyverek az online térben is működnek?

A „csodafegyverek” mindig a vágyakra épültek, amelyeket annyira, de annyira kívántunk.
(Némi kitérővel megemlíthetem, a magyar viccpárt, a Kétfarkú Kutyapárt is ezt a jelenséget figurázza ki, amikor az örök élet és az ingyen sör ígéretével kampányol.)

Ha végigpillant valaki a kéretlen e-mail felhőjében található keresőoptimalizálást, SEO-t kínáló ajánlatokon, egészen konkrét ígéreteket fog találni abban: bevisszük az első ötbe, első háromba, első kettőbe, egybe… ahelyett, hogy őszintén azt mondanák – bevisszük Önt az erdőbe!
Konkrét helyezést a Google keresőtábláján (a SERP-en) egész egyszerűen nem lehet ígérni!

Ugyanis annyi változó befolyásolja a helyezéseket és annyi módon és helyen lehet kérdezni a keresőktől, hogy teljesen kiszámíthatatlan, sikamlós pályán mozog az ígérgető.
Nem is beszélve a változók változásáról, mert maga a kereső algoritmus is változik!

Ha egy cég, egy vállalkozás kéretlen e-mailek szépen csengő ígéretére alapozza a majdani tevékenységét – ellenőrzött referenciák helyett – akkor végül is melyik szolgáltató fogja sajnálni, hogy nem őt kereste fel az ilyen gondolkozású potenciális ügyfél!

Árajánlatot kérő emailek

Ám az árajánlatot kérő mailek nem számítanak kéretlennek, azokat nagyon is várjuk, bármivel is foglalkozzék a cég.
Ám a közbeszerzésre kiírt pályázatokra történő meghívást immár gyanakodva fogadja az ember. Meglehet, csupán vattának hívják a vállalkozásunkat, szükséges második-harmadik ajánlattevőnek.

Ez az elbizonytalanodás már a napjainkban körvonalazódó lator hálózatok tevékenységének finom lenyomata, az Elios és más ügyek következménye.
Most már tudjuk, nem szóbeszéd a sok tíz- és húszszázalékos potentát, nem mesebeszéd a közpénzek lenyúlása.

A kormányközeli, szervezett lenyúlások hálózatának napfényre kerülése elbizonytalanítja a vállalkozót – lehet, hogy a gyanú elkerülése érdekében kérnek csak tőlünk árajánlatot.
Erről, a korrupció mérgének lassú mélyre hatolásáról, rombolásáról nem esik szó a híradókban vagy a zizegő lapokon. Pedig a mélyben megbúvó bizalmatlanság felerősödése is gazdaságot romboló átok.


Nézzünk a „borítékba”:

Marketing alapok: kéretlen online levél

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!