Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálási kísérlet: eleve bukás?

Elöljáróban:
Ezt a bejegyzést 13 évvel ezelőtt, 2007-ben írtam, azóta talán csak a kísérletező kedvem nem avult el, minden egyéb furán fest 2020-ban. Már más a SEO világa.
De a múltunk is hozzánk tartozik a tanulságaival együtt.

Az online világ sivár a keresőkben?

1) Ha rápillantunk a keresőkben egy-egy kurrens szóra, kifejezésre, tömegével találjuk a blogot, honlapot AZONOS címmel, tehát első rápillantásra nem lesz egyetlen webegység sem, amelyik felhívná magára a figyelmet! Ilyen, szinte egysíkú vidéket kapunk a keresőoptimalizálás szó beütésére is vagy az online marketing kifejezésre, de számos ilyen “unalmas” vidéket találunk.

Blogírók és honlapírók

2) Aki blogot ír, az hajlamos kicsit elfeledkezni a hagyományos honlapok “erejéről”, s magam is így vagyok már kicsit ezzel – de meglehet, igaztalanul “írjuk le” a versenyképesség nevű helyről a honlapokat!

Online marketing kísérleteim nyilvánosak

3) Kísérleteimet nyilvánosan szoktam végigvinni, legyen szó akár blogokból indított szekvenciákról vagy bármiről: akit érdekel, az velem tarthat, így közös lesz a haszon – akár elbukik a kísérlet, akár nem. Akinek ahhoz van kedve, hogy – kudarc esetén – a végén jól kinevessen, annak ez a jutalom is megadatik, aki pedig csöndesen a tanulságra kiváncsi, szintén jól jár. Itt helye van bármilyen előfeltevésnek, a végén a “naugyemegmondtam” ugyanúgy bejöhet, mint az “errenemisgondoltamén”.
Nadealényeg: az unalmas tájat mutató “online marketing” kifejezés keresőkben megnyíló élvonalába megpróbálok egy honlapot bevinni, teljesen friss aloldallal (online marketing), amely természetesen a nevében viseli az adott kifejezést. Ha bemegy az első tízbe, biztosan fel fogja hívni magára a figyelmet, mert a title és a description nem úgy kezdődik, mint a többieké, hanem így: Bognár Stúdió…

Az online marketing kisérlet követése dátum szerint

Upgrade 10.16-án:
Még korai volna az elemzés, hiszen a Google még nem mindent lát, amit pedig látnia szükséges.

Upgrade 10. 17-én:
Ma reggelre a Google már őriz tárolt változatot a honlapom online marketing friss aloldaláról. Lám, egy viszonylag ritkán frissülő honlap új aloldalának észlelése sokkal lassúbb folyamat, mint egy blogé. Érdekes, hogy a Webmaster Tools viszont még nem tud a friss aloldalról?!
Maga a honlap a 21. helyen áll az online marketing kifejezés beütésére, a joljarok.hu/blog -om pedig a title-ba frissen fölvitt online marketing kifejezés birtokában a 38., ez a blogom pedig az 55.

Lehet, hogy csupán véletlenek sokasága mondatja velem, de tapasztalatom szerint a 11. és a 21. hely mindig annak előjele, hogy hamarosan előbbre lép az azon álló webegység. Mintha a Google azt mondaná: most egy kicsit várakozz még, megnézlek alaposabban, mielőtt tovább engednélek! 🙂

Upgrade 07.10. 18:
A Webmaster Tools még ma reggel sem látja a friss oldalt, így nem csoda a visszaesés. Viszont bíztató, hogy ha korábban jól szerepelt szóval kombinálom az online marketing kifejezést, meglepően jól teljesít a honlap. Ha beütöm pl. : online marketing Budapest *, az első három találat az enyém, az első helyen a honlapom szerepel.
Tehát várnom kell még a következtetések leszűrésével (tegnap alaposan elkapkodtam, ki gondolta volna, hogy a Goggle látja is meg nem is a friss aloldalt..)
Mindenesetre lassan neki kell kezdenem a “részpiacra” pozicionálásnak, mert így a versenytársak sűrű mezőnyére hívom fel a figyelmet, s nem a saját oldalaimra! Ám addig ezt nem tehetem meg, amíg nem látom a két blogom és a honlapom valóságos “erejét” a mezőnyhöz és egymáshoz képest is.
* Az is biztos, hogy a részpiac kiválasztása nem történhet meg területi összefüggésben, tehát amikor az “online marketing Budapest” kifejezésre nézek, azt csupán biztató jelnek, de nem valamiféle végleges dolognak tekintem.

Upgrade 07.10. 19:
A Google jól megkavarta… Mától bevezette néhány fogalom mellett (pontosabban a kereső találati táblájának alján, mintegy a láblécen) a kapcsolódó találat fogalmát, kiegészítő kifejezéseket kínálva föl, ugyanúgy, ahogy eddig az angol nyelvű oldalakon láthattuk. Naná, hogy a marketing szóval is ezt tette, hogy szépen bekavarjon itt nekem kísérlet közben 🙂 . Ezzel persze jól átrendeződtek a találatok, feladva a lecke az optimalizálóknak.
Ha már ez van, nem voltam rest, tüsténtkedtem kicsit az oldalaimon, lássuk, mi derül ki majd ebből. Így aztán az új, online marketing aloldalt is tovább építettem, tartalmában is, meg úgy is, hogy passzoljon kicsit a Google új kategóriáihoz. Most még izgalmasabb a helyzet, mint volt…
Mert különben úgy kéne állnia az oldalaimnak, mint a Live Search-ben most!

Upgrade 07.10. 21:
Ha néhány nappal ezelőtt nem tartottam önmagamnak keresőoptimalizálónak kijáró díszes temetést (a váratlan visszazuhanás miatt), akkor ma nem fogok örömünnepet sem ülni, látva amint jön fölfelé az online marketing jelzővel ellátott honlapom. Mert ne feledjük, ezt a kísérletet FÉLMILLIÁRDOS szótalálat mellett vezetem, igen erősen belakott tájon, s a “legrosszabb” esetben is benne voltam az első ötvenben. Mondhatja valaki, hogy a két szó együtt “csak” kilencmilliós kifejezéstalálati számot ad, de azt majd külön posztban is kifejtem, hogy a látszat ellenére nem is olyan egyszerű a “mi mennyi”.
De a lényeg: még mindig nem áll elegendő információ rendelkezésemre a szegmentáláshoz, az igazi pozicionálás kialakításához! Várnunk kell.

Upgrade 07.10. 25:
A honlap ma a 19. helyre fúrta előre magát, megelőzve a blogot. Ebből még mindig nem vonok le semminemű következtetést, csupán gyűjtöm a tapasztalatot, miként abból sem vonhatok még le semmit, hogy az új gerillamarketing aloldal is megjelent a keresőkben, s nem is rossz helyen.
Első húszban lenni – azért ezt a minimálfeladatot, úgy látszik, ilyen erős mezőnyben is tudom teljesíteni. Vajon tartósan?

Upgrade 07.10. 27:
Amikor azt mondtam a 21. helyen, hogy ez nagyjából azt jelenti, hogy nagyon nagy valószínűséggel bemegyek az első húszba, mert a 11. és a 21. hely megfigyelésem szerint egy “várakozóhely” a továbblépés előtt – lehet, hogy sokan kikacagtak, hiszen néhány napra visszaesett az oldalam a negyvenvalahányadik helyre. Most, hogy a 16. helyen állok, gondolom, csendesebb a hahota hangja. 🙂
Persze, még korántsincs vége a kísérletnek – figyelek…

Upgrade 07.10. 29:
13. helyre jött előre a honlapom. Az aloldal láthatóan támogatást nyújt a címlapnak – nyilván ezért is jöttem előrébb kicsit. Aki megismerte fentebb a logikámat, az nyilván kitalálja: 11. (!) akarok lenni 🙂

Upgrade 07.11. 06:
A Google.hu alatt, ahol eddig is mértem, 12. vagyok. Egy hely választ el a vágyott 11.-től  🙂
Tegnap újabb jóvágású kísérletbe fogtam: online marketing blog – online marketing extravagáns …

Upgrade 07.11. 17:
Naugye, hogy lehet honlappal is! Amire vágytam: a 11. hely megvan! (Azt nem is merem mondani, hogy a Google adatbázisaiban már 9. az online marketing szóra a Bognár Stúdió honlapja. Azért nem, mert az com-os vidék, s a mérést a Google.hu alatt kezdtük el.)
Persze nem nagyon rakok a témára szívlapáttal, mert a “kereslet” oldalán korántsincs akkora kattintásszám, mint amekkora a tülekedés a hirdetés, az AdWords és a domain-vásárlás felöl. Ezt a Google mélyrétegeit is ismerők  egyébként nagyon jól tudják.

Upgrade 07.11. 17. 14.00 ó
Ami délelőtt, néhány órával korábbi bejegyzésemben még csak remény volt (t.i. a 11. helyről babonásan feltételezem, mint arról fentebb már említést tettem, hogy ez afféle ellenőrzési pont, amelyen a Google eldönti, beengedi-e a honlapot a nagyfiúk közé, avagy sem) szóval mostanra megvalósult: a Bognár Stúdió HONLAPJA, nem blogja, HONLAPJA, az online marketing kifejezés beütésére benne van az első 10 találatban! Egy hónap kellett hozzá, meg kitartás és figyelem, de meg tudtam csinálni! A Blog  * El Lobo – A farkas online marketing blogom harmincadik.
Az online marketing szavak beütésére 528.000.000 szótalálatot kapunk, szűkítve, tehát így “online marketing” pedig 7.370.000 találat esik a kifejezésre, a Google.hu alatt. (T-Online, ADSL).
Elemzés egy rövidke mondatban: a honlap ereje a keresőoptimalizálásban NEM MÁSODRENDŰ!!!

Upgrade 08. 01. 25. 14.00 ó
Most már azt hiszem, sikeresnek tekinthetem a kísérletemet, a honlapom tartósan 9. a Google.hu alatt, 86.000.000 szótalálat mellett, idéző jelek között persze csak huszonötmilliós a szótalálat. (Az aloldala a 4. táblán foglal helyet, e percben 38., igen jónevű társaság körében serénykedik.)
Ahogy mondtam is, az első tábla igen unalmas kinézetre, csupa online marketing és onlinemarketing felirattal találkozunk, azaz a többi első táblás kilencből hét ilyen akad!
Ezzel ezt a kísérletet lezártnak tekintem azzal: a honlapnak semmiféle hátránya nincs a bloggal szemben a keresőoptimalizálás pályáján!

***
Ma már ezeken a linkeken a keresőoptimalizálás, a SEO útja:

Online marketing mix – alapfogalmak

A keresőoptimalizálás, a SEO alapjai

A keresőoptimalizálás eszközei: seo tools

A szövegírás, a szöveg logikája

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.