Keresőoptimalizálási hírek az év fordulóján

A Google átrendezi a keresőtáblát

A keresőkirály előre jelezte, hogy a keresőalgoritmusa, “vérszomjas állatainak” információi révén (Panda, Pingvin, Galamb és hasonlók) alaposan át fogja rendezni a keresőtáblát (vagyis a SERP-et, amely hivatalosan, a hosszabb nevén a Search engine results page névre hallgat).
Az ígéret egyik alaptétele a reszponzivitás elvárása volt. Ez azt jelenti magyarul, hogy a honlap annak megfelelően jelenjen meg a kereső ember eszközén, amilyen eszközt éppen használ.

Vagyis az user számára a legelőnyösebben jelenjen meg a honlap, a blog attól függően, hogy a mobiltelefon viszonylag kis képernyőjén, a tablet nagyobbacska felületén vagy laptopon, esetleg asztali monitoron kíváncsiskodunk éppen az interneten.
Bőven volt felkészülési idő s a magyar weben is tömegével váltottak ebbe az irányba a keresőmarketingrekeresőoptimalizálásra (SEO-ra) adó vállalkozások, cégek, intézmények, szervetek és magánszemélyek blogjai, különböző webegységei.
A közelmúltban – megfigyelésem szerint – el is indult a Googlenél a találati sorrend átrendezése e szempont alapján. Azaz a nem reszponzív (responsive) honlapok lassú süllyedésbe kezdtek a keresőtáblán.
A következő lépés ebben a sorban: a keresőtáblán lévő sorrend alapvető meghatározása nem a hagyományos oldalak, hanem a mobiloldalak teljesítménye alapján fog megtörténni!

Áttérés biztonságosabb csatornára

Https, vagyis a csatorna biztonságosabb lett a Marketing blog esetében.
Lám, biztonsági csatornán a honlap

De ezzel nem fejeződött be a tennivalóink sora 2016-2017 fordulójának hónapjaiban, újabb Google ígéret árnyéka vetül ránk. Némi felkészülési idő után a biztonságosabb, https-el elérhető oldalaknál realizálódik majd az online előny.
Az erre történő átállás már meg is kezdődött.
Itt megemlítem, hogy a Google blog felületén, a Bloggeren, a nem egyedi domain alatt futó blogok immár ingyenesen https előtaggal hívhatóak meg. A magyar nyelvű honlapok ráadásul a korábbi com helyett automatikusan hu kiterjesztést kapnak.
A Bognár Stúdió az itt elhelyezett, eddig egyéni domain alatt futó marketing blogját “visszatette” a Blogger fennhatósága alá, hogy kiaknázhassuk az ebből fakadó helyzeti előnyt. Aztán amikor célszerűbbnek látszott, akkor beintegráltam ebbe a blogba.
Több cég is hasonló utat jár. Íme, két olyan példa – a budapesti Bérautóé (amely autóbérléssel, autókölcsönzéssel) és a szintén budapesti Fénymániáé, (amely lámpák, csillárok forgalmazásával foglalkozik) -, amikor is a cég a honlapjának felújításakor egyúttal átáll a biztonságosabb SSL csatornára és https-sel kezdi URL-jét.

Ezeknél az átállásoknál persze nem könnyíti meg a dolgunk, hogy a Search Console-ban a http változatokat nem lehet https-esekre irányítani (a www-s és az anélküli változatoknál megszokott, hagyományos 301-es módon) ezt a honlap tulajdonságaiból kell levezetnünk.
A WordPress motoron dolgozóknak egyszerű dolga van: erre is feltalálták már a megfelelő plugint.

***

Keresőoptimalizálás témában ajánlom:

“Keresőoptimalizálási hírek az év fordulóján” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Jó esetben a téma (WP theme) eleve reszponzív, vagyis automatikusan megoldja ezt a feladatot.
    Ha nem reszponzív, akkor két dolgot tehetsz:
    a.) keresel egy korszerű, reszponzív témát (héjat, theme-t), feltöltöd a blogodra és aktiválod;
    b.) ragaszkodsz a régi designhoz, a régi témához és akkor feltelepíted a Jetpack nevű plugint, amellyel megoldhatod ezt a problémát (is, számos új funkciót is nyerve).

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.