Keresőoptimalizálás vagy SEO – a keresőmarketing dilemmája

Újratervezés: keresőoptimalizálás vagy SEO?

SEO vagy keresőoptimalizálás legyen a célkereszt neve?
SEO vagy keresőoptimalizálás legyen a célkereszt neve?

Időnként nem csak a GPS, hanem a keresőoptimalizáló, SEO tanácsadó specialista is újratervezésre kényszerül. Ehhez persze nem feltétlenül kell utat tévesztenie, elegendő egy bizonytalan érzés felbukkanása is.
Itt van például a google keresőoptimalizáló idejének nagy részét kitöltő keresőoptimalizálás nevű tevékenység.

Kezdetben a magyar nyelv iránti elkötelezettségből nem a Search Engine Optimization kifejezésből adódó SEO tükörszót, hanem a magyar megfelelőjét használtam és erre optimalizáltam a témával, az online marketinggel, a keresőmarketinggel kapcsolatos oldalaimat, bejegyzéseimet.

Úgy véltem, a magyar kisvállalkozó nyilván a magyar szóra keres, ez az az online marketing feladat, amelynek megoldásával engem (is) megbízna.
Azt is gondoltam egyben, hogy az önmagát megjátszó, pösze-angollal villogó, nagyon belvárosi társaság a SEO tükörszót használja (ejtvén így: szio), s nagyon nem szerettem volna, ha valaki közéjük tartozónak tekint! 🙂

Google Trends: a keresőoptimalizálás és a SEO kulcsszavak

Ha a Google Trends eredményeire rátekintek bármely esztendőben, akkor is azt tapasztalom, hogy a SEO szóra történő keresés magasabb értéket mutat, mint keresőoptimalizálásra eső kíváncsiság.

A Google Trendsben a SEO és a keresőoptimalizálás
Google Trends 2010-2015. Kék = keresőoptimalizálás;  Piros = SEO

Azonban jelentős eltolódás is megfigyelhető az internetes kultúra fejlődése miatt az emberek tudatában!
A SEO szót már nem csak a belvárosi pöszék pösszentik egymás arcába, hanem bárhol megtörténhet ez az országban egészen egyszerű normális emberek közegében is 🙂
Legyen hát ez a blog a SEO követe…

Csakhogy!

Az internetes kultúra és a Google is változik

Csakhogy nem csak az internetes kultúra, nem csak az emberek, hanem a Google is változik.
Vagyis néhány internacionális szó esetében a hónap legtöbb napján a Google nem képes betartani azt az ígéretét, hogy a találatok körében előnyt élveznek a hazai honlapok! És ilyen szó lett a SEO is (és például a marketing szó is ilyenné formálódott.) És ez az a momentum, amely valószínűleg nem egyéni problémámként, hanem többek gondjaként jelentkezik, akik idegen szavakkal megáldott tevékenységet folytatnak.

És akkor nézzük is: hiába áll a honlapom a legtöbb magyar honlap vagy blog előtt a SEO szóra, nem fognak a magyar érdeklődők rákattintani, mert 10-20 idegen nyelvű webegység kitolja a blogomat az érzékelhető tartományból! Akkor miért legyek itt a SEO csoportban, miért ne a keresőoptimalizálás katalógusban igyekezzek inkább előrébb?

Bár ki tudja, mikor fordul a kocka, hogyan változnak a webes viszonyok – hiszen az internet egy nagyon gyorsan változó világ.

Egyáltalán van szükség keresőoptimalizálásra, SEO-ra?

Évek óta sokan állítják, hogy a SEO halott vagy egyszerűen egy másféle utat nyitnának vállalkozásuk számára.
Seth Godin marketing guru például így vélekedik:

„Keresőoptimalizálás és a sóbányák…: „Több ezer találat lesz. Csak nagyon erős szerek hatása alatt képzelhetjük azt, hogy a mi cégünk lesz az első találat.”
Seth Godin: Na, ez már marketing!

Éppen ezért a szerző inkább a márkánk, a brandünk nevének bevésést ajánlja.
Persze kérdezhetjük: ezt SEO nélkül hogyan képzeli? Lehet, hogy úgy: a SEO ne a honlap előremenetelét, hanem ezeket a fogalmakat, neveket segítse bevésni az emberek tudatába. (Közben ne felejtsük el, Ön most a Bognár Stúdió online marketing felületén jár!)

És akkor most jön az újratervezés! Térjek vissza a gyökerekhez? Változzunk át SEO-ról keresőoptimalizálóra? Vagy egyszerre mindkettőt tekintsem egyenrangú kulcsszónak?

***

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing témában ajánlom:

A keresőoptimalizálás, a SEO alapjai

Keresőmarketing ügynökség

Még több információ a blogunkban a keresőoptimalizálás, a weboptimalizálás rejtelmeiről:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

“Keresőoptimalizálás vagy SEO – a keresőmarketing dilemmája” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Érdekes, a coaching szónál nem tapasztalom ezt a jelenséget! Sőt még a life coach szó-összetételre is magyar oldalakat hoz fel!
    Lehet, hogy a Google csak a seo-s szakembereket szívatja??!! Bocs, teszi próbára? Gondoskodik a folyamatos fejlődésükről?

  2. Érdekesség, hogy a SEO szóra megint megjelentek a magyar nyelvű keresőben az élen a magyar nyelvű találatok. Ez a blog is igen jól szerepel az első tízes táblán, de ezt nem merem leírni, mert a SERP, vagyis a keresőtábla bármikor okozhat meglepetést.

Szólj hozzá!