Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálás, SEO – a domain ereje

A domain jelentősége a keresőoptimalizálás, a SEO során

A keresőoptimalizálás egyik általános megállapítása szerint, ha a domain-név megegyezik a legfontosabb kulcsszavunkkal vagy kulcskifejezésünkkel, akkor óriási előnyt fogunk élvezni a keresőkben azokkal a versenytársainkkal szemben, akiknél sem a domain, sem az aldomain szintjén nem ez a helyzet.
Most van szerencsém megmutatni, hogy ez mennyire igaz!

Mindössze néhány napja vettem észre, hogy az általam igen kedvelt gerillamarketing fogalmához a blog hu-n szabadon áll a fogalmat megtestesítő bloghely. Tüstént birtokba is vettem, s mindössze három bejegyzés után a http://gerillamarketing.blog.hu blogom, egy szál hozzászólás nélkül, 0 PageRank értékkel, máris bekerült a gerillamarketing szóra az első tíz találat közé!  (Google.hu; 33.000 szótalálat).
Tehát máris “partiban van” olyan, szintén a gerillamarketing elnevezést viselő webegységemmel, amelyik 4/10-es PageRank értékű, 10 hónapos, 51 bejegyzést tartalmaz és 112 hozzászólással tisztelték meg. Továbbá jó goodwillel is rendelkezik, hiszen az idei Golden Blog során szerepelt a 10 legjobb blog között, az “üzleti blog” kategóriában. Ennek a blognak – ellobo.freeblog.hu – csupán egy “baja” van – a domain nevében nem szerepel a gerillamarketing szó. És ez láthatóan elég nagy hiba…

***

Keresőoptimalizálás témában ajánlom:

10 hozzászólás

  • Bognár László

    Szia ati!
    A parti, mint “játszma”, “menet” értendő itt, vagyis a játszma megnyeréséhez vannak esélyei.
    Szóval régiesen fogalmazva: a tevékenységet jól tükröző domain egy kifejezetten “partiképes fiatalember” benyomását kelti 🙂

  • Tőzsde

    Kérdés persze, hogy mennyire éri meg a marketinget egy adott kulcsszóhoz kötni. Szerintem egy jólhangzó és sokat mondó cégnév, nem feltétlen egy keresett kulcsszó . . . egy keresett kulcsszóhoz meg a cégnevet alakítani, ahogyan azt manapság a keresőoptimalizálás miatt szokták tenni, elég gyerekes. Arról már nem beszélve, hogy az emberek hangulata folyton folyvást változik, így nem feltétlen biztos, hogy adott ország, adott keresési tartományában az a kulcsszó lesz mindig a legkeresettebb. Most már egyre inkábban látok kötőjeles domain -okat,
    mert így egyszerre két értékes kulcsszót is megtudnak fogni. Bár szerintem elég hülyén tud kinézni a kötőjeles domain.

  • Bognár László

    A törekvés az élre kerülésre a keresőkben többféle megoldási kísérletben mutatkozik meg (igazad van a kötőjeles domain használat elterjedésének megpendítésében). Persze élen állni csak akkor van értelme, ha a szó vagy kifejezés a keresőt használó emberek által kedvelt keresési kulcsszó. Abban is igazad van, hogy egy fogalom birtoklása nem feltétlenül a legkeresettebb kulcsszavak, kifejezések birtoklásával egyenlő.
    Abban is igazad van, hogy a keresési szokások is változnak, sőt a fogalmak tartalma is.
    A keresőoptimalizálás éppen ezért folyamatos feladat, rugalmas hozzáállást igényel. (Ez igaz a webegység belső világát és a külső világot – konkurencia, linkbeszerzés – illetően is. Ráadásul a technikai oldal is folyamatosan fejlődik, s egy régi, “fapados blog” is folyamatos frissítést igényel(ne), mint ahogy pl. én is most tettem ide fel az “All in One SEO Pack” plugint, hogy felzárkózhassak mások technikai erejéhez.

  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog

    Laci, teljesen egyetértek veled!
    Most írtam a folyamatos frissítésről egy bejegyzést, ami pont erről szól. Mindamellett, hogy az eredeti témához is hozzászóljak, a domainban szereplő kulcsszónak valóban óriási szerepe van. Hasonló eredményt értem el én is ilyen módon, bár bevallom nem csak a domain volt szempont.
    Laci ha gondolod ezt kimoderálhatod, de le kell írnom mert különben az előzőek értelmetlen fecsegésnek tűnnek. 🙂
    Szóval a kulcsszó, vagyis kifejezés az “ingyen tárhely”, az oldal pedig az ingyentarhely.cjb.hu!
    Nem csak a subdomain neve tartalmazza a kulcsszkifejezést, de maga a fődomain is már egy előkelő helyen szerepel az adott kifejezésre. Így az cca 1,5 millió találatból a 11. hely szerintem nem rossz 😉

  • Árva Barnabás

    Üdvözlet mindenkinek.
    hát (tal nem kezdünk mondatot, de azért én most megteszem 😀 ) szóval ez azért mint kiderült szinte teljességgel nem igaz. Már a 2. weboldalamat optimalizálom, nem kis erőfeszítéssel, és hál’istennek nem kevés sikerrel, és ez abszolúte nem igaz. Az első oldalam címe a festekszer.hu ami szobafestéssel foglalkozik, és sikerült annyira optimalizálni, hogy jelenleg a google ban stabilan az 5. helyen vagyunk. a verseny asszem most 40%os, viszont lassan de biztosan még mindig törük előre a keresőben. De ugyanezt megtettem egy 80%-os versenyes szóra a “hirdetés” szóra (közel 160.000 keresés mellett) és ott is eredményesen törünk fel mint a talajvíz! szóval kérem, hogy ezeknek ne dőljön be senki, mert ez nem igaz. A lényeg, hogy valóban jobb lehet ha a domain neve is tartalmazza a kulcsszó(-t ill. -kat) de marhára nem feltétel. Csak többet kell dolgozni, optimalizálni hogy felfusson a dolog. Szóval csak több munka, és már kész is! 😀
    Sok sikert mindenkinek az optimalizáláshoz! 😉
    Sziasztok!

  • Bognár László

    Kedves Barnabás!
    Hát, a hát-tal való mondatkezdés is lehet hatékony, ha funkciója van! 🙂 Ebben nagyjából egyetértünk.
    Viszont a domain erejének megítélésében van a véleményünkben diferencia – és ez meg is fog maradni, mert a tapasztalataim, továbbra is ezt támasztják alá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.