Keresőoptimalizálás, SEO – a domain ereje

A domain jelentősége a keresőoptimalizálás, a SEO során

A keresőoptimalizálás egyik általános megállapítása szerint, ha a domain-név megegyezik a legfontosabb kulcsszavunkkal vagy kulcskifejezésünkkel, akkor óriási előnyt fogunk élvezni a keresőkben azokkal a versenytársainkkal szemben, akiknél sem a domain, sem az aldomain szintjén nem ez a helyzet.
Most van szerencsém megmutatni, hogy ez mennyire igaz!

Mindössze néhány napja vettem észre, hogy az általam igen kedvelt gerillamarketing fogalmához a blog hu-n szabadon áll a fogalmat megtestesítő bloghely. Tüstént birtokba is vettem, s mindössze három bejegyzés után a http://gerillamarketing.blog.hu blogom, egy szál hozzászólás nélkül, 0 PageRank értékkel, máris bekerült a gerillamarketing szóra az első tíz találat közé!  (Google.hu; 33.000 szótalálat).
Tehát máris “partiban van” olyan, szintén a gerillamarketing elnevezést viselő webegységemmel, amelyik 4/10-es PageRank értékű, 10 hónapos, 51 bejegyzést tartalmaz és 112 hozzászólással tisztelték meg. Továbbá jó goodwillel is rendelkezik, hiszen az idei Golden Blog során szerepelt a 10 legjobb blog között, az “üzleti blog” kategóriában. Ennek a blognak – ellobo.freeblog.hu – csupán egy “baja” van – a domain nevében nem szerepel a gerillamarketing szó. És ez láthatóan elég nagy hiba…

***

Keresőoptimalizálás témában ajánlom:

“Keresőoptimalizálás, SEO – a domain ereje” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Szia ati!
    A parti, mint “játszma”, “menet” értendő itt, vagyis a játszma megnyeréséhez vannak esélyei.
    Szóval régiesen fogalmazva: a tevékenységet jól tükröző domain egy kifejezetten “partiképes fiatalember” benyomását kelti 🙂

  2. Kérdés persze, hogy mennyire éri meg a marketinget egy adott kulcsszóhoz kötni. Szerintem egy jólhangzó és sokat mondó cégnév, nem feltétlen egy keresett kulcsszó . . . egy keresett kulcsszóhoz meg a cégnevet alakítani, ahogyan azt manapság a keresőoptimalizálás miatt szokták tenni, elég gyerekes. Arról már nem beszélve, hogy az emberek hangulata folyton folyvást változik, így nem feltétlen biztos, hogy adott ország, adott keresési tartományában az a kulcsszó lesz mindig a legkeresettebb. Most már egyre inkábban látok kötőjeles domain -okat,
    mert így egyszerre két értékes kulcsszót is megtudnak fogni. Bár szerintem elég hülyén tud kinézni a kötőjeles domain.

  3. A törekvés az élre kerülésre a keresőkben többféle megoldási kísérletben mutatkozik meg (igazad van a kötőjeles domain használat elterjedésének megpendítésében). Persze élen állni csak akkor van értelme, ha a szó vagy kifejezés a keresőt használó emberek által kedvelt keresési kulcsszó. Abban is igazad van, hogy egy fogalom birtoklása nem feltétlenül a legkeresettebb kulcsszavak, kifejezések birtoklásával egyenlő.
    Abban is igazad van, hogy a keresési szokások is változnak, sőt a fogalmak tartalma is.
    A keresőoptimalizálás éppen ezért folyamatos feladat, rugalmas hozzáállást igényel. (Ez igaz a webegység belső világát és a külső világot – konkurencia, linkbeszerzés – illetően is. Ráadásul a technikai oldal is folyamatosan fejlődik, s egy régi, “fapados blog” is folyamatos frissítést igényel(ne), mint ahogy pl. én is most tettem ide fel az “All in One SEO Pack” plugint, hogy felzárkózhassak mások technikai erejéhez.

  4. Laci, teljesen egyetértek veled!
    Most írtam a folyamatos frissítésről egy bejegyzést, ami pont erről szól. Mindamellett, hogy az eredeti témához is hozzászóljak, a domainban szereplő kulcsszónak valóban óriási szerepe van. Hasonló eredményt értem el én is ilyen módon, bár bevallom nem csak a domain volt szempont.
    Laci ha gondolod ezt kimoderálhatod, de le kell írnom mert különben az előzőek értelmetlen fecsegésnek tűnnek. 🙂
    Szóval a kulcsszó, vagyis kifejezés az “ingyen tárhely”, az oldal pedig az ingyentarhely.cjb.hu!
    Nem csak a subdomain neve tartalmazza a kulcsszkifejezést, de maga a fődomain is már egy előkelő helyen szerepel az adott kifejezésre. Így az cca 1,5 millió találatból a 11. hely szerintem nem rossz 😉

  5. Üdvözlet mindenkinek.
    hát (tal nem kezdünk mondatot, de azért én most megteszem 😀 ) szóval ez azért mint kiderült szinte teljességgel nem igaz. Már a 2. weboldalamat optimalizálom, nem kis erőfeszítéssel, és hál’istennek nem kevés sikerrel, és ez abszolúte nem igaz. Az első oldalam címe a festekszer.hu ami szobafestéssel foglalkozik, és sikerült annyira optimalizálni, hogy jelenleg a google ban stabilan az 5. helyen vagyunk. a verseny asszem most 40%os, viszont lassan de biztosan még mindig törük előre a keresőben. De ugyanezt megtettem egy 80%-os versenyes szóra a “hirdetés” szóra (közel 160.000 keresés mellett) és ott is eredményesen törünk fel mint a talajvíz! szóval kérem, hogy ezeknek ne dőljön be senki, mert ez nem igaz. A lényeg, hogy valóban jobb lehet ha a domain neve is tartalmazza a kulcsszó(-t ill. -kat) de marhára nem feltétel. Csak többet kell dolgozni, optimalizálni hogy felfusson a dolog. Szóval csak több munka, és már kész is! 😀
    Sok sikert mindenkinek az optimalizáláshoz! 😉
    Sziasztok!

  6. Kedves Barnabás!
    Hát, a hát-tal való mondatkezdés is lehet hatékony, ha funkciója van! 🙂 Ebben nagyjából egyetértünk.
    Viszont a domain erejének megítélésében van a véleményünkben diferencia – és ez meg is fog maradni, mert a tapasztalataim, továbbra is ezt támasztják alá!

Szólj hozzá!