Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálás: régi blog felfrissítése

Öreg blog bejegyzés fiatalos ruhában

A címkék egységesítésre várnak
Címkék össze-vissza

Egy-két, évtizedesnél is korosabb blog gazdájaként osztom meg tapasztalatom a régi blog új ruhába öltöztetése tárgyában.
Fontos kérdés ez a keresőoptimalizálás szempontjából, hiszen egy webegység minőségét a szövegek tartalmának érvényessége, hitelessége, olvashatósága, kapcsolódásai mind-mind befolyásolják.

Ha régóta nem jártunk ősi blogunkban, érdemes a mentése és vírus ellenőrzése után frissítéseket végrehajtani a témán és a beépülőkön (plugineken) is.

Reszponzivitás, címkék, pluginek

Ellenőrizendő, hogy a régi blog reszponzív-e avagy sem. Ha nem, akkor két dolgot tehetünk:

  • új, korszerű, reszponzív design-ra cseréljük a régit
  • feltelepítjük a Jetpack plugint a WordPress com-ról (ha WP blogunk van) és beállítjuk a reszponzivitást

A hosszú ideje vezetett blogoknál könnyen előfordulhat, hogy a címkék nem egyöntetűek, hanem például a tulajdonnevek hol nagybetűvel kezdődnek, hol kicsivel, a több szóból álló kifejezések hol kötőjelesek, hol pedig aláhúzással vannak elválasztva és így tovább. Példaként a nyitóképen látható saját régi blogom címke felhő részletében, hogy Orbán Viktor neve és Pécs városmegnevezése kétféleképpen is előfordul. Ezt egységesíteni érdemes, mint ahogy jómagam is egységesítettem már a gerillamarketing blogban, ahonnan a minta származik.

A blog bejegyzések: tartalom és forma

Egy adott pillanatban mindig többet tudunk, mint korábban. Ráadásul az idő is mindig újabb és újabb megoldásokat szül és a régi bejegyzések tartalma, formája, megoldási metódusai elavulnak. És ez nem tesz jót a keresőben elfoglalt helyezésnek, a bejegyzésen töltött olvasási időnek (amely visszahat a keresőben elfoglalt helyezésre).
Tehát érdemes frissíteni a tartalmat a túlhaladott dolgok korrekciójával.
Jómagam például a ma már nem használt PageRank fogalom előfordulásánál pótlólag, Post Script megjegyzem, hogy ez a fogalom mára már nem használatos.

A megformáltság is lehet elavult.
Erre hadd mutassak egy példát. Egy korábbi, ősinek mondható bejegyzésem nem tartalmazott képet, nem volt strukturálva, azaz fejezetekre bontva a h2-h6 lehetőségekkel. Feljavítottam, hogy a mai követelményeknek megfeleljen. Íme, a két változat:

Strukturálatlan blog bejegyzés
Előtte

Feljavított blog bejegyzés
Utána

Lám, két h2-vel írt közcím, kép, képaláírás, alt a képhez – máris olvashatóbb részekre bontva és a keresőoptimalizálás szempontjából “mélyítve” a régi bejegyzés.

A blog bejegyzés és kapcsolódásai, linkjei

Ha az ősblogunk nincs a Google Analytics és a Google Search Console eszközökhöz kapcsolva, akkor most itt az ideje, hogy ezt megtegyük. Sőt, a közösségi média (social media) fiókjainkat is érdemes megnyitni, sőt azokban ajánlani egy-egy régi bejegyzést is, ha az még mindig aktuális. (Például: ilyen felütésekkel: Még ma is aktuális; Tíz éve így gondoltam; Sajnos semmi sem változott…)

A régi bejegyzés kifelé és befelé irányuló linkjeit is érdemes átnéznünk. A törött linkeket törölnünk kell, esetleg pontosítani, hiszen mások webegységei is módosulhatnak, változhatnak, megszűnhetnek. WP esetén ebben a munkában segítségünkre lehet a Broken Link Checker beépülő modul.

Több tucat, esetleg százas nagyságrendű bejegyzés áttekintése nem kis feladat. Ám  ez a munka vissza fog térülni.

***

Kapcsolódó bejegyzések:

Keresőoptimalizálás – az alapok

Honlap optimalizálás – domain, url, title, description, keywords, főcím, alcímek, képek, alt

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.