Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálás, PageRank a Chip Magazinban

A Google-egyenletről másképp

A CHIP Magazin 2008. októberi száma A Google-egyenlet megoldása címmel tesz közzé egy ismeretterjesztő célzatú írást, amely a keresőoptimalizálás, (SEO – Search Engine Optimization) témakörében, azon belül pedig különösen a PageRank értékének kiszámításában “utazik”.

Az átfogó cikk a keresőoptimalizálás számos kérdését érinti: PageRank; linkkövetés; Black-Hat-SEO; linkspam; cloacking…

A témában íródó valamennyi okos újságcikknek örülni szoktam – ennek is! -, egyebek mellett azért, mert a keresőoptimalizálásra irányítja a figyelmet, tehát arra a szakmai ágra, amelyben magam is kenyerem keresem. És ugye amiről írnak a lapok – az fontos, amiről pedig nem írnak, az nem az.


És ez az utóbbi mondat máris átvezet minket a MARKETING világába, amelynek szerepe, nélkülözhetetlen IRÁNYÍTÓ, MEGHATÁROZÓ SZEREPE VAN a keresőoptimalizálásban – és ez a szemlélet azért nem igazán jellemzi ezt, az amúgy pontos ismeretterjesztő írást a CHIP Magazinban.

Ennek a szemléletnek a hiányát olyan mondatok árulják el, mint az, amelyben pl. a description meta tag kitöltéséről esik szó (62. old, középső hasáb eleje), és a szerző szerint “A webmester feladata, hogy az xyz helyére (mármint a description tartalmaként; kiegészítés és kiemelés tőlem – B.L.) valami figyelemfelkeltő leírást adjon az adott oldalról …”

Márpedig felfogásom szerint ez a figyelemfelkeltő valami volna a lényege mindannak, amiért az egész szerencsétlenkedés, mármint a honlap készítése történik, ez a valami a dolog leglényege, ezt szolgálja a honlapon belül és kívül, így a keresőkben is – minden.

Márpedig ha ez így van, akkor az az igazság, hogy a webmestert a description közelébe sem szabad engedni, nehogy ő találjon ki ide VALAMIT, viszont a marketingest addig kell “verni”, amíg megérti, hogy ez itt az ő terepe.
Ha ezt egy cégnél NEM így gondolják – akkor ne is tessenek honlapot készíteni!

Kapcsolódó írások:
Keresőmarketing

A blog pozicionálása. Online marketing és az Álomfejtő blog

5 hozzászólás

  • zrinyi jenő

    Tisztelt Uram!
    Szeretném megtudni,hogy kisvállalkozásunk honlapját,mekkora
    összegért lehetne a balaton kulcsszóra az első vagy második oldalra
    feljuttatni.
    tisztelettel:zrinyi jenö 06303890441

  • Bognár László

    Kedves Uram!
    Rápillantás alapján – szeretném lebeszélni arról, hogy a Balaton szóra akarja optimalizáltatni honlapját!
    Ezt a szót nyilvánvalóan kismillió hivatal, cég használja már, a vízügyi hatóságtól a balatoni halgazdaságig, s olyan cégek is, amelyeknek valamelyik terméke viseli a Balaton nevet (pl. Balaton szelet) és számos település nevében is benne foglaltatik.
    Miért menne bele egy olyan “öldöklő” névküzdelembe, ahol Ön csak veszíthet, s ráadásul Ön nem is akarja megszerezni az egész Balatont, csupán apartmanokat kínál a partján?!
    Tehát nem mondok árat az Ön optimalizálásra vonatkozó kérdésére, inkább az javaslom, hogy beszélgessünk el egy órát, amelyre mindketten felkészülünk, hogy milyen marketing célokat érhet el az Ön vállalkozása és az online marketing terén ezeknek a céloknak az eléréséért mit tehetünk.
    Ha erre a célra Önnek van nettó 40.000 forintja – akkor szívesen állok az Ön rendelkezésére.
    Tudom, ez éppen négyszerese annak, amit Ön az egész “optimalizálásra” szánt (idáig fényesítette a helyzetet a sok referencia nélküli “optimalizáló”, nálam meg csak beszélgetésre kellene fordítania ennyit), de sajnos megfelelően megalapozott marketing munka nélkül nem lehet optimalizálni.

    Mindez nem azt jelenti, hogy a Balaton szóra ne tudnék egy jó vállalkozást bevinni az első tízbe, de ezt már egy üveg pezsgőért megcsináltam egy alapítványnak. Meg is találja az első tízben Független Balaton Multimédia Központ néven. De egy alapítvány, amely rászoruló gyerekek balatoni üdültetésével foglalkozik, az egy más dolog. (És marketing szempontból nem is biztos, hogy büszkélkednem lehet vele.)

  • zrinyi jenő

    Kedves Bognár Úr!
    Szeretném megrendelni a keresöoptimalizállási segítségét.
    Tudom a balaton kulcsszó egy közkedvelt keresőszó a parton
    tevékenykedő emberek között.Nem az a célom,hogy a több
    száz házat,szobát kiajánló weblapok elé kerüljek egy ádáz
    versenyben.Régóta próbálkozom több-kevesebb sikerrel,
    egy régi vágyam teljesülne.Az Ön ajánlata nagyon tisztessé-
    gesnek tűnik,- és ha olyan elökelő helyre nem sikerül bejutni,
    mert kicsik vagyunk”üsse kő”,megpróbáltuk,tanultunk.Szeretném
    elkérni a számlaszámát,küldöm a pénzt, ha ideje engedi mailbe
    megküldi az instrukciókat ,mit tegyünk a jobb helyezés érdekében.
    Próbálkozunk,változtatunk,türelmesen várunk és talán örülünk a
    sikernek.
    Köszönöm Zrínyi Jenő

  • Bognár László

    Kedves Zrinyi Úr!
    Tisztelettel megköszönöm bizalmát, hétfőn keresni fogom Önt!
    Ön azt írja: “ha olyan elökelő helyre nem sikerül bejutni,
    mert kicsik vagyunk”üsse kő”,megpróbáltuk,tanultunk.”
    Szeretném jelezni ezzel kapcsolatban – ezt vegye nyilvános ígéretnek -, hogy olyan nem szokott előfordulni, hogy “üsse kő” alapon szálljak harcba.
    Ha egyszer belemegyek valamibe, akkor ott eredmény lesz, ha bele gebedek is! (De inkább élvezni szoktam.)
    Ráadásul mindig erős kihívás számomra, ha “kicsi” a cég, mint ezt Ön írja az Önéről. Ugyanis éppen a kis cégek tudnak hallatlanul rugalmasak, kitartóak lenni, ők akarnak igazán győzni s mint az Ön példája is mutatja, a kis cégek tudnak csak eltérni a “standard megoldásoktól”!
    Az teljességgel elképzelhetetlen volna, hogy egy “Balatont uraló” nagy cég így szervezze meg az online marketing harcát, mint itt Ön. És éppen ezért fogjuk ragyásra verni őket!
    Hogy ízelítőt mutassunk, az Ön konkurensei máris beüthetik a Google-ba az Ön nevét – és nagyon meg fognak lepődni! 🙂

  • Bognár László

    Tisztelt Zrínyi Úr!
    Balaton Appartements beütésre bizony az Ön oldala első ötben van, vagyis nyilvános ígéretemet teljesítettem.
    Lassan jön az idény, remélem sok-sok német vendég szereti meg (újra) Magyarországot, mert az Interneten keresztül minket (és az Ön apartmanját) választja.
    Hogy két “fontos” ember vezérmondatait összevonjam:
    Gyerünk, csináljuk meg, hajrá magyarok!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.