Keresőoptimalizálás: nem a boltot, az árut keresik!

keresőoptimalizáló
A keresőoptimalizáló keresőoptimalizál

A kulcsszavak kiválasztása

Amikor fészket rak a fejünkben az a gondolat, hogy optimalizálni fogjuk a honlapunkat, egyik első lépésként a kulcsszavakat illik meghatároznunk. Az első hibát a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás terén máris elkövethetjük!

Ebben a bejegyzésben hű leszek célkitűzésemhez, amely szerint elsősorban nem a “technikáról”, az eljárásmódokról, hanem a szemléletről, a háttérgondolatokról, a dilemmákról, a kísérletekről beszélek majd ebben a blogban, olyan kérdésekről, amelyek a keresőmarketing szerves, meghatározó részét képezik, de kevesen és keveset foglalkoznak vele! Marketing-megközelítésnek nevezném.

Visszatérve a kulcsszavakra.
Nagy lesz a kísértés, hogy a boltot, a magunk kicsiny üzletét, a céget állítsuk középpontba, hiszen annyi munkánk fekszik benne, annyira a szívünkhöz nőtt, akkora érték az a saját szemünkben!

A céget vagy az áruját, szolgáltatását akarjuk eladni?

Igen ám, de végülis mégsem a céget akarjuk eladni, hanem az árunkat, s aki a keresőkben keres, az is árut, szolgáltatást fog keresni, s nem a mi kis üzletünket, stúdiónkat, műhelyünket!

Más kárán tanul az okos – így hadd mondjam el, hadd ismertessem a saját, igaz, több mint 10 éves hibámat.

Óriási erőfeszítéseket tettem korábban azért, hogy a “reklámügynökség” szóra az élbolyba kerüljek. “Reklámügynökség Budapest” kifejezésre két portállal is vertem a neves, kemény multikkal teletűzdelt mezőnyt – de rá kellett döbbennem, hogy a jónép nem reklámügynökségeket keres a weben, hanem a reklámügynökségek által kínált szolgáltatásokat keresi inkább, mondjuk a honlapkészítést, a honlap-optimalizálást, vagyis a SEO-t, keresőoptimalizálást, a prospektustervezést, a parádés reklámszöveg-írást, ilyesmit!

Kivétel erősíti a keresőoptimalizálást

Bolt és áru kapcsolatában azért szép számmal akadnak kivételek.
Aki éhes, lehet, hogy a McDonald’s-ra fog keresni, mert az üzlet már összemosódott a tartalommal, az ételllel és kazon belül is leginkább a hamburgerrel.
Aki Xerox-ra utazik a weben, az fénymásolót, nyomtatót szeretne vásárolni.
Vagyis üzlet és termék már teljesen egybe keltek vagy legalábbis jegyben járnak.
Ám a mi üzletünk, pláne, ha most nyitottuk, nem biztos, hogy máris egybeforrt a portékánkkal.

Napjainkban

Most, példának okáért, a keresőoptimalizálás szóra hajtok 🙂
Meg a SEO-ra 🙂
Meg az online marketingre 🙂
meg…sok mindenre, ami a szolgáltatás tartalmával kapcsolatos. Bár remélem, közel két és fél évtized a Bognár Stúdió nevét is felemelte valamennyire!

A témához kapcsolódik:

“Keresőoptimalizálás: nem a boltot, az árut keresik!” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kedves László(?),

    gratulálok a győzelemhez, és sok sikert az új bloghoz!

    Igazából csak egy megjegyzést akartam írni: rettenetesen zavaró, hogy elég erősen használod a keyword spammelést, mint módszert (pl. minden címbe beírod azt a bizonyos szót).

    Nagyon átlátszó trükk, és tényleg idegesítő az olvasók számára szerintem. 🙂

    (Egy valódi ügyfélnél pedig érdemes lenne messziről elkerülni a hasonló megoldásokat…)

  2. Kedves Kristóf!
    A gratulációt és a kritikai észrevételt is köszönöm!
    Igazad van, “elkapott a gépszíj”, túl gyorsan akarom felhozni az új blogot!
    (És egyben ellensúlyozni azt, hogy:
    a, belenyúltam a “title”-ba, ami visszavetheti
    b, frissítettem 2.0.7-re és ezért most több mindenben bizonytalan vagyok)

    Miközben a verseny során nem engedtem egy sor csábításnak, most láthatóan igen – tényleg igazad van – köszönöm ismeretlenül is a baráti észrevételt!

    Üdvözlettel:
    Bognár László

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.