Keresőoptimalizálás, keresőmarketing és a barátság

Keresőmarketing, keresőoptimalizálás

keresőmarketing szót – negyed évvel ezelőtt, amikor indult ez a blog -, nem tettem bele a “Title”-ba. Ennek az volt az oka, hogy hetedhétországra szóló net-barátom, “szipeter”, ilyen néven futtat blogot. Igen ám, de mára már ugyanannyi találatot mutat a Google.hu  a keresőmarketing, mint a keresőoptimalizálás szóra! És ott nem vagyok az élmezőnyben. (Az utóbbi szónál persze igen.) Tehát aki a keresőmarketing szónál keresné az Első Magyar Keresőoptomalizálási Verseny győztesét, nem fogja megtalálni. Hm… Eszem ágában sincs “szipeter”-t leelőzni (a linkje itt a blogroll-ban is), de muszáj picinyt felzárkóznom! Ezért mától a főcímben ott a keresőmarketing szó is. (A szívemben meg továbbra is ott a barátság). Szóval belenyúltam… Persze, könnyen lehet, hogy emiatt most időlegesen a keresőoptimalizálás 4. helyét fel kell adnom. Na, nem baj, majd visszajövök!

“Keresőoptimalizálás, keresőmarketing és a barátság” bejegyzéshez 9 hozzászólás

  1. Kedves Szipeter!
    Eddig nem vettem észre, de most, hogy rápillantottam a keresőmarketing “terepre”, ismerőst vélek felfedezni: BéDéKá-t -posztumusz és piréz – de a száznegyvenezer marcona harcosával ám, mint a versenyeken, lehet, hogy ő ide gyúr?

  2. Télleg semmi közöm hozzá, meg nem is nekem szól a post, de szerintem nem elég a head-be beírni h1-gyel, hogy Keresőmarketing, hanem foglalkozni is kell a témával. Ahogy néztem a post-jaidat, kizárólag SEO-val foglalkozol, SEM-mel nem. Ha így van, nem hiszem, hogy jó lenne, ha első oldalra jönne a blog-od a “keresőmarketing” szóra a Google-ben, vagy tévedek?

  3. Kedves Roland!
    Köszönöm észrevételed. Ám:
    A keresőmarketing egy átfogó fogalom, amelynek része a keresőoptimalizálás. Azt mondani, hogy csakis SEO-val, keresőre optimalizálással foglalkoznék, meglehetős szűkítése a tevékenységemnek.
    Pl.: Amikor ebben a blogban elmondom, hogy mondjuk a Nászriporter oldalát viszem előre a keresőkben, azzal máris TÖBBET teszek, mint amit a SEO takar. Ugyanis már a közléssel növelem egy márkanév (a Nászriporter) ismertségét, néhány kattintást is elérek a kíváncsiak körében, akik ellenőrzik – tényleg olyan profin viszek-e előre egy 0 PR értékűoldalt, mint ahogyan azt állítom. És a látogató látja, hogy tényleg, tehát még a saját hírnevemen is lendítek kicsinyt!
    Marketing ez, INTERNET MARKETING szépen, egymásba ágyazott eljárásmódokkal részterületekkel, módszerekkel – mondhatnám: integrált internet marketing (IIM), és így nagyon is ott van e blognak (BLOGMARKETING) a helye a keresőmarketing fogalmát hordozó találati lista elején!

  4. Kedves László!
    Szerintem, elég áttételes, amit írsz. Én úgy tudom (nem vagyok szakember), hogy a keresőmarketing az, amiért fizetsz (pl. Adwords), a keresőoptimalizálás pedig az, ha arra gyúrsz, hogy adott keresőben minél jobb pozíciót fogj. Annyiban lehet része a keresőmarketingnek a keresőoptimalizálás, hogy pl. relevánsá teszed a landing page-et, de csupán azzal a szándékkal, hogy minél célzottabb legyen a hirdetésed, de semmi esetre sem azért, hogy jobban gyere a Google találati listában…

    Hogy egyértelműbb legyen, miért is szóltam hozzá: olyan irányú postot nem láttam, ahol pl. az Adwords-höz iránymutatást, segítséget, hasznos infókat vagy akár linkeket adnál. Emiatt bátorkodtam beleszólni…

  5. Kedves Roland!
    Én tényleg köszönöm, hogy ezt megvitatjuk!
    Szerintem a legátfogóbb kategória a marketing. Ezen belül van az Internet marketing. Ezen belül pedig a keresőmarketing, amelynek egyik “alfaja”, része a keresőoptimalizálás.
    Valami hasonlót mond a neten pl. a Wiki is, bár azzal olykor csínnyán kell bánni.
    De mondok másik példát is!
    Azzal, hogy a (Google.hu) keresőben beütöd: keresőoptimalizálás – és a negyedik hely környékén találsz – valóban a SEO-ben, a keresőoptimalizálásban lévő jártasságomat ellenőrízheted.
    De amikor azt látod a keresőben a blogom alatti description content-ből eredően:
    “Bognár Stúdió reklámügynökség, az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese…”, az már nem SEO, hanem keresőmarketing – hogy a te megközelítéseddel éljek!
    Mert az én megközelítésemben ez Integrált Marketing.
    (Amúgy, amikor az ember dolgozik, akkor persze ezt nem így gondolja végig, hanem egyszerűen benne van a szemléletében egy általános marketing tudás és tapasztalat, és az vezeti az ujjait a klaviatúrán! Amit aztán olykor korrigál.)

  6. Egyre érdekesebbnek ígérkezik a téma. Egyébként van valami egzakt meghatározása annak, hogy mi a SEO és mi a SEM (nekem fogalmam sincs, egy laikus vagyok csak hobbyból olvasgatok ilyen témákat). Úgy tűnik itt fogalomalkotás hiánya van még egyelőre. Persze a szakma piacvezetőinek jó lenne egyértelműdefiniciót adni arra, hogy ki éppen miről beszél (és mondjuk azt elfogadni mindenki által).

  7. Kedves Forráscentrum!
    Üdv blogomban! Felosztást pl. a Wikiben is találsz a neten, szépen rendszerezve, összerakva.
    (Csak én picit másképpen gondolkozom.) De attól az még lehet jó.
    Tehát kidolgozott a rendszer, tisztázottak a fogalmak. Csak egy kicsit azért feszegetjük a határokat, ha nem férünk bele – vagy a bőrünkbe 🙂

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.