Keresőoptimalizálás, honlap-optimalizálás, gerillamarketing – helyesen

Hogyan írjuk? A napokban több net-helyen beszélgettünk a fenti szavak helyesírásáról, ill. volt, ahol már szinte szabályos csörte alakult ki. Nos, akkor az álláspontom, a legvitatottabb szavak esetén: a keresőoptimalizálás, a honlap-optimalizálás egyaránt összetett szó. A gerillamarketing is, méghozzá jelentéssűrítő alárendelő szóösszetétel. A keresőoptimalizálás és a gerillamarketing egybe írandó, mert összetett szó, elő- és utótagból áll. A honlap-optimalizálást kötőjellel kell írnunk, mert három tagból (szóból) "gyömöszöljük össze": hon, lap és optimalizálás. Ilyenkor értelemszerű helyre kell tennünk a kötőjelet: honlap-optimalizálás! A gerillamarketing szó esetén még elgondolkozhatunk azon, vajon nem szószerkezet-e, mint pl. a piros alma. De nem nagyon vehetjük annak, mert a Wikipedia sem vesszi annak, hogy a netes enciklopédiára hivatkozzam. Mindemellett tévedhetek is, ha valaki cáfolni tudja a fentieket, kérem, tegye meg! Ugyanis jó volna nem háromféleképpen írni e szavakat, mert most net-szerte ezt tesszük!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.