Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálás, Budapest, magyarok

Tapasztalat Budapestről

Néhány nap Budapesten, s máris meggyőződhetek arról, a tendenciák országosak!

– az üzleti tárgyalást némely cég a beszélgetésből lehulló keresőoptimalizálási morzsák gyűjtögetésére kívánja csupán felhasználni; (de megjegyezném: morzsákból nem építhet senki sem birodalmat.)
– a keresőoptimalizálás sikere – gondolják némelyek -, egyetlen titokra épülhet, s ezt a titkot akarják megfejteni, kiszedni a specialistából!

– örülünk, hogy külföldi piacokra szóló megrendeléseinket is sikerrel teljesítjük, de ennek mindjárt két következménye lesz:
a) a külföldi ragadozók rávetik magukat az ügyfelünkre, hogy a “véletlen” felbukkanásból a “helyi Googleban” megteremthessék a maguk hasznát – azaz megkopasszák a magyar vállalatot;
b) valódi külföldi versenytársak figyelnek fel (figyeltek fel!) a magyar piacra – már velük is meg kell küzdenünk! (miközben idehaza a csajágaröcsögei cukrászda egyetlen tortaszeletéért is dühös “szakmai” háború dúl;

Lehet – nevetséges kis figurák gyűjtőhelye a magyar net-piac!?

Frissítés 2018-ban

Valamivel több, mint tíz év távlatából azt mondhatom – erősen változott a helyzet!
Ma már egyre kevesebben hiszik azt, hogy a keresőoptimalizálás egyetlen titokra épülne. Vagyis a keresőoptimalizálás, a SEO sokak tudományává vált, de legalábbis alapfokon sokan gyakorolják.
Ráadásul egyre több a valódi hozzáértő is, hiszen a hagyományos kóklereket a Google már több hullámban kidobálta a keresőből, legalábbis a kereső élvonalából. Így hosszú távon a valódi profik maradtak életben és egészült ki a csapatuk számos “feltörekvő” honlap-zsonglőrrel.

Újfajta tendencia, hogy a magyar nyelvű Googlet is kezdik “elfoglalni” a nemzetközi szavakra, kifejezésekre a web multinacionális, de főként amerikai és angol vállalatai.

Tizenegy évvel ezelőtt még szó sem reszponzivitásról, akkor még nem billent el a webes mérleg nyelve, a keresések volumene az okostelefonok irányába.
Néhány régi fogalom, ősi módszer pedig egyszerűen kimúlt. Ma már nincs nyilvános PageRank, nem írunk keywords metákat. Megszűntek a blogger-bölcsődék (freeblog, blogter, nolblog), de a pusztulásból szép lassan kinőtt az Index, mint a blogszféra zászlóshajója. Elhunyt a magyar Iwiv, de jött helyette és tarolt a Facebook.
Mindennek komoly hatása volt a keresőoptimalizálás módszertanára, lehetőségeire, helyére és szerepére az online marketingben.

Budapest persze megőrizte centrum mivoltát, talán túlontúl is főváros centrikus maradt az ország.

6 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.