Keresőoptimalizálás a Hotel Pécs kifejezésre

Pécsi hotelre keresve a weben bejön a fél ország

Aligha nevezhetjük keresőoptimalizálásnak vagy keresőmarketingnek azt a jelenséget, amelyet Pécsett tapasztalunk! A dolog veleje: a nagy adatbázisokban való szereplés következményeként (amelyért persze szépen fizetnek a hotelek, szállodák és más szállások tulajdonosai) a keresőkben előzékenyen a saját honlapjaik elé vezetik ezeket a giga-gyűjteményeket!
Jön ám csőstől a Hotel Pécs kifejezésre minden rendű és rangú hotel szerte az országból, de ez sem számít!
Erről korábban itt: Hotel Pécs – érdekes fejlemények a keresőkben
Néhány hoteltulajdonos azonban résen van, a saját honlapját nem hagyja megveretni, pláne nem úgy, hogy még fizessen is érte!
Ma már olyan tolongás-tülekedés tapasztalható a Hotel Pécs kifejezésre, hogy az ember csak bámul. Talán nincsen is olyan valamirevaló oldala az országnak vagy Pécsnek, amelyben ne lenne pécsi hotel-kínáló.
(Érdekes, hogy a Hotel Szeged kifejezésre az első 20 találatban nem találunk “idegent”, azaz más városban lévő, nem odaillő szállodanevet, de Debrecen máris nem ilyen szerencsés, igaz, csak a huszas lista végén tűnnek fel az “idegenek”!)
De még csak most jön a java, az új szállodák, hotelek, motelek építésének láza, hogy 2010-ben, amikor Pécs lesz Európa Kulturális Fővárosa, lehessen majd hol fogadni a világ minden tájáról ide látogató vendégeket. Nos, ez az az ok, amiért a pécsi szállodák hiperaktívan keresik a helyüket a weben is!
Vajon jól?

A saját honlap előnyei

Tudnunk kell, hogy a keresőben elért találatok az adott web-helyet erősítik, s így, ha az nem a miénk, hanem pl. egy giga-adatbáziséi, akkor tovább növeljük a keresőben meglévő előnyüket.
A saját honlapnak számos előnye van: párbeszéd a potenciális ügyféllel, kérdőív, érdeklődési lehetőség, rendelés és sorolhatnám tovább.
Technikai értelemben például akár percenként is feltehetjük az aktualitásokat. A saját honlap esetében nem a honlaphoz igazodunk (mármint a készen kapott lehetőséghez), hanem a honlapot alakítjuk az igényeinkhez! (Kérdőív, video stb.)
Aki a saját honlapra jön, azt, ha ügyesek vagyunk, már nem engedjük át a konkurenciához. (Ugyanis a saját honlapon nem másik százzal, csupán önmagunkkal versenyzünk!)

——-

Korábbi írásom a hotel honlapokkal kapcsolatban:
Rekettye Gábor – Kisvállalati marketing c. könyvét olvasom

Egy mikro-ajánló website, amellyel hatékonyan támogatok egyedi hotel honlapokat:
Hotel Pécs

És még egy kicsiny, gyors, de hatékony lehetőség:
Hotel, szállás, szálloda, apartman, motel

Mert ne feledjük el, a kis helyi szállodáknak a neten a nemzetközi hotelláncokkal is meg kell küzdeniök. Ilyenkor minden tudásunkra, minden erőforrásunkra szükségünk lehet!

“Keresőoptimalizálás a Hotel Pécs kifejezésre” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. A ‘giga-adatbázisok’ kapcsán szólalnék meg, kettőben is benne van a kezem: iranymagyarorszag.hu/ , és vendegvaro.hu. Utóbbi mostani verziójához nincsen közöm, ezt fontos elmondanom. Az általad készített http://www.szentgyorgyfogado.hu/ oldalt úgy tűnik csak az tartja vissza a “hotel pécs” elsőségtől, hogy nyjtólapjának felépítése – khm -, javítható. A nyitóoldali nyelvválasztós hiba az egyik klasszikus, amit turizmusbéli KKV-k elkövetnek. Ugyanolyan mérvűseózással per default a KKV-oldalaknak mindig erősebbnek kell lenniük az ilyesfajta nagyobbacska adatbázisoknál. Ennek oka elsősorban a google kulcsszósűrűséget nagyra értékelő algoritmusában keresendő – ez több külön postot is megérne, erről majd máskor. Ha tehát egy-egy KKV-oldal nagyon le van maradva a katalógus-oldalak mögött, az a SEO-vállalkozó “bűne” elsősorban.

  2. Mit is értünk gyilkos mezőny alatt, a “hotel pécs”-et? 🙂 Ez még messze nem a killer-level, az bár ugyanez a szoba, de más emelet. Biztos vagyok benne, hogy évek múlva, mikor visszagondolsz 2007-re, rég nem fogsz “gyilkos mezőny”-nek aposztrofálni egy sima longtail kulcsszót.

  3. Értem én, hogy fontos magadat reklámoznod (“keresőoptimalizálás”, “seo”, stb.), de itt és ebben van az általad is támogatott (elismert) keresőoptimlizálási(-hekkelési) versenyek negatív hozadéka, nevezetesen hogy a SEO-t csupán konkrét szavakra tudja elképzelni. Ezt már jópárszor megírtam, eltekintenék attól, hogy újra kibontsam, miért is baromi károsak ezek. A kétezres évek elején még én is baromi fontosnak gondoltam, hogy ezekre a szavakra első legyek a Googlében. Mára mint cipész, hagytam kilyukadni a cipőmet – másokét javítom, sajátomra nincs időm. A történethez az is hozzátartozik, hogy kevés (1) kivételtől tekintve én nem is vállalok klasszikus KKV SEO-t; illetlen hekkelésnek tartom – arra ott az adwords és az egyéb ppc-k. Mindemellett a fenti kettőnél rengeteg erősebb pálya van, ezeket most nem sorolnám fel itt. A lényeg annyi, hogy hozott egyedi látogatóban (pontosabban az általuk termelt pénzmennyiségben) mérettetik a SEO megfele, nem vélten erős vagy gyenge pályákban. +++ ha a kommentemet (legelsőt) átszerkeszted, azt jelezd nyilvánosan is, plz

  4. Kedves Bano!
    Ha cinikus akarnék lenni – de inkább megköszönöm a hozzászólásod -, szóval ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám: kedvelem, amikor egy gyilkos mezőnyben második vagyok, multikat verve halomra, nos akkor jön valaki és elmondja nekem, milyen vacak, amit csinálok! 🙂

    Amúgy máshonnan nézzük a világot: a keresőoptimalizálásban ténykedők általában két technikai tényezőt emelnek ki – a honlap belső világát ill. a külső linkek szerepét.
    Én azt próbálom elmondani, hogy ez NEM ELÉG.
    Stratégiai szemléletre van szükség, arra, hogy belássuk az egész pályát, a történéseket, és ehhez igazítsuk a taktikát! És csak ezután jönnek a technikai megoldások!

    Márpedig stratégiai megközelítésben hiba, hogy a giga-adatbázisokat erősítik önmaguk honlapja helyett az érintett ügyfelek! Mert lehet, hogy rövid távon jobbnak tűnik náluk fizetni, 60-80 ezret (per darab), mint keresőoptimalizálásra költeni.
    Pedig a kivételek bizonyítják, amit!

  5. Kedves Bano! 1) Kezdünk eltérni a lényegtől, valószínüleg az én hibámból, mert megyünk cudarul affelé, hogy melyikünk a jobb, miért nem ér sokat amit a másik csinál, deamitbezzegén.. Tehát vissza a lényeghez: a “Hotel Pécs” nem egy versenyszó, ahogy a szememre vetnéd, hanem egy kifejezés, amely alapján a Google-ban keresnek az emberek, mielőtt Pécsre látogatnának. 2) Nem szerkesztettem át az első hozzászólásod! Arról van szó, hogy három linket tettél bele – ezért eleve várakozó listára tette a WP a hozzászólásod. Az első két linket kivettem, de aki akarja, az rámehet a hivatkozott helyekre, hiszen egyértelműen ott maradt, mire hivatkoztál. 3) Tényleg értékes számomra a hozzászólásod, sajnálom, hogy – ismétlem, az én hibámból-, majdnem csörte lett belőle. Üdv

  6. A net egy másik sarkában vita bontakozott ki a SEO-spam-ről, ahonnan vitapartnerem magatartása miatt “kivonultam”.
    Személyeskedő, trágár szavakkal fűszerezett “vitában” nem óhajtok résztvenni. Vitapartnerem ezt a posztot, mint SEO-spamet emlegeti: elhallgatva, hogy ennek címe: Keresőoptimalizálás a HOTEL PÉCS kifejezésre. Ennél relevánsabb találat aligha lehet a Hotel Pécs szavakra a keresőkben, hiszen az itt fellelhető anomáliákra hívom fel a figyelmet a keresőoptimalizálás, a SEO szempontjai szerint! Ráadásul a Google nem “vak” találatot ad, megtéveszte a keresőben keresőt, hanem a találati táblán “idéz” a tartalomból, pl. ezt:
    “Jön ám csőstől a Hotel Pécs kifejezésre minden rendűés rangú hotel…” Ebből és a keresőben megjelenő címből (Keresőoptimalizálás…) mindenki láthatja, miről is van szó!
    Remélem, lesznek, akik rájönnek, hogy az önmaga rögeszméinek vagy megbízóinak foglyaként miféle csúsztatásra szánta el magát az, aki elősegíti, hogy országszerte gigaadatbázisok szemete lepje el a netet, a hotel + bármely magyar város kifejezés beütésére!
    Részemről ezzel ezt a vitát lezártnak tekintem.


    Igen tanulságos, milyen árnyékbokszolássá fajul egy vita, amikor valaki agresszív módon darálja a magáét, magával víve a többieket is.
    Mintegy “mentségemre” megjegyzi valaki, hogy azért releváns találatom is van. Eléggé pikáns megállapítás, miközben egyik ügyfelem – a Google.hu alatt – a Hotel Pécs kifejezésre első helyen áll, egy másik a 11-en, miközben az ajánló oldalam nyolcadik. És mondom, ezen közben azon vitáznak, hogy a 20. helyen álló, ezen bejegyzésem releváns-e vagy sem!

    Ami viszont örömre ad okot: egy kis szakmai közösségben beindult ott az egészséges tisztító reakció – s próbálnak álljt parancsolni, s normális mederben terelni a “vitát”.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.