Keresőmarketing tippek

Keresőmarketing és keresőoptimalizáló tippek, érdekességek

Az Internet alapvető sajátossága, hogy bizonyos határok között kiegyenlíthető az offline marketing világában fellelhető túlsúly. Számos példát találunk arra, hogy ügyes keresőmarketing alkalmazásokkal a kisebb cég leelőzi a keresőkben a jóval nagyobbat, szokatlan és gyors megoldásokkal bújik ki egy behemót piaci szorításából. Különösen olyan szakmákban, mint pl. a szállodaipar, ahol a rendelések nagyobbik része már az Interneten realizálódik, nagyon nagy jelentősége lehet a jó webes, azaz interneten megvalósuló hatékony szereplésnek.

A jó keresőmarketing, a jó SEO (keresőoptimalizálás) révén elért jó helyezés a keresőkben, a meglepő akciók, a social mediában, a blogoszférában való markáns jelenlét, a kellő időben indított AdWords kampány, az érdekes interakció segíthet a piaci talpon maradásban. Sőt a növekedésben! Amikor kedves ügyfelem a hagyományos szállításszervezésről áttért az internetes szállításrendelésre, megtapasztalta a félig üres autó és a szállítmánnyal teli autó hatékonysága közötti különbséget!

Google Webmaster Tools (Search Console) és keresőmarketing

A Google ingyenes szolgáltatásai közül a Webmaster Tools – újabban Search Console az elnevezése – és a Google Analytics úgyszólván nélkülözhetetlen. Íme egy ábra a Webmaster Tools-ból, egy adott honlap feltérképezési gyakoriságáról (naponta feltérképezett oldalak száma), amelyre rápillantva is azonnal látjuk: valami nem jó, valami nem jól működik, a programunkban a honlapon elrontottunk valamit vagy a kedves szolgáltatónk szervere éppen nincs a legjobb formájában. Érdemes utána néznünk, biztosan megleljük a magyarázatot. (Hiszen mindkét Google-program színes, szélesvásznú és immár MAGYARUL beszél!)

google webmaster tábla 1

November – december fordulóján elromlott valami…

Az idő jelentősége a keresőmarketingben

Az időt többféleképpen is figyelembe kell vennünk munkánk során. A keresőoptimalizálásban számít a múlt (mennyi ideje működik büntetés és tulajdonosváltás nélkül a domain ) és a jövő is (hány esztendőre kötjük le előre a domain tulajdonjogát).
De nézzünk egy másik példát: ki hitte volna, hogy a Netscape Navigátor – az elit egykori böngészője – el fog tűnni a színről?
Vagyis az az eszköz, program, amely ma uralkodó szerepben tündököl, holnap már átadhatja helyét valami ismeretlen konstrukciónak. Vagy ismertnek!? Ki tudja, nem támad-e fel a Bing, a Microsoft keresője, ha másképpen nem, hát akkor például a Facebook farvízén? Vagy azáltal, hogy a frissen forgalomba hozott laptopok, melyeken zömmel a Microsoft Internet Explorere van feltelepítve, “gyárilag” a Bing-gel dolgozik, sőt újabban a Microsoft Edge az utód kereső… Lehet, hogy erre a böngészőre is – ha csak másodlagos fontossággal is, hiszen a Google a piacvezető – de optimalizálnunk kell?

Íme, egy keresőoptiomalizálást segítő hibajegyzék egy valóságos honlapról, a Bing-től:

Keresőoptimalizálás Bing keresőre

 

Hálózati kapcsolatok – a Facebookhoz és bloghoz kapcsolódás

A keresőkben történő megtalálhatóságot és a látogatókkal történő párbeszédet is segítik az interaktív, közösségi formák, pl.a blog, vagy a social network – magyarul közösségi hálózat -, benne a Facebook-kal, a Twitterrel és folytathatnánk hosszan a sort.

Vannak-e szakemberek, akiket nem érdekel a keresőkben a helyezés?

Néhányan a keresőmarketing szakma vidékéről határozottan állítják: őket nem érdekli a helyezés a keresőkben, a lényeg az özönlő látogatón van, amely a nagyszerűen megírt honlapjukra, blogjukra bugyog, amelyet releváns linkek erdeje ölel körbe és így tovább és így tovább!
Ne dőlj be Kedves Olvasó, mindez csupán arra szolgál, hogy a keresőoptimalizálás, a SEO helyett az általuk kínált valamely egyéb keresőmarketing portéka fényét emeljék! Mert figyeld csak meg a szövegükben: nagyon is pontos hivatkozást tartalmaz az a pillanatnyi helyezésükre vonatkozóan.
Ha másképpen nem, hát a Google Webmaster Tools naponta a szemükbe üvölti: melyik kereső kifejezésre hányadik pozíción áll a webegységük, nagyon nehéz ám azt NEM észrevenni!

Mondjuk úgy: kis füllentés ez a részükről a nagy business felé léptükben.

További érvem: ki az a bolond (keresőmarketing szakember), aki nem követi nyomon a web és a saját vagy a gondjaira bízott webegysége közötti viszonyban történő változásokat, amelyek különféle trendekre, elmozdulásokra hívják fel a figyelmét?
De a legdöntőbb: a keresőkben elfoglalt helyezés és a találatok száma közötti összefüggés annyira nyilvánvaló, hogy erre nem is érdemes szót vesztegetnünk!
***
Olvasmány tipp a keresőmarketing – keresőoptimalizálás – Adwords logikai csatornában:

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.