Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, online marketing

Sűrű és színes marketing

Alfa-led Kft. | Led-lámpák, speciális üvegfóliák, üvegvasalatok
Alfa-led fények

Sűrű három nap van mögöttem, mindenféle jelzőjű marketinggel telített három nap – keresőmarketing, gerillamarketing, online marketing -, s most kavarog bennem, reményeim szerint tisztul is valamennyire a kép. Ha másképpen nem, hát legalább meg tudom fogalmazni: mi nincs a helyén.
Mondhatnám úgy is: legyen világos, legyen szebb, legyen színesebb a napunk! Ez a mondat Törökbálinton, az Alfa-led irodájában jutott eszembe, látva az üveglapok közé rejtett, láthatatlan ledek színes fényeit sugárzó nagyméretű üveglapokat. Olykor elsőre, az első benyomás erejének betudhatóan dobja a marketinges kobakjába a jósors a jó szövegmegoldást egy készülő honlaphoz, PR-cikkhez vagy bármi máshoz, (míg máskor hosszú előtanulmány adja kezünkbe a kulcsot).

A legyen világosság és lőn világosság mondat mélyen bennünk él, akkár vallásosak vagyunk, akár nem, így a legyen világos, szép, színes napunk értelmű mondatom valószínüleg igen mély rétegében szólítja meg az emberi lelket.

Másfelől pedig az is eszembe jut, hogy a modern marketing inkább életérzéseket, semmint termékeket “árusít”. A termék pusztán eszköz az életérzés megszerzéséhez. Ugye, világos?

***

Sokáig úgy véltem, hogy SEO-ban (keresőoptimalizálás) utazóként a AdWords kikerülendő, hiszen hogy venné ki magát, hogy nem tudok valamit elérni a keresőoptimalizálással és a szöveges hirdetést is “igénybe kell vennem”.
Ma már másképpen fogom fel a dolgot: az online marketing terepén ma már minden elképzelhető eszközt együttesen, komplex módon kell bevetni a siker érdekében. Miért is csökkenteném a SEO-tudásom hatékonyságát a többi eszköz támogató jelenlétének távoltartásával?!

A témáról korábban:
Keresőoptimalizálás vagy hirdetés vagy nagy adatbázis?

***

A Google magyar ügynökségeknek tartott budapesti (amúgy profin szervezett) rendezvényén példahelyzetként vetődöt föl egy képzeletbeli fényképezőgép eladásának AdWords-ízű megközelítése.
A példa számomra jól mutatta, hogy a Google igen fiatal magyar csapatának egy része nem teljesen, nem velejéig átitatott a gyakorlati marketing tapasztalatával. Ugyanis ennél rosszabb példát egy sima példa-ügylet illusztrálására aligha lehetne elővezetni. Azért gondolom így, mert fényképezőgépet, kamerát egyre nehezebb – értékesítéssel foglalkozó barátom szerint “iszonyúan nehéz, szinte már lehetetlen egyes kategóriákban” – eladni, elsősorban is a mobiltelefonok terjedése miatt, amelynek hihetetlen terjedési sebességére éppen a keresőcég alkalmazottai hívják fel folyamatosan a figyelmet. Ha a Google telefonjában van fényképezőgép, akkor különösen érdekes a példa, mert – ellenpéldaként mondom – a Facebook szó háromszor, a Twitter pedig csak egyszer hangzott el “fejben-statisztikám” szerint 🙂 , más keresők pedig értelemszerűen szóba sem kerültek.

Szóval a fényképezőgép eladása – mielőtt szöveges vagy képes Google-hirdetéssé válna – jónéhány kanyart kell, hogy leírjon a szerencsétlen marketinges tekervényein, hogy megállja a helyét a piacon, s a hirdetés a vásárlást valóban generálja.

A rendezvényről korábban:

A GOOGLE és az ügynökségek

Reklámpiaci hírek avagy érvek a Googletól

Egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.