Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőmarketing, gerillamarketing, blogok

Keresőmarketing cél

A keresőmarketing szóra is célul tűztem ki: a Google találati táblán az első húszba kerüljek! Erről itt írtam: KERESŐMARKETING Most a 23. helyet foglalom el, az 50. helyről indultam. Erről lentebb igen sok hozzászólás mond véleményt.Immár két ügyfelem (talán nem sértődnek meg, ha azt is mondom, barátaim) is blogolásba kezdett! A SONY pécsi márkakereskedője és a Nászriporter az esküvőfotózás piacról Nászriporter blog címszó alatt. Az előbbiről már ejtettem szót, az utóbbit pedig most ajánlom! Nagyon jól fogta meg a dolgot, nagyon…

8 hozzászólás

  • SEO keresőoptimalizálás

    Szia Laci!

    Mesélj mi a terjedési technikád? Önzetlen linkeket gyűjtesz, vagy a linkcserét acceptálod? Állítólag a Google mostanság elég zavaros, de hosszú távú tervük szerint rendet akarnak
    tenni a káoszban és az eredeti elhatározásoknak megfelelően akarják rangsorolni a linkeket. Azaz a Google Inc. amikor bevezette a Page Rank fogalmát azért tette, mert olyan oldalakat
    akart előre juttatni a találati sorrenben amelyek felé sok önzetlen link mutat, ugyanis abból a bot azt a konzekvenciát vonja le, hogy az akkor valamiért -és számára mind1, hogy miért- de érdekes az emberek számára. Mostanra azonban már fűés fa a SEO, meg SEM világáról mesél. Egy csomó SEO fórum van, köztük sok gagyi is de a lényeg, hogy egyre inkább terjed a köztudatban és egyre több webmester fog linkcserébe bocsátkozni. Azonban ha ebbe jobban belegondolunk, akkor ha a webmesterek a relevancia elvét még be is tartják, akkor is a Google célkitűzései ellen harcolnak. Hiszen a linkcserék káoszt teremtenek a rendben. Miért? Azért mert ha a linkcserék alapján lehet PR értéket növelni, akkor szorgalmas munkával előrébb is lehet kerülni a találatokban. De ha ez így van, akkor gyakorlatilag a szorgalom győzedelmeskedik és nem az, hogy a többség azt érdekesnek tartja e vagy sem. Mostanság egyre többször lehet tapasztalni a Google dance jelenséget is. Érdekes módon az ilyen Google dance -eknek rendszerint azaz eredményük, hogy nagyon sok webmesterek linkoldalainak PR értéke szépen leamortizálódik (eszik legalább 1-et).
    Ezért érdekelne, hogy neked mi a terjedési technikád.

  • Bognár László

    Szia!
    Ha nem a MESÉLJ szóval kezdted volna, komolyan vettem volna a hozzászólásodat.
    Ám így csak félig vehetem annak, mert amikor lebecsülnek (na, mesélj haver – alapon fordulnak felém) az picinyt gátja az őszinte párbeszédnek.
    Mindemellett mégis válaszolok neked, hátha csak elütés.

    Nem hiszem, hogy szembe lehet állítani a szorgalmat az ésszel, a linkcserét más módszerekkel és így tovább!
    A legjobb “terjedési technika” szerintem:
    – írj jót és jól (ez már régi recept) és akkor jönnek a lapjaidra a valódi emberek, mint te is erre az oldalra
    – légy okos, a keresők szabályait betartó és szorgalmas is (legyen mögötted négy-öt kőkemény, éjt-nappallá tévő év, figyelmes meló
    – ha, mint írod, fű-fa SEO-val és SEM-mel foglalkozik, ne zavartasd magad, tanuld el, amit lehet, de a magad feje szerint járj el, mert ha mindenki UGYANAZT teszi, nem fogsz ELÉBÜK kerülni
    – ha egynél több blogod van, tedd őket egyénivé – akár tartalom alapján, akár stílus alapján – ezt arra az estre mondom, ha blogger is lennél
    – ne játszd el, hogy közöd van a Google keresőhöz, a linkjeid ne viseljék folyton a nevét, mert a Nagy Testvér meg fog haragudni rád – ez teljesen testreszabott jótanács neked!

  • SEO

    Kedves László!

    Nem gondoltam volna, hogy nem kedveli az önzetlen kommunikációt. Válaszából csupán annyit sikerült leszűrnöm, hogy nem kedveli a baráti közeledést. Rendben ezzel nincs is gond. Megmondom Önnek őszintén
    László Úr, hogy én sem kedvelem. De már nagyon sok embertől lecseszést kaptam, hogy nem közvetlenül kozelítek. Örömmel látom, hogy Ön a maradék 3 % -ba tartozik.

    1.
    Ki az aki eljátszaná, hogy köze van a Google keresőhöz? Ennyire idióta szerintem senki sem lehet. Mindenki vágja, hogy a Google bot a Google Inc. tulajdona.

    2. Nem szereti a Google, ha túl sokan használják a nevét? Nos ezzel nem értek egyet, szerintem kedveli, hisz ez neki business. Egyébként meg a bot sosem ilyen érzelmi alapokon dönt.

    Az alábbi megjegyzésével egyetértek:
    “- írj jót és jól (ez már régi recept) és akkor jönnek a lapjaidra a valódi emberek, mint te is erre az oldalra”

    De ezzel gyakorlatilag visszajutottunk ahhoz a témához amit az előző bejegyzésemben, felvetettem. Azaz a Google azt acceptálja ha sokan és önzetlenül linkelnek felénk. A linkcserére mintha csak rá sem nézne, bár azok a webmesterek akiknek több weboldaluk is van, nagyon megtudják oldani a linkcserét, hogy a Google bot “szemében” az mégse annak látszódjon.

    Egyébként szerintem az nem elégséges, hogy valaki egy színvonalas honlapot / szolgáltatást tart fent és akkor majd az embereknek tetszeni is fog és linkelnek felé. Nagyon nagyon kevés az az ember aki ilyesmire időt szán . . . pl. még nem nagyon láttam .hu domaint ami 8/10 PR értékkel rendelkeznek. Ez alól kivétel a google.hu No de az szerintem kicsit más tészta, hiszen az a cég elég külső marketinggel is rendelkezik, hogy az információkat eljutassák az emberek felé. De ha pl. Kis Pali XY oldalát nézzük valami.hu névvel, amely mondjuk színvonalasra is sikeredett és aki meglátja annak tényleg tetszik és ha van weboldala még linkel is.
    Rendszerint az ilyen magyar honlaptulajdonosoknak 6-7 év is el tellik mire 6/10 PR oldaluk lesz. S ez hol van még a 8/10 -től? Szerintem azért ide még kellenek egyéb startégiák is, mint a dolgok magától való folyása.
    Ilyen stratégiákkal kapcsolatban olvastam volna el, szívesen az Ön véleményét Bognár László Úr.

  • Bognár László

    Kedves SEO és SEO Keresőoptimalizálás!
    Mivel mindkét fenti néven a felrakott link ugyanoda megy, arra következtettem, hogy a két kedves hozzászóló egy és ugyanazon személy.
    Ám a hozzászóló, a kedves vendég, egyszer tegez: MESÉLJ! szólít fel először, aztán meg kedvesen, magázva, lelászlóz(ik).
    Szerintem most egy fentebb hiányolt taktika részegységét látjuk, a magasabb PR érték felé vezető úton: mindegy, mit mondunk, mindegy, hogy tegezünk-magázunk: csak jöjjön a visszaping. Pang!

  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog

    Kedves László!

    Az előző “SEO keresőoptimalizálás”-sal folyatott beszélgetésében szeretnék kiemelni egy fontos részletet, amley felett szerintem átsiklott.
    A fenti hozzászólásból kiderül, hogy barátunk hisz a PR érték találati listában elfoglalt hely-javító hatásában, mely éleményem szerint tévhit.
    Lehet, hogy érdemes lenne jobban körüljárni ezt a témát.
    Kíváncsi lennék az Ön véleményére is!

  • g-easy

    Hehe.. ez tetszik.. kedves “forex” a seo fórumról spamért lett kitíltva.. de váltig állította, hogy ez akkor csak a mi érdekeinket szolgálja, mert ő ugyan nem spammel.. aztán meg elfelejtette.. és az én blogomba is beírt valami hasonlóan okosat.. csak úgy pattog az egyikről a másikra.. pedig ott elolvashatta volna a “keresőoptimalizálás 🙂 és a sötét oldal” címűcikket.. vagy abban bízik, hogy az is csak hasraütéses szöveg mit az övé? .. nem értem..

    más.. Laci (ha tegezhetlek :)) ne haragudj, hogy megkérdezem, de mi ez a 4-es betűméret a lap alján? szerintem beleférne normál méretben is, meg ezt büntetik is.. nem?

  • Bognár László

    Szia! Lap alja: H6 az, de rosszul zártam le – köszönöm, hogy szóltál. Explorer alatt nem látszott kicsinek a betüméret, Firefox alatt viszont igen. Javítottam itt is, meg az az El Lobo blogban is a lezárást, most látszik elég rendesen. Mégegyszer köszönöm az észrevételed!
    Sőt, leszedtem, nehogy gond legyen ebből – bár fönn volt az idétlen idők óta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.