Kanapé és vásárló

Kanapé, honlap, vásárló – az online marketing bermuda háromszöge


Hol van a kanapé?
Nem egyszerű a honlapkészítő valamint az üzlet tulajdonosának, kezelőjének a helyzete!
Ugyanis a honlappal szemben támasztott elsőrendű követelmény – nevezzük mondjuk ergonómiának – a könnyű kezelhetőség. Mármint a látogató szempontjából.
Persze a dolgot a látogatói élményhez is besorolhatjuk vagy látogatóbarát jelzővel is illethetjük.
De bárhogyan is nevezzük és bárhogyan is igyekszünk a látogató kedvére tenni, általános tapasztalat – miképpen az ABútor Outlet áruház honlapjának esetében is -, hogy nincs olyan honlap, amelyhez ne találnánk olyan látogatót, aki nem ismeri ki magát a webhelyen.
Ilyenkor – minél több a honlapon a vendég, annál inkább – egy szabályos csapda helyzet alakul ki az üzemeltető előtt.
Ha minden észrevételt figyelembe vesz, akkor sohasem alakul ki egy sztenderd állapot, amelyben a megszokott helyen a megszokott dolgokat találja a potenciális kanapé, ülőgarnitúra vásárló és állandó honlapigazítás, magyarázat beillesztés lesz a következmény.

Kiknek tervezünk honlapot?

Üzleti tartalmú honlapot nyilván a vásárlóknak tervezünk és üzemeltetünk.
A vásárló közönség webes képességei persze meglehetősen változatosak. Nagy valószínűséggel itt is a Gauss-görbe lehet számunkra irányadó.

Gaus kitöltve
Ekkora részt kellene elérnünk
Gaus görbe
Gauss-görbe, a tulajdonságok eloszlása

Arra kell törekednünk, hogy a legegyszerűbb megoldásokkal a lehető legnagyobb részt érjük el a “vásárlói halmazból”.

Azt persze aligha érhetjük el, hogy a teljes halmaz számára teljesen érthető és használható legyen a művünk – képességek, gyakorlat, szokások, életkor stb. okán, de a leggyakorlatlanabbakat leszámítva a halmaz legnagyobb részét kellene elérnünk úgy, hogy ők hibátlanul használhassák a honlap információit.

Ki ül a kanapéra?

A kérdésre a válasz – aki kiismeri magát a honlapon és onnan választ! Éppen ezért a vásárlói visszajelzések életbe vágóan fontosak.
Vagyis az éremnek van egy ilyen oldala is!
És akkor nézzük meg, a vásárlói visszajelzések alapján milyen beszúrások keletkeztek az ABútor Outlet budapesti bútoráruház honlapján. Aztán döntsük el, akik kedvéért ez megtörtént, azok hol helyezkedhetnek el a Gauss-görbénken.

Látogatóbarát megoldások
Látogatóbarát szövegbetoldás a bekarikázott rész?

Insight

A vásárlói halmaznak nevezett “aranyos vásárlóink” csoport számtalan digitális és hagyományos jelet hagy maga után arról, hogy mit is szeretne. Ezeknek a jeleknek egy része szinte pozicionálásért kiált. Ezeket a jeleket érdemes észre vennünk és felhasználnunk!
Számtalan ilyen jel birtokába juthatunk az Insight blog segítségével!

A hivatkozott honlap elérhetősége: Kanapé: ABútor Outlet

Termék differenciálás, kulcsszóválasztás

Hányféle kulcsszó nyitja a kanapét?

Nem elégséges a piaci szegmentálás, a targetálás, a pozicionálás, hanem a termék differenciálása is szükséges a hatékony marketinghez, így az online marketinghez is.
Vegyük példának a kanapét.
Kezdjük is mindjárt eme bútorfajta logikai sorrendbe állításával.
Nincs könnyű helyzetben, aki a weben kanapét akarna kínálni! Ez a termék rengeteg kulcsszóval megközelíthető, elérhető. Tehát a kulcsszó választáshoz először is érdemes egy logikai sorrendet felállítanunk. Tehát a tágabb kategóriák felől közelítve:

  • lakáskultúra
  • bútor
  • ülőgarnitúra
  • kanapé

Most, hogy elhelyeztük a kanapénkat egy logikai hierarchiában érdemes tipizálnunk is azt.
Ez történhet például forma alapján:

  • klasszikus kanapé
  • sarokkanapé

De történhet a felosztás az ülőgarnitúránk anyaga szerint is, vagyis meghatározhatjuk, hogy a kínált bútoripari termékünk történetesen bőr kanapé. Esetleg fém- vagy fatalpas változatban.
Hogy olcsó vagy luxusárban kínáljuk-e, az már inkább a pozicionálás hatókörébe tartozik.

A termék differenciálás a honlapon

A webáruházak honlap struktúráját alapvetően és általában egy hármasság jellemzi: főoldal, kategória oldal és termék oldal.
Egy kulcsszó erejét növeli, ha a menüben is megjelenik menü névként.
Nézzük is meg, hogy például a kanapé keresőszóra jól szereplő ABútor Outlet Bútoráruház honlap menüjében megtaláljuk-e külön a bőr kanapé kifejezést, vagy csak egy általános “kanapézás” történik a webszájton.

A bőr kanapé a honlap menüjében.
Mivel a bőr kanapé kiemelt termék, neve szerepel a honlap menüjében.

Azt is megfigyelhetjük, hogy a címsor tagben megjelent egy olyan kategória – bútor – amelyet a logikai sorrendbe állításnál már észrevételeztünk. Vagyis az elmélet jól nyomon követhető a gyakorlatban, az Abútor Outlet honlapján.

Ezek után mi mást is mondhatnék: jó bőr kanapé vásárlást kívánok mindenkinek! 🙂
***
A témában fellelhető írásokból:

Kanapé és vásárló” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!