Keresőoptimalizálás, SEO

Kamara: válság elleni KKV orvosságok, pl. gerillamarketing

Válság és kkv-ék

A válság híreivel telve a közbeszéd és a média. Napjaink divatszavai, kifejezései: bedőlt, mélyül, elérte az ágazatot, pénzügyi válság, gyengülő forint, adócsökkentés, elbocsátás, bajban a kkv-ék…

– Azért az szép a Kamarától, ha teszi a dolgát – mondom a telefonba Dr. Orosdy Bélának, a Kamara Marketing Klubja vezetőjének, aki civilben docens, s a PTE KTK Marketing Tanszékén tanít.
Hívásom oka az öröm, hiszen azt látom, hogy a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Válságmenedzsment a KKV szektorban címmel fórumot szervez, s ennek programjában olvasom, hogy Béla a mindkettőnk által kedvelt gerillamarketingről fog előadást tartani.

Egyebek mellett arról beszélgetünk, hogy a válságot azok fogják túlélni, akik beruháznak, akik most sem mondanak le a kommunikációs kiadásaikról, akik az új megoldások felé mozdulnak el! Mint amilyen a gerillamarketing.

Új tipusú tudás

Az új típusú tudásnak, pl. a keresőoptimalizálásnak, a hálózatba szervezett cégblogoknak is most jön el az ideje…

De nézzük, január 29-én milyen “orvosságokat” fog kínálni a Kamara:

Helyszín: Pécsi Kereskedelmi Központ RIC oktatóterem
Időpont: 2009. január 29. (csütörtök) 16.00-18.00

Program:
16.00    A gazdasági és pénzügyi válság értékelése: Mit tud segíteni a kamara?
Ea: Dr. Síkfői Tamás titkár, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

16.15 Hazai és EU-s Pályázatok és a Gazdaságfejlesztés
Ea: Rabb Szabolcs  ügyvezető,  PBKIK Oktatási Központ Kft

16.30    Munkahelymegőrzés, munkahelyteremtés, szakképzési hozzájárulás
Ea: Szőke István szakmai igazgató, Dél-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Ea: Cséfalvay Ágnes  osztályvezető, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

16.45    Pénzügyi megoldások a válság kezelésére (hitel konstrukciók, finanszírozási lehetőségek)
Ea: Kelbertné Lenthy Judit Vállalkozási Üzletágvezető,  Szigetvári Takarékszövetkezet
Ea: Sigora Irma vezető, Baranya Megyei Vállalkozói Központ
Ea: Weller János osztályvezető, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

17.15  2009. évi adóváltozások hatása a kkv-kra: (házipénztár, törzstőke változtatás, stb.)
Ea: Nyul Éva elnök, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Kisvállalkozási Bizottság

17.30   Gerillamarketing
Ea: Dr. Orosdy Béla docens, PTE KTK Marketing Tanszék

17.45    Konzultáció – kérdések, egyéni tanácsadás

A rendezvényt támogatja a Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség Nonprofit Kft.

 

***
Korábban a válságról:

Válság, marketing, reklám

A gazdasági válság és a mindennapjaim

A gerillamarketingről:

Gerillamarketing

A Marketing Klubról, a Marketing Klubban:

A Rágalomária marketinges megközelítése

 

7 hozzászólás

  • Orosdy Béla

    Jó hírről tudósít Laci, de igen visszafogottan. Arról ugyanis nem szól (ír), hogy a rövid elméleti tájékoztatás hatékonyságát növelendő, felkértem ennek az előadásnak a keretében egy gyakorlati vírusmarketing bemutatóra. Remélem így lesz kerek, és az érdeklődők számára valóban hasznos. Erre garancia Bognár/El Lobo László e téren eddig kifejtett munkássága.

  • Bognár László

    Kedves Béla!
    Én már abban a pillanatban elkezdtem a gyakorlati gerillamarketinges cselekvést, ahogy megtisztelő felkérésed elért.
    Az interneten működő blogger-gerilla tarsolyában van egy-két speciális eszköz, amellyel hatékony akciókat vezethet.

    Első lépésként el kell juttatnunk a hírt az érdeklődőknek – hogy tudjanak arról: lesz ez az esemény méghozzá gerillamarketing előadással.

    Jómagam első lépésként a HVG “mögött” működő urlguru.hu alatt ajánlottam ki ezt a bejegyzést.
    Ott egyfelől az érdeklődők, másfelől a HVG újságírói találkozhatnak a hírrel – és ezt a potenciális “hírgörgető erőt” igyekeztem kihasználni.
    Ennek nyomát itt találhatod:
    http://urlguru.hu/gazdasag/kamara-valsag-elleni-kkv-orvossagok-pl-gerillamarketing-ke.aspx

    Következő lépésként az Index.hu mögött lévő gerillamarketing.blog.hu blogomban tettem a meghívót közzé.
    Ez is gerilla módszer – közösségi térhez is kapcsolódni!
    A bejegyzés mellett láthatod, hogy “Turulcsirip – orszagosmedia” kitétellel máris van rajta twitteres visszajelzés, azaz sikerült felkeltenem a rendezvény iránt az érdeklődést.
    A bejegyzést itt láthatod:
    http://gerillamarketing.blog.hu/2009/01/24/nagyon_gerillamarketing_valsagmenedzsment_a_kkv_szektorban_pecsett

    Amint látod, a gerillamarketing az Interneten is munkával jár, ez itt most az “aprómunka” ideje, olcsó és gyors megoldással igyekszem a hírt “világhírűvé tenni”.
    Mert a gerilla tudja: a hírek nem maguktól keletkeznek! 🙂

  • Netmester Produkció

    Kedves Béla Bátyám, Kedves Laci! Bizony érdemes a válság idején a gerillázásról beszélni egy kicsit, vagy még többet – mert magam is azt vallom, hogy a gerillamarketing eszközrendszere sokat segíthet, mégha egyedül nem is mentheti meg a kisvállalkozásokat.

    De mit kezdenénk amúgy is kommunikáció, marketing és innováció nélkül?! Az a bizonyos hosszú farok vizsgálgatásakor pedig majd’ mindenkinek jut egy kis mikro-szegmens! 🙂 Hajrá, Fiúk! – Én szurkolok… – Ja, s gerilla ide, gerilla oda, – a magam módján én is beszálltam “az add tovább bizniszbe”, s Laci által említett UrlGuru bejegyzéshez adtam egy kis kommentet.

    Kedves további olvasók! – Tegyétek Ti is ezt, sokat segíthettek az ügy előremozdításában! Hogy mit? Az kiderül(het) az előadásnapon, de a blog többi részében is biztos hasznos infó található róla! 🙂

  • Bognár László

    Kedves Laci!
    Vajon lesznek-e, akik félreértik majd a “hosszú farok” kifejezést, nem tudván még, hogy ez a long tail kifejezés megfelelője.
    Azt jelenti az Interneten, hogy kevés számú honlap sok, nagy számú honlap pedig kevés látogatót vonz magához. (A sok, kis látogatottságú honlap lesz a hosszú farok.)

    Az “add tovább” hozzászólásodat pedig nagyon köszönöm, az urlguru címlapján máris fennmaradt – nyilván időlegesen persze – ez a hír, a hsz.-ednek is köszönhetően – a legnépszerűbbek dobozában!

  • Bognár László

    Érdekességként:
    Ha beütjük a Googleba: Válságmenedzsment a KKV szektorban, akkor pl. a Székesfehérvár blogot is ott találjuk.
    De örömünk csak félig öröm, hiszen ez a blog egyszerűen eltulajdonította, forrás megjelölése nélkül, szóról szóra a gerillamarketing.blog.hu anyagát.
    Kiadója az a IOSZIA Kft., amely Pécsett hírlopásairól vált híressé, legutóbb a Pécs TV kényszerítette a IOSZIA Kft.-t a hírtolvajlás abbahagyására.
    http://www.pecstv.hu/archivum/?id=38887
    A hírlopásoknak egyébként semmi köze a gerillamarketinghez.
    Ezt azért jegyzem meg, mert találkozni olyan nézettel is, hogy a gerillamarketing az illegális vagy féllegális eljárásmódok összessége.

  • Netmester Produkció

    Kedves Laci!

    Az URL-GURU kommentet pótoltam, valóban eltünt. 🙁
    Én nem a gyík farkára vagy egy tarajosgőte szép testrészére gondoltam :-), bár kétséget kizárva némi hasonlat van a szemléltetéásben. A gondolatom ösvénye arra vezetett, ha a kisvállalkozások az egyre szűkűlő piacon tudnak mikroszegmenseket megcélozni, és azt minőségi, – prémium szolgáltatással – ellátni, az bizony előnyükre, s talán még a túlélési esélyük növelésére is szolgálhat.

    A hosszú farokról pl. a Wikipediában is olvashattok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.