Kalandom a Yoast SEO pluginnal

SEO favágó a Yoast telepenA Yoast SEO és a favágás

A minap egy Yoast SEO-val felszerelt WordPress blog piros jelzéssel ellátott, vagyis a Yoast SEO plugin által a keresőoptimalizálás terén hibásnak jelzett bejegyzéseit kellett helyreállítanom, zöld jelzést kicsiholnom.
Mivel jómagam mintegy évtizede az All in one SEO pack-ot használom, ért néhány meglepetés.
A kis beépülő megkövetelte, hogy jelöljek ki egy központi kulcsszót és azt helyezzem bele a title, a description meta tag mellett a szöveg első bekezdésébe is.


Ha az ott is volt már eredendően ragozott formában, azt nem fogadta el az angol nyelvre szabott programocska.
(Gondoljunk bele! Ha például a kulcsszó a kívánt kulcsszavunk és raggal látjuk el a szövegünkben, pl. a tárgy ragját illesztjük hozzá és kulcsszót írunk kulcsszó helyett, a Yoast már nem fogadja el, mert az angol nyelv az ilyesmit nem ismeri.)
Tehát ha meg akartam felelni a feladatnak, át kellett írnom az egyébként pontos szöveget, vagyis a Yoastban teljesen értelmetlenül “ragozás mentesíteni” kell a textet.

Ha a blog spot pontosan is tükrözte terjedelmével a valóságot, de néhány szó még hiányzott a Yoast által megkívánt 300-ból, neki kellett állnom új texttel kipótolni a hiányt.
Még szerencse, hogy a szóban forgó beépülő nem a serpIQ által elvárt 2000 szónál húzta meg a határt.

A kis szorgalmas Yoast bőszen számolgatta a központi keyword kulcsszó sűrűségét is (keyword density), időnként annak csökkentésére biztatott.

Yoast SEO értékelés egy blog bejegyzésről
Egy post elemzése a Yoast SEO-tól

A kulcsszó sűrűség még létezik?

Itt tegyünk is egy kis kitérőt, a kulcsszó sűrűség miatt. A legáltalánosabb vélekedések:

  • a kulcsszósűrűség 7% alatt maradjon (Aaron Walter (Building Findable Websites: Web Standars, SEO, and Beyond; magyarul Keresők és webhelyek; Kiskapú 2009.)
  • sokan 1-4% között tartják – a szerző már a fogalmat is elavultnak véli (Nils FrindlundStop writing about keywords – Consider topics and users
  • Yoast SEO plugin 2,5% – fölötte büntet a Google
  • a kulcsszóhalmozás a gyakorlatban továbbra is divat
  • a kulcsszó sűrűség fogalma értelmét vesztette a > Látens Szemantikai Indexelés (Latent Semantic Indexing) megjelenésével. Ezzel együtt a linkelés módja is megváltozott, ma már az anchor text is másmilyen szabályoknak kell, hogy megfeleljen (minderről pl. a MOZ blogja, a Majestic blog vagy a Gots SEO blogja bőven tudósít). Egyszóval ma már minden más, a keresőoptimalizálás olyan huszonegyedik századi formát öltött.

Világ SEO-proletárjai automatizáljatok?

Szóval a harmadik bejegyzés átnézése, javítása után favágónak éreztem magam, aztán meg futószalag mellett robotoló munkásnak, akinek nem kell gondolkoznia, a dolgok értelme után kutakodnia, hanem csak csinálnia, amit a Yoast nevű művezető mond, akár van annak értelme, akár nincs.
Végül is szépen kizöldült a blog rám bízott tucatnyi postja, de nem töltött el semminemű öröm, se a jó munka után érzett elégedettség.
Vigaszom csupán annyi volt, hogy eszembe jutott Matt Cutts online marketing gurunak az egyik április elsejére (!) írt blog bejegyzése, melyben bejelentette, hogy munkatársaival elkészítette az > AutoSEO programot, amely külön választja az írásművet és annak megjelenítését, SEO-ját. Vagyis csak írni kell, a SEO-n nem kell gondolkozni, azt a program egymaga elintézi.
Bár akkor az automata SEO-zó neve ninja volt, lehet, hogy azóta Yoastra módosították? És mivel ez ingyenes változat, azért még ezt-azt kézzel is bütykölni kell rajta?

Persze nagy szerencsénk van: gondolkozni, kreatív megoldások után kutatni még mindig kell!
De vajon meddig?
Ha a teljesítményünket mesterséges intelligencia méri, akkor nem kéne a tartalmat is mesterséges intelligenciával, de legalábbis magas fokú automatizálással előállítani? Végső soron: kell-e ember a SEO-hoz, a keresőmarketinghez? Meg egyáltalán az internethez?
🙂

***

A keresőoptimalizálás és a SEO témájához:

“Kalandom a Yoast SEO pluginnal” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Kíváncsi lennék mit mond a népítélet? Van arra statisztika, hogy a világban, Magyarországon ki használja csak a WP saját SEO-ját, ki a Yoast-ot és ki az All in One-t?
    Nem lehet, hogy csak arról van szó, hogy ki melyiket szokta meg? Esetleg az is lehet, hogy a Yoast vagy All in One a SEO-s szakma Illés vagy Omega, Fradi vagy Újpest vitája?
    Köszönöm a bejegyzést, nagyon alaposnak tartom!!

  2. A WordPress org szerint az All in One SEO Packot több, mint 30 millióan töltötték le.
    A Telepítések száma hivatalosan mindkettőnél csak annyi: több, mint 1 millió letöltés.

    A kezdőknek a Yoast-ot szokták ajánlani.
    Személyes véleményem szerint a Yoast SEO plugin rögzít egy korábbi túlhaladott szemléletet.

    Az All in One képes automatikusan létrehozni meta tageket – ez ugyanolyan favágás lenne, ha bekapcsolnád, mint amit a Yoast SEO csinál. A meta tag-ek létrehozása agymunkát kíván, ezekből lesz a SERP-en, a keresőtáblán a kirakatod!
    A háttérben mindkettő komoly munkát végez, pl. sitemap.xml-t hoznak létre.
    Mindennek előre bocsátásával tényleg kicsit Messi vagy Ibrahimovics tetszik jobban helyzet áll elő. Nekem persze Ronaldo a felülmúlhatatlan! 🙂
    A WP-nek tudtommal nincs saját SEO-ja, legfeljebb egy-egy témának (héjnak) lehet valamilyen ilyesmije.

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: