Ígérhetjük-e: első lesz a honlapja a keresőkben!?

A napokban elveszítettem egy üzletet, mert nem ígértem meg azt, amit az ügyfél szeretett volna: első akar lenni mindenáron! Nem vagyok ellensége önmagamnak, nem szívesen mondok le ügyfelekről, de ezt nem ígérhettem meg felelősséggel! Miért?

Ennek számos oka van.

A net nem egy statikus hely, ahol csak mi megyünk előre, a többiek meg csak állnak, s nézik nagy boci szemekkel, ahogy eléjük süvítünk! Egy fenét! Látja a konkurens is, ha jószemű reklámügynökséget alkalmaz, valamiben sántikálhat az “ellen”, mert moccan az oldal, gyarapszik a link, változik a kulcsszó és így tovább…
Nem bolondult meg szájtátva bámulni a manővereinket, nem bizony.

(Na jó, tehetünk elterelő manővereket, megjátszva, minket ez vagy az a kifejezés érdekel, s nem amaz, de előbb-utóbb ugyebár mindenre fény derül.)

Ki tudja, éppen melyik Google-szerver hozza be az eredménylistát, az egyiken elsők, a másikon akár nyolcadikak is lehetünk. Büszkén jelentjük: elsők vagyunk ám, az ügyfél szerint meg csupán nyolcadikak.

A keresők olykor módosítanak a keresés finomra hangolt mütyürjein, s lehet ez éppen elég ok arra, hogy néhány hellyel visszaessünk.

Nyúlj bele jóhiszeműen, de durván a “title”-ba! Majd meglátod, hogy nem látod!

Az sem mindig igazán jó támpont: mennyi a szótalálat. A bimbi szóra valószínüleg ez nagy mennyiséget mutat, de aligha van tele a mezőny profikkal, viszont mondjuk a keresőoptimalizálás szó vidékén – hiába van viszonylag csekély szótalálat – hemzseg az iparos nép!

Menj bele mondjuk az “autó” szóba, s ígérd meg, első lesz az ügyfél! Mered?

“Ígérhetjük-e: első lesz a honlapja a keresőkben!?” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. Teljesen igazad van!
    A leendő ügyfelek, de sokkal inkább az emberek zöme nem racionálisan ítéli meg a lehetőségeket.
    Sokkal inkább azt akarja hallani, amit szeretne, hogy halljon, igéreteket vár és elképzelt eredményeket. A racionalitás és a valóság ez esetben sokadrangú kérdés.
    És ha nem ígéred meg neki amit hallani szeretne, hát bizony elmegy. De tudod mit, igazad van, menjen csak!

  2. Ezt senki nem ígérheti, mivel a harmadik szereplő a Google, akit nem lehet lekenyerezni.
    Csak ismerősnek szoktam segíteni optimalizálásban, illetve saját kezelésemben lévő oldalaknál működöm közre, de a tutit, soha nem mertem ígérni senkinek sem. Még saját magamnak sem… 🙂

  3. Szia Jazz!
    Egyetértünk!
    Más: látom, a régi, megszokott “ellenfelek” a Pillangószív-ből, az ELSŐ MAGYAR KERESŐOPTIMALIZÁLÓ VERSENYBŐL, immár barátként, megint összeverődnek, “linkeskednek” kicsit a móka kedvéért! 🙂

  4. No igen!
    Csak sajnos elóttem robotolsz… 🙂
    De egy érdekes tapasztalatomról azért szót ejtenék, ha már szóbajött a pillangószív verseny. “Nyúlj bele jóhiszeműen, de durván a €œtitle€-ba!” -és erre is.
    A pillangószív verseny zárultakor, tettem egy nem túl szép húzást, de a kiváncsiság vezérelt. (meg egyébként is, letelt az oldal mandátuma). A versenyen, 5.-6. hely környékén végzett oldalamon egyszerűen átírtam a title sort linkfelhőre, majd az oldalon lévő összes pillangószív kifejezést módosítottam linkfelhőre. Az oldal, változatlanul 6. helyen van pillangószív keresőkifejezésre úgy, hogy az oldalon egyetlen pillangószív kifejezés sem szerepel… 🙂 (max. talán alt-ban)
    No, erre varrjunk gombot…

  5. A célok kitűzésekor körültekintően kell eljárni, az biztos. De ha pl. az autó, vagy a hotel/Hévíz/Balaton kérdéskör futtatására volna finansz, gondolom azért te sem térnél ki az adott keresőoptimalizálás(i) feladat elől. 🙂
    Szóval azt gondolom, hogy meg lehet oldani szinte bármit a keresőmarketing/optimalizálás terén, de nagyon fontos, hogy a piac által elfogadott hatékonysággal teljesítsük a megrendelést. Valószínűleg alapvető a piac mérete is. Kis piacon nem biztos, hogy el tudunk érni annyi többletnyereséget, ami fedezi a keresőoptimalizálás/online internet marketing költségeket. Hacsak nem a piacvezetők közül kerül ki a megrendelő.
    (a napifoto-ról jjöttem – nagyon ügyes! 🙂 )

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.