Keresőoptimalizálás, SEO

Honlapkészítés, SEO: szép vagy első legyen?

Honlapkészítés, SEO-val
Honlapkészítés SEO-val

Ez évben, vagyis 2021-ben lesz 15 éve, hogy megnyertem az Első Magyar SEO Versenyt és az akkor eredményesnek bizonyult eljárásmódomat azóta is csiszolom, folyamatosan alkalmazkodva a hihetetlenül erős változásokhoz. Ez érvényesül a honlapkészítés, a redesign és a SEO folyamatában is.
Amikor munkához fogok, ezt a protokoll eljárást viszem végig. Talán nem véletlen, hogy ezt egyesek “SEO Bognár” elnevezéssel illetik.

Talán megbocsátható ez a rendhagyó, a másfél évtizeddel ezelőtt megrendezett Pillangószív versenyre történő visszatekintés.
Ha ez tankönyv volna, akkor nagyon szépen leírnám például a honlapkészítés ideális menetét, ami persze sohasem valósul meg.
Mert teszem azt az ÜGYFÉL számtalan “érdekes” ötlettel áll elő (mozogjon-zenéljen-csilingeljen-villogjon az a honlap!).
Miközben a honlap készítője tudja: például aki széket akar venni, nem lesz kíváncsi a székárus kedvenc zeneszámára, nem érdeklik a mozgóképen a termék mellé mutatott szépen mozgó reklám-asszony idomok.
Ráadásul ha 5 másodpercen belül nem jön elő a kívánt szék képe, színe, anyaga, ára – máris suhan tovább a konkurenshez.

Nos, ezt elmondani az ügyfélnek úgy, hogy mégis nálunk maradjon partnerként – ez a legnehezebb ebben a szakmában! 🙂

Olykor előhozakodom egy olyan érvvel is, amikor már teljesen elvesznénk az apró részletekben, amikor már a vezérigazgatótól a portásig bezárólag mindenkinek meghallgattuk a szakszerű jó tanacsát: akkor most “szép” legyen, vagy inkább valahol elől álljon a keresőkben a szóban forgó honlap?!
(Én akkor lepődöm meg a legjobban, amikor az a válasz: a legszebb és persze első is legyen, de olcsón!)

SEO protokoll

Ma már a honlapkészítés és egyéb munkák rovására a SEO vált a vállalkozásom speciális és legfőbb területévé.
Tehát mint a keresőoptimalizálás híve, mint a gerillamarketing bősz harcosa hosszú évek alatt kimunkáltam a hatékony eljárásmódomat.
Olykor azt tapasztalom, hogy a potenciális ügyfél szívesen eltérítene ettől, mert ő máshogyan gondolja.
Másutt mást olvasott valamely kollégánál, s bár tapasztalata nincs, olvasmányaiból összegyötör egy sajátos elképzelést.
A következő SEO-s nemzedéknek azt tanácsolhatom: ne engedjen a kísértésnek.
És végül hadd mutassam meg a régi, igazán múzeumi tárgyat, mindenféle elavult technika, ma már borzadva szemlélhető eljárásmód lenyomatával, a tizenötévvel ezelőtti győztes honlapot:
Pillangószív

Egy korábbi, részletekbe menő visszatekintés:
Keresőoptimalizálás történelem

***

Amit a SEO-ról tudni érdemes:
A keresőoptimalizálás alapjai

12 hozzászólás

  • Bognár László

    Kedves Feri!
    Az új oldalakat ebben a pillanatban feltettem!
    (A következő napokban majd még ezt-azt csiszolunk, de remélem, nem fog tartósan visszaesni a keresőkben.)
    Ez most már méltó lesz a 10 éves jubileumát ünneplő AGRIX Kft.-hez 🙂

  • Honlapkészítés

    Tapasztalatom szerint célszerű inkább az elején erélyesen felhívni az ügyfél figyelmét az általa kért “különleges kütyükkel” kapcsolatban. Ha az ügyfél profitban gondolkodik, akkor meg fogja érteni, így hosszútávon több előnnyel jár mindkét fél számára, ha pedig nem profitorientált, teljesen mindegy.

  • Malvina

    Tudom, hogy te jól viseled a kritikát, ezért merem elmondani, hogy nekem sajnos nagyon nem tetszik ez az AGRIX-oldal. Bár egy fontos feltételnek megfelel. Nevezetesen igen pontosan tükrözi az ország agrárhelyzetét: élettelen, színtelen, stílustalan és statikus. Megnéztem egy pár külhoni példát, hát mit mondjak, ha zongorázni tudnám… De hát láttam én már tőled csodásan megkomponált oldalt is, mint pl. a passzívházé! Az igen, azért nagy bravó neked! Bár így látatlanban mondom, hogy ott a megrendelő is pontosan tudta, tudhatta (és képes volt meg is fogalmazni – ami már non plus ultra a hazai gyakorlatban, ugye Kedves Lobo? ), hogy mit akar. ??)))

  • Bognár László

    1) Tévedsz, kedves Malvina – roppantul rosszul emésztem a kritikát! De tényleg.
    2.) Kérlek, üsd be a Googleba:
    mezőgazdasági gépalkatrész .
    Nekem az a vígasz, amit erre fogsz látni! 🙂

    Egyébként pedig igazad van. Leszámítva azt, hogy nem vagyok Lobo! 🙂

  • Malvina

    Beütöttem, és azt gondolom, hogy na persze, előbb jelen kell lenni, aztán jöhet, és jön is a mustra! De kérlek, nem azt választom ki, aki jelen van, pontosabban nem azért , mert jelen van, hanem azért, amit majd ezután képes és tud nekem felmutatni, tud nekem ajánlani. Egy alapos és szakszerűen működő cég, vállalkozás, egy józan potenciális megrendelő kiválasztási szempontjai között nem az az első és legfontosabb, hogy ki áll a gugli elején! Még akkor sem, ha e tény kétségtelenül nem rossz pont. Egy honlap majdnem olyan mint a kézírás! Igen sokmindenről árulkodik!
    Egyébként is, egy felvételi munkatárgyaláson alapvető, hogy odaérjek, ahhoz, hogy meghallgassanak. De felvenni csak azok alapján fognak, ha a mondandóm, az egyép lényegi paramétereim versenyképesek.
    Ez alól csak egy kivétel van, ha mondjuk belém szeret a HR-es! ::)))))

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.