Honlapkészítés, re-design: szép vagy első legyen?

Honlap készítés

Ha ez tankönyv volna, akkor nagyon szépen leírnám a honlap készítés ideális menetét, ami sohasem valósul meg úgy.
Mert az ÜGYFÉL számtalan “érdekes” ötlettel áll elő (mozogjon-zenéljen-csilingeljen-villogjon az a honlap!), miközben a honlap készítője tudja: például aki széket akar venni, nem lesz kíváncsi a székárus kedvenc zeneszámára, nem érdeklik a flash szépen mozgó robotjai, s ha 6 másodpercen belül nem jön elő a kívánt szék képe, ára, máris suhan tovább. Nos, ezt elmondani az ügyfélnek úgy, hogy mégis nálunk maradjon – ez a legnehezebb ebben az átkozott szakmában! 🙂

Olykor előhozakodom egy olyan érvvel is, amikor már teljesen elvesznénk az apró részletekben, amikor már a vezérigazgatótól a portásig bezárólag mindenkinek meghallgattuk a szakszerű jó tanacsát: akkor most “szép” legyen, vagy inkább elől álljon a keresőkben a szóban forgó honlap?!
(Én akkor lepődöm meg a legjobban, amikor az a válasz: a legszebb és persze első is legyen, de olcsón!)

Mint a keresőoptimalizálás elvakult híve, mint a gerillamarketing bősz harcosa (azt hiszem, némely ügyfél meg erről tudna írni mesébe illő történeteket, bővérű iróniával)  gyakran már a vázlatot felküldöm a netre, hogy érlelődjön! (* PS. 2013. 08. 15. Erről már rég “leszoktam”, mert ellentétes a Google irányelveivel.)

“Honlapkészítés, re-design: szép vagy első legyen?” bejegyzéshez 12 hozzászólás

  1. Kedves Feri!
    Az új oldalakat ebben a pillanatban feltettem!
    (A következő napokban majd még ezt-azt csiszolunk, de remélem, nem fog tartósan visszaesni a keresőkben.)
    Ez most már méltó lesz a 10 éves jubileumát ünneplő AGRIX Kft.-hez 🙂

  2. Tapasztalatom szerint célszerű inkább az elején erélyesen felhívni az ügyfél figyelmét az általa kért “különleges kütyükkel” kapcsolatban. Ha az ügyfél profitban gondolkodik, akkor meg fogja érteni, így hosszútávon több előnnyel jár mindkét fél számára, ha pedig nem profitorientált, teljesen mindegy.

  3. Tudom, hogy te jól viseled a kritikát, ezért merem elmondani, hogy nekem sajnos nagyon nem tetszik ez az AGRIX-oldal. Bár egy fontos feltételnek megfelel. Nevezetesen igen pontosan tükrözi az ország agrárhelyzetét: élettelen, színtelen, stílustalan és statikus. Megnéztem egy pár külhoni példát, hát mit mondjak, ha zongorázni tudnám… De hát láttam én már tőled csodásan megkomponált oldalt is, mint pl. a passzívházé! Az igen, azért nagy bravó neked! Bár így látatlanban mondom, hogy ott a megrendelő is pontosan tudta, tudhatta (és képes volt meg is fogalmazni – ami már non plus ultra a hazai gyakorlatban, ugye Kedves Lobo? ), hogy mit akar. ??)))

  4. 1) Tévedsz, kedves Malvina – roppantul rosszul emésztem a kritikát! De tényleg.
    2.) Kérlek, üsd be a Googleba:
    mezőgazdasági gépalkatrész .
    Nekem az a vígasz, amit erre fogsz látni! 🙂

    Egyébként pedig igazad van. Leszámítva azt, hogy nem vagyok Lobo! 🙂

  5. Beütöttem, és azt gondolom, hogy na persze, előbb jelen kell lenni, aztán jöhet, és jön is a mustra! De kérlek, nem azt választom ki, aki jelen van, pontosabban nem azért , mert jelen van, hanem azért, amit majd ezután képes és tud nekem felmutatni, tud nekem ajánlani. Egy alapos és szakszerűen működő cég, vállalkozás, egy józan potenciális megrendelő kiválasztási szempontjai között nem az az első és legfontosabb, hogy ki áll a gugli elején! Még akkor sem, ha e tény kétségtelenül nem rossz pont. Egy honlap majdnem olyan mint a kézírás! Igen sokmindenről árulkodik!
    Egyébként is, egy felvételi munkatárgyaláson alapvető, hogy odaérjek, ahhoz, hogy meghallgassanak. De felvenni csak azok alapján fognak, ha a mondandóm, az egyép lényegi paramétereim versenyképesek.
    Ez alól csak egy kivétel van, ha mondjuk belém szeret a HR-es! ::)))))

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.