Hogyan válasszuk ki a honlap optimalizáló céget?

Keresőoptimalizálás, honlap készítés: erős a konkurencia

A honlapkészítést és a keresőoptimalizálást erős “kínálati piac”-on találjuk meg. Se szeri, se száma a zseniknek, a bravúrcégeknek, a magabiztos csodatevőknek! Káprázatos dumák ejthetik rabul a keresőkben előrébb menetelni kész ügyfeleket!  Azért én mégis hadd javasoljak néhány szempontot a kiválasztáshoz!

Az első és legfontosabb teendő: ellenőrizzük, hogy az ajánlkozó cég hogyan is áll a SAJÁT cégével és legalább öt, kiemelt ügyfelével a keresőkben!

Könnyen kiderülhet, hogy a nagy szövegelés mögött csupán a fényesre csiszolt semmi áll!

Azt is nézzük meg, mennyi ideje és milyen “sűrű” mezőnyben találjuk meg a megadott referenciákat! Ugyanis a friss honlapoknak általában ad némi előnyt a kereső. S akár szabálytalan megoldásokkal is élre lehet vinni valakit, s az már más kérdés, hogy a szabálytalanság miatt a Google majd kitiltja a referenciaként felmutatott honlapot, méghozzá örök időkre!

Mit értek sűrűség alatt? Nos, pl. a “blog Budapest” kifejezésre 1.700.000 szótalálatot kapunk, az “étterem Pécs” kifejezésre 550.000-et, míg az “átverés a neten” csupán 23.800 találatot mutat. Ezeket a számokat a kereső fejlécének jobb oldalán találjuk meg!  *(Ne feledjük, a bejegyzés 2007-ben íródott, azóta sok víz lefolyt a SEO-Dunán).

Nyilvánvaló, hogy általában az olyan kulcsszavaknál könyebb előre jutni, ahol csak három a szótalálat, mint ott, ahol hárommillió. Ez volna az az alap, amely nélkül szóba se álljon a jelentkezővel!

És mindehhez hadd tegyem hozzá: az a cég, amelyik megnyerte az ELSŐ MAGYAR KERESŐOPTIMALIZÁLÓ VERSENYT, amely fél éven át tartott, nyilvánvalóan érti a mesterségét! Ennek a cégnek visszamenően is szép számú referenciája akad, amelyet a neten Ön megtalál.
A cég, a Bognár Stúdió, az érvényes jogszabályoknak eleget téve honlapján megadja az adatait is (cégbejegyzéstől az adószámig, ahogyan kell), felmutatja a kamarai tagságát is – tehát ellenőrizhető!!!
Persze ha Ön feketén, holnapra eltűnő, de olcsó céggel akar dolgoztatni – akkor mindezt kár volt elolvasnia 🙂
Referenciáink itt: Honlapkészítés, honlap-optimalizálás

Hogyan válasszuk ki a honlap optimalizáló céget?” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Ez megint elég szukbjektív dolog.

    Az a baj, hogy nem lehet az ügyfélnek azt mondani, hogy így jó céget tudsz kiválasztani, mert az nem biztos…

    Leginkább neked is ott kellene lenni, hogy tényleg ne hintáztassák át az ügyfelet, de akkor meg már ugye magadat ajánlanád 🙂

    Mert az egy dolog, hogy egy szóból mennyi van a neten, a másik dolog az, hogy mekkora rá a verseny, lásd keresőoptimalizálás, saját tapasztalat, hogy ebből elég nehéz jó helyre kerülni.:-) Vajh’ miért?

    Még egy fontos szempont kimaradt, szvsz, talán azt is érdemes megvizsgálni, hogy azokra a szavakra melykre a SEO-s cég referenciái elől vannak, azokra keres-e egyáltalán valaki.

    Mert a helyezés egy dolog, de saját példá: síbox szóra az egyik megrendelőnk oldala előrébb van, mint tetőbox szóra, de tetőboxra sokkal többen keresnek, tehát hátrébb lévő pozícióból is több ügyfelet lehet szerezni, ha jó a szó 🙂

  2. Én csak annyit mondtam, hogy nem biztos, hogy az ügyfél így is jó céget fog választani.
    Nyilván ha titeket választ akkor jó céget választ, ezt aláírom, (ugyanúgy, ahogy ha minket 🙂 viszont nem tudom, hogy miért kell nekem esni.

    Saját lapunk most lesz kb egy éves, nyilván a PR még szenved a 3-nál.
    Mellesleg a PR kb semmit sem jelent 0-ás PR-es lapokkal is elég jó helyen lehet lenni.

    Véleményem szerint az, hogy nincsen több évre visszamenő referenciánk nem jelenti azt, hogy valamit nem tudunk megcsinálni, illetve azt sem, hogy ha valamit csinálunk akkor az vacak lesz.

  3. Kedves László!

    Természetesen tisztelem a sikerét, melyet az ELSŐ MAGYAR KERESŐOPTIMALIZÁLÓ VERSENY-ben ért el, és kérem ne vegye a szívére, de véleményem szerint a PR érték nem feltétlenül előfeltétele a jó helyezésnek.
    Referenciákra viszont valóban szükség van ahhoz, hogy az ügyfél bizalmát növelje.
    Ha megnézi az oldalamat, ott sincs kint semmilyen név, telefon, vagy egyéb személy azonosító, mégis vannak megrendeléseim, és a visszajelzés is pozitív.

  4. Kedves Ernő!

    A referenciákról: elvileg a hosszabb ideje élő cégek hosszabb és erősebb referencia listával bírnak, de ami lényegesebb: nagyobb tapasztalattal és erővel.
    De ez nem jelenti azt természetesen, hogy egy most születő cég vackot tudna csak produkálni – ilyent nem mondtam 🙂

    Kedves Keresőoptimalizálás, keresőmarketing Blog!

    Azért elérhetőséget mégiscsak kell nyújtanunk, hogy ránk találjanak!

  5. Kedves Társasházkeresés!
    A honlap-optimalizálással akkor van csupán probléma, mert amúgy az egy könnyűkis kaland, amikor 10.000 jó szakember, 10.000 jó oldallal áll elő ugyanazokra a kulcskifejezésekre.
    Nos, ilyenkor kezd a dolog bizonyos nehézségeket okozni! 🙂 és tulajdonképpen ilyenkor derül ki, hogy azért néhányan, általában ugyanazok, mégiscsak rendelkeznek valami többlettel, mert mégiscsak élre állnak! Gyenge pályákon amúgy sok a zseni, ezt nem vitatom.

  6. Nagyon nehéz megfelelő keresőoptimalizáló céget találni. Sok cég a google találati listán a 20. helyezésért is pénzt kérne, holott a látogatók a 10. utáni oldalakat alig-alig látogatják. Sok cég azt akarja elhitetni, hogy a találati lista nem is ér semmit. Meg, hogy az a fontos, hány konkrét látogatót szerzünk. Egyetértek mindennel, de a 20. oldalért pénzt kérni azért …

  7. A versenyszférában, elegendően nagy piacon általában szoros összefüggés áll fenn a rendelésállomány és a keresőben elfoglalt hely között.
    Vagyis a jobb helyezés több megrendelést eredményez.
    Azok az érvek, hogy a helyezés nem számít, csak a látogatószám, itt bicsaklik meg – ennél az összefüggésnél.

    Persze jó általánosságban beszélnünk, mert láttam én már olyan megrendelőt is, akinél nem számított a külső link, az ajándék PR az interneten, mert nem akart ő a keresőkben semmit, csupán presztizs volt a honlap.
    A másik végpont: számítástechnikai bravúrokkal elért jó helyezés értelmes belső tartalom nélkül – ilyenkor a látogató érdeklődés, rendelés nélkül megy el, mert nincs igazán jó, értékelhető marketing-ajánlat a honlapon.

    De a lényeg: összességében egyetértek Önnel.

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: