Hitelesség és SEO

Hitelesítő pecsét | A SEO-ban mi hitelesít?Vajon milyen szerepet játszik a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás során a hitelesség? Befolyásolja-e egy-egy honlap keresőtáblán elfoglalt helyét annak valóságos ismereteket közvetítő honlapként, blogként történő elismertsége? Mit tehetünk annak érdekében, hogy a látogatóink és ezáltal a keresők bízzanak információinkban, termékünkben, szolgáltatásunkban?

A hitelesség már a középkori ember számára is jelentőséggel bírt. Az okmányok, az oklevelek hitelességét úgynevezett “hiteles helyek” pecsétjei igazolták.

De mi a helyzet a Gutenberg-galaxis utáni időkben, amikor az interneten elérhető honlapok információinak hitelessége a tét?

SEO és a honlap hitelesítése

Először is szögezzük le: a Google kereső egyre hangsúlyosabban veszi számba a rangsora kialakításakor a honlapok megbízhatóságát. Az új keresési algoritmus, a Google Panda meghirdetésekor ezt nem is rejtette véka alá a keresőkirály.
Erősíti “gyanúnkat” a hitelesség jelentőségének növekedése terén, hogy az analizáló programok olyan fejezetcímeket és minőségeket vettek fel elemzendő tartományaikba, mint a Trustworthiness (Megbízhatóság), Reputation (Hírnév) vagy a Confidence (Bizalom).
A nagy kérdés a SEO-val foglalkozó számára: miként is növelheti egy-egy gondjaira bízott honlap hitelességét, megbízhatóságát.

A fejezet címében nem véletlenül írtam a hitelesítés szót, vagyis nem valamiféle “cselről” beszélünk, amivel “félrevezetjük” majd a robotokat, hogy hitelesebbnek látszódjék a honlap, hanem valóságos hitelesítésről van szó. A saját értékek megszerzéséről és azok közvetítéséről.

Az első és legfontosabb a tartalmi hitelesség

Ez nem tévedhetetlenséget jelent, hanem olyan információk továbbítását, amelyek igazak, korszerűek, hasznosak.
Olvasóink látogatottságunk megőrzésével, jobb esetben emelésével és linkjeikkel fogják hitelesíteni a webhelyünket! Ezt aligha pótolhatja, ha 0 PageRank értékű, sűrű, vagyis az oldalanként a 200 linket is meghaladó honlapkatalógusból verbuválunk magunknak linkeket.

Cégek számára elengedhetetlen, hogy közzé tegyék elérhetőségüket, adószámukat, az őket bejegyző cégbíróság nevét, cégjegyzék számukat. Komoly helyről olyan cég honlapjára, blogjára, egyéb webegységére nem adnak linket, amely nem tesz eleget ezeknek a kritériumoknak. (V.ö. a cégnyilvánosságról szóló törvénnyel.)
A bizalom kétirányban hat: gyanús helyről nem kérek, és gyanús helynek nem adok linket. (Ha bizonytalan vagyok, akkor a “nofollow” attributummal jelzem a robotoknak.) Így is védelmezhetjük honlapunk jó hírnevét.

Saját hitelességünk jele, ha megadjuk a cégünk vagy személyünk szervezeti tagságait, ezzel is biztosítva ellenőrizhetőségünket. A Bognár Stúdió honlapjának Kapcsolat oldalán például ezt a lenyomatot láthatjuk. (Kamara tagja logo). Ugyanazon az oldalon a fentebb hivatkozott cégadatok is megtalálhatók. Sőt, Google  térképen is megadjuk elérhetőségünket. A Google Helyek-ben is regisztráltuk a vállalkozásunkat, tehát a kereső számára sem lehet kétséges a beazonosíthatóságunk.
A honlap és ezen blog nyitóoldalán úgynevezett Rich snippets-ekben is megtalálható a készítő neve és avatarja (erről bővebb információt a Webmestereszközökben lehet találni).
De a Google+ köreihez is csatlakozhat követőként az érdeklődő.
A készítő fényképe is látható, határozottan elősegítve a bizalom kialakítását.

Értékes tartalom, több szinten megadott elérhetőség és cégadatok, “fehér kalapos” SEO, szabványok és etikai szabályok követése: ezek lennének internetes hitelességünk alapjai. És ha ezek az alapok megvannak, akkor a keresőben elfoglalt helyünk is biztosabb alapokon áll.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.