Hány domain kell a jó keresőoptimalizáláshoz?

Domain és keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) ugyanolyan, mint a klímavásárlás. Nem a vásárlással kellene kezdeni – mint ahogyan az szokás – hanem a hűtendő négyzetméterek és a klímakészülék kapacitásának összehangolása, vagyis terv készítése volna az első.
A keresőoptimalizálás során ugyanez a helyzet. Döntenünk kell, hogy a cég (vagy magánszemély) nevét viselje-e a domain avagy a cég tevékenységét meghatározó tevékenység kulcsszava uralja a domaint.
Öt-tíz éve még tipikus volt, ma már kevésbé az, de még mindig előfordul, hogy azt tanácsolják a webre induló vállalkozásnak, hogy több domaint vegyen, mert bármelyikre is keresnek rá, akkor az ő honlapjára jutnak el. A “tanácsadó” azt is megemlíti, hogy a megvásárolt domainek így nem juthatnak a konkurencia kezére.

Azonban az a valóság, hogy egyszerűen képtelenség (és őrültség) annyi domaint felvásárolni, hogy azok lefedjék egy cég tevékenységét! Ugyanis annyi “végződéssel” vásárolható domain, hogy gazdag buksza kellene hozzá.
Nézzük is a példát: vastagbuksza pont hu, vastagbuksza pont com, vastagbuksza pont eu, vastagbuksza pont cc, vastagbuksza pont co pont nz – és folytathatnám napestig!

De ez még nem minden! Az aldomainek is bő tárházát adják a lehetőségeknek.

Domain a keresőben.
A Bognár Stúdió seo-keresőoptimalizálás blogjának domainje a keresőben

A Bognár Stúdió szakmai blogja például ilyen aldomainen fut: seo-keresooptimalizalas.bognarstudio. hu. Vagyis domain vásárlás nélkül is ott az aldomainben a tevékenység középpontjában álló kulcsszó. És akkor az aloldalakról vagy a microsite-okról még nem is beszéltünk!

De még ekkor sem értünk a lehetőségek végére, ugyanis ott a számtalan, ingyenes blogszolgáltató, például, a Google Blogger-e, az Index mögött futó blog pont hu, az Origo hátán a reblog pont hu, a WordPress blogszolgáltatása – és ezt a sort is bővíthetném tovább még.

Ráadásul a több domain átirányítgatása rengeteg hiba lehetőségét veti fel, nem beszélve arról, hogy a keresőbe ritkán keresünk domainre, a tartalom nélküli domain pedig fabatkát sem ér.

Itt az ideje, hogy válaszoljunk a feltett kérdésre.
– Hány domain kell a jó keresőoptimalizáláshoz?
– Egy.

***

Ajánlom még:

“Hány domain kell a jó keresőoptimalizáláshoz?” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. szia. magam részéről ezt úgy pontosítanám, hogy ahhoz a keresőoptimalizáláshoz, amit te is végzel és amivel én is próbálkozom, ahhoz bizony hasznos több domainnal rendelkezni. amihez egy is elég, az a keresőoptimalizálhatóság.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.