Gúzsbakötve

Vendég bejegyzés. Írta Hoppán Gergely

Sosem szerettem úgy csajozni, ahogy azt a “hogyan csajozzunk” könyvekben megírták. Nem arra vágyom, hogy a női természet genetikusan kódolt kiskapuit megtaláljam, és azokon keresztül jussak célba. Nem a hatásos trükkökket akarom újra és újra működni látni. Arra vágyom, hogy saját magamért szeressenek, azért aki vagyok. Meglehet, ez a nehezebb út, de a nehézség szórakoztat és édesebbé teszi a győzelmet.

A weboldalon is a termékünk (Opteamus CRM RENDSZER) lényegét próbálom meg érzékeltetni, több-kevesebb sikerrel, de feltétlenül a saját stílusomban. Ahogy barátaim bevezettek a Google keresőoptimalizálás rejtelmeibe, úgy jöttem rá, hogy helyes kis oldalamat kevéssé tolerálják az új kor algoritmusai.

Nem elég, ha az megfelel a saját ízlésemnek és a tipográfia szabályainak. Nem elég, ha célratörő, rövid, és érdekes szöveg van rajta. Az is kell, hogy a szöveg passzoljon a kulcsszavakhoz, ráadásul hajszálpontosan. Mintha egy lírikusnak utasításba adná a kiadója, hogy a vers címének szó szerint kell szerepelnie minden versszakban. És egyáltalán, az oldalon szövegnek kell lennie, a főoldal nem lehet pusztán egy grafikai ötlet. Idegölő, ha az embert egy program korrektúrázza, viszont legalább kiszámítható.
És éppen ez az, ami kedvemet veszi. A seo ha nem is öli meg egészen a honlapkészítés művészetét, de alaposan gúzsba köti az alkotó kezét. Igaz persze, mindennek megvannak a szabályai. Végül is egy nőt sem szólíthatok meg szívem szerint azzal, hogy “hú de szépek ezek a mellek” 😉

Az esti szórakozás igen, a termékből származó bevétel viszont nem tréfadolog, így hát igyekszem megcselekedni a lehetetlent. Végül is, kedvelem a kihívásokat, főleg azokat, amelyek méltó jutalommal kecsegtetnek. Olyat csinálni, ami nekem is tetszik, a látogatóknak is, meg a google racionális algoritmusainak is. És persze a nőknek 😉

 

www.opteamus.hu – nézzetek rá kérlek, jó tanácsokat elfogadok!

“Gúzsbakötve” bejegyzéshez 23 hozzászólás

  1. Gúzsbakötve? És ezt pont olyasvalaki írja, aki “CRM-es létére” a SEO mélyrétegeihez kér itt mindannyiunktól jótanácsot, aki blogot is ír (nem is akármilyet) és abban mostanság a közösségi hálóról meditál – szóval olyasvalaki beszél gúzsbakötöttségről, aki rálát az egész hóbelevancra, vagy hogy szebben mondjam: az internet ágaira és cselekvő emberként mindezt figyelembe véve alkot!?
    Hát akkor ki nincsen itt gúzsba kötve Greg?

    Amúgy pedig köszönöm, hogy blogom megtisztelted írásoddal!

  2. “Nem arra vágyom, hogy a női természet genetikusan kódolt kiskapuit megtaláljam, és azokon keresztül jussak célba.”

    Ha viccelődnék, akkor azt mondanám, hogy márpedig kedves uram, Ön csak és kizárólag a női természet genetikusan kódolt “kiskapuján” bejutva juthat el a céljához! Mert a “kiskapu” az valóban genetikailag kódolt, ám a női/férfi természet nem. Pontosan úgy, ahogy “A” nő, “A” női természet avagy ‘A’ férfi, ill. “A” férfi természet sem létezik imígyen általában. Ahány ember, ahány nő, ahány férfi, annyi féle! Továbbá érdekes, hogy az a férfi, aki arra vágyik, hogy “saját magáért szeressék”, az miért kíván minden nőt – akár természetük alapján is – egy kalap alá venni?

    “Meglehet, ez a nehezebb út, de a nehézség szórakoztat és édesebbé teszi a győzelmet.”

    Most akkor hogy is van ez? Ön szórakozni akar, akadályversenyezni – ahol majd végül homlokára kerülhetnek a győzelmi babérok – vagy azt szeretné elérni, hogy megszeressék?

    “Végül is egy nőt sem szólíthatok meg szívem szerint azzal, hogy “hú de szépek ezek a mellek”

    Nem mondták még Önnek, hogy ha a mellekhez kíván eljutni, de rettentő rafináltan 🙂 a Rómeó és Júliából idéz a kiszemelt melleknek, attól még a melleket magán hordó nőszemély nem fogja feltétlenül és rögvest ledobni magáról melleinek az tartóját! Mert hogy kilóg a lóláb, uram!

    És hát ezen a ponton még a logikája sem stimmel ennek az egésznek! Ugyanis gúzsba kötve lehet hogy sikerálhat keresőoptimalizálnia a honlapját, de egy nővel megszerettetnie magát, bajosan! Kvázi most nagyon idekívánkozik egy jó tanács: gúzsba kötve táncolni sem ajánlatos, nemhogy pávaként kakaskodva hódítani! Tudja, az mindig olyan nagyon izzadságszagúra sikeredik, amitől aztán a legtöbben bizony érthető módon gyanút fognak, és akkor elkerülhetetlenül bekövetkezik a blamázs!

    Szóval, már elnézést, de meglehetősen ízléstelennek tartom a nőket – ráadásul ilyen módon – puszta felvezető eszközként használni a felvetett témához, de tudja mit, bármiféle más témához is!

    Üdvözlettel:
    Malvina

  3. SEO és nő viszonylatában férfiként másként értelmezem Greg sorait! 🙂
    A minden nő meghódításának (olykor nem is rejtett) vágya, és a keresők élén elfoglalandó hely (szinte minden megcélzott kulcsszó, kulcskifejezés esetén) mint a siker jelképe nagyon is átélhető párhuzam.

    A honlap, mint meghódítandó asszony, gömbölyödő csípővel, kibomló keblekkel a selymek alól – jaj, Malvina, nekem ez tetszik! 🙂

  4. Malvina kedves

    Nincsenek itt akkora ellentmondások, mint amekkorákat felfeldezni vél 🙂 Igenis arra vágyom, hogy minden győzelmi babért egy engem szerető nőtől kapjak. És amit ön a láb kilógásának nevez, azt a népek inkább hagyományos virágnyelvnek: gondolom Önt is inkább vacsorázni szokták meghívni, és nem egy esti szexre.

    És ízléstelen-e vagy sem, mindenesetre a babérok és a bevétel utáni hajsza tölti ki legtöbbünk életét – nem csoda, hogy hasonlatként is az egyikről a másik jut eszembe. Kívánok Önnek is mindkettőből igénye szerint, és békésebb kommenteket.

    Csók,

    G

  5. A szöveg az ott van, a szöveg az nem hazudik. Ez minden ember számára- akár férfi, akár nő az illető – egyet jelent a jelentés mentén, ugyanis az értelmezhetőségi tartománya nem nyúlik, nem nyúlhat a végtelenbe. Ha ugyanis így volna ajon mi szükségünk lenne a szavakra az írásra? Ugyanakkor a jelentésesség mentén – mármint hogy kinek mit jelent egy nő, mit jelent a saját vágyakozása, mihez hasonlítható, mivel rokonítható, felhasználható-e bármiféle módon is eszközként,stb. – na az nyilván eltérő lehet. Bár megjegyzem, még ez sem változtat a szöveg jelentésén.
    Szóval kedves L. semmiféle feminista, és női szempont nem játszott itt bele a véleményem megfogalmazásába. Írástudó férfiakat, ha megkérdezel, ők sem fognak mást mondani, ugyanis nem olyan bonyolult ez a szöveg. (Itt nem a bonyolultságot kérem számon!) És nyilván annak átélhető ez a párhuzam, aki számára van, lehet itt bármiféle párhuzam! Továbbá még e rémes párhuzamban sem a honlap a meghódítandó, hanem a honlappal a gugli világa, részben és egészben!

    Kedves Gergely, a dolog soha nem azon dől el, hogy mire hívnak meg! Azt majd a résztvevők helyzete, szándéka és még oly sok minden fogja eldönteni, hogy honnan-hová jutnak egy-egy meghívás indításával. Nem feltétlenül a szavakon múlik! Sőt! Én pl. kifejezetten abszurd kedvelő vagyok! És egy esti szexre való meghívásra az lehet az egyik válaszom (az az illető személyétől és az én helyzetemtől függ, hogy melyik), hogy ok, de előtte menjünk vacsorázni!:D

    “a babérok és a bevétel utáni hajsza tölti ki legtöbbünk életét – nem csoda, hogy hasonlatként is az egyikről a másik jut eszembe. ”

    Na, kérem, ugye azt nem kell bővebben kifejtenem, hogy ez is csak engem igazol? 😀

    Üdv.

  6. Óóóóóó, édes ahogy egyik pillanatban kikel a nőiség effajta “ízléstelen” szóbahozása ellen, de rögtön utána nem mulasztja el megjegyezni, hogy ő azért olyan felvilágosult és “abszurd kedvelő”, hogy megfontolna még egy direkt szexre való kendőzetlen(!) meghívást is :)))

    Nem várok el racionalitást e témában, tetszik ahogy egy nő össze-vissza emócionálisan reagál. Nem kis részben ettől nőies. Azt nem értem csak, miért hiszi, hogy az írástudó férfiak is hozzá hasonlóan éreznek és gondolkodnak? Merthogy: nem. Ahogy ezt L példája is jól mutatja.

  7. “Óóóóóó,…”
    igencsak formás kis projekciő! Nem igazán sikerált felvenni a fonalamat! 😀 Ráadásul a racionalitást, a ráció jelenlétét nem elvárni kell – attől ugyanis hiába, aki képtelen rá -, hanem észrevenni!Az irástudők pedig – ha férfiak, ha nők – képesek rá! Én nem is vártam el semmit, csupán kommentáltam a leirtakat! 😀

    p.s.
    azzal pedig, hogy egy nőben/ferfiban ki mit talál nőiesnek/férfiasnak, azzal elsősorban is magamagáről állit ki bizonyitványt, magamagát mutatja meg/be! Kvázi, kedves L. esélyről itt szó sem lehet! 😀

  8. Kedves Greg, arra kérlek, hogy most, – mindketten az esélytelenek nyugalmával, de mégis reménykedve titokban (mert lám, azért e téren mi is következetlenek vagyunk), szóval az esélytelenek nyugalmával mondjunk valamit a CRM-ről és annak királyáról, az Opteamusról összefoglalóan.
    Ugyan többes számban mondtam, de a CRM igazándiból, mint a téma szakértőjére, rád vár!

  9. A honlap, mint meghódítandó asszony… Itt elveszítettem a fonalat 🙂 Egyébként tetszik.
    Nem vagyok abban biztos, hogy a nőkben genetikusan kódolt kiskapuk lennének, hacsak nem valahol a hormonrendszerben.
    De azért kíváncsi lennék, van-e olyan útvonalkereső, amivel a nők és a férfiak közötti útra rá lehet találni. 😀 😀

  10. Az ügyfél a meghódítandó, a honlap mondatai segítségével – ahogy a nő a szép szavakkal, ez volna pontosan a sokat vitatott hasonlatom 🙂

    Az Opteamus pedig olyan rendszer, ami képes bármiféle adatot információt és állományt tárolni, struktúráltat, strukturálatlant, számszakit vagy szövegest: akárcsak a fejünk. És ha már ennél az analógiánál tartunk, az Opteamus képes a dolgok (pl: személyek, cégek, termékek, kampányok, események, projektek) közti asszociációkat, kapcsolatokat is kezelni, sőt, magától is felfedezi azokat. Az adatkezelésnek egy újfajta (szerintünk a szokásosnál jóval természetesebb) megközelítéséről van itt szó, amire egy barátságos és könnyen kezelhető böngésző alapú alkalmazást készítettünk. Aki látta, imádja. Írtam már róla sokat a blogban, talán itt érdemes kezdeni: http://opteamus.blog.hu/2007/08/28/santorinin_kezdodott

  11. Kedves Greg!
    A CRM-et (Customer Relationship Management) ügyfélkapcsolati rendszerként raktározzuk a tudatunkban. Én úgy látom (és hallom másoktól), hogy az Opteamus, az általad kitalált és megtervezett rendszer jóval több ennél – egyebek mellett annyiban, hogy valósággal kikényszeríti a szervezet korszerűsödését is.
    A hatékonyabb és több eredményt hozó munkavégzés lehet kedves a tulajdonosnak (ezért is keres téged, – SEO ügyben pedig engem 🙂 ,ám a munkahelyeken dolgozók is szoktak lenni, akiknek meg is változhat a megszokott élete emiatt. Vajon tapasztaltok-e ellenállást részükről?
    (Ugye ismerős: kérdezel egy ott dolgozótól valamit, kelletlenül válaszol, mit avatkozol az életükbe, nem néz a szemedbe stb.) De hogy van azután?

  12. ÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! ZinczyKa állj meg kérlek! A tücsök védett, alig van már belőlük! Nézz utána, vannak tücsökbarát módszerek, amelyekkel elriaszthatóak a közeletekből! És különben is, hogy fogsz majd elszámolni a lelkiismereteddel? És a pszichológusok is a megmondhatói, hogy ott, ahol a tücsökzene zavar, ott mégcsak megközelítőleg sem abban kell keresni a baj okát! ::))))))

  13. Nem öltem meg, de akartam és akarom. Nem aludtam egy cseppet sem, mert bevette magát a fürdőbe. Ma már többen mondták, hoy ne öljem meg. De hogy aludjak???? Milyen módszerek????

  14. Kis rongyzsákokba gyömöszkélt szegfűszeg, feketebors és fahéj keverékek elhelyezése a sarkokban, és ahol csak lehet. De állítólag a levendula is távol tartja a tücsköket, bogarakat.

    ::))

  15. Üdv,

    “Az ügyfél a meghódítandó, a honlap mondatai segítségével – ahogy a nő a szép szavakkal” – Go!Go!

    Ma különösen velőmbe hasított az ellentét a weboldalt építők és keresőoptimalizálók frontvonalán, megbontva a realitás és az ésszerűség határát, kihozva belőlem a pszichotikus ordító vadállatot: XXXROK a szeó szabályokra!

    Kérdés: Ideális körülményeket feltételezve, ha van Gregnek egy olyan lapcsoportja, ami 10db _teljesen_ különböző weboldalból áll, az egyes weboldalak mind CRM rendszerrel plussz annak egy-egy speciális területével foglalkoznak (pl. dokumentumkezelés, tudásmenedzsment, csoportmunka, értékesítés, vezetői riportolás, stb.), és mindegyik oldal a végletekig optimalizálva van ugyanazon fő kifejezésre (pl. CRM rendszer), akkor a 10db oldalból mennyit fog egy-egy kereső az első oldalán hozni, ha valaki rákeres a CRM rendszer kifejezésre?

    “csak csütörtököt ne mondj…”
    x

  16. Kedves xcrusier!
    Nem venném el a szót Gregtől, én csupán beütöttem a Google.hu alatt az általad javasolt CRM rendszer kifejezést, és azt láttam, hogy az Opteamus kétszer is szerepel az első öt találat között.
    Erre én azt mondom, hogy Greg valószínüleg érti a dolgát, már csak azért is, mert a nevedre rakott linkből látszik, hogy Greg blogot is vezet, tehát párbeszédben áll a potenciális és reális ügyfeleivel.
    Sőt, tágan véve a SEO-t (mert tágan kell), azt is látom, hogy Greg itt vendégbejegyzést tett, ami két dolgot is jelent:
    1.) vannak barátai ahhoz (jelen esetben én), hogy a cége online marketingjét ne csak a saját prortáljairól intézze
    2.) vagyis képes linkeket szerezni a webegységeihez, ma még nem elterjedt módszerekkel is.

    Én egyebek mellett ezért is kedvelem Greget: olyan ügyeske!

    PS.
    Ja, és most megnéztem a Google blogok keresőt is és a blogkeresőben is ott van élen az Opteamus blogja – de ezt talán nem is kellett volna külön mondanom! Hát valahogy így áll neki össze, hogy ott van minden kilométerkőnél 🙂

  17. Üdv,

    Köszönöm a választ, bár mást vártam, de már ne is menjünk bele, mert elindul a tanácsadói taxióra 🙂

    Visszatérve az eredeti témához (meg neurotikus mivoltomhoz), aki Greggel valaha is találkozott, akár virtuálisan akár élőben, az nem tud neki ellenálni, de most nem ezért írunk ide, hogy egy újabb fórumon istenítsük atléta termetét, mélyen búgó baritonját, avagy kackiásra pödört bajuszát, hanem hogy odamondjuk a népnek a valót:

    1. Aki még nem látta az Opteamus rendszert élőben, az nem tudja miről szól az informatika.

    2. Aki a szeó szabályokat jobban előtérbe helyezi, mint a tudást és a kreativitást az nem érdemel jobbat az élettől, mint egy bkv-ellenőr.

    3. Az evolúciós folyamatok során NEM az alfa példányok maradnak fent.

    És a nőket még bele se vettem…

    tgf,
    x

  18. Mint mondtam feljebb, nem akarom elvenni a szót Gregtől, a saját online marketingjéről – benne a SEO-ról, mint annak részletéről – mondja el ő, amit és amennyit el akar mondani.

    Hozzászólásod 2. pontja olyasmit súg (lehet, rosszul értelmezem) miszerint a SEO kívül esik a tudáson és kreativitáson, viszont belül a BKV-én.
    Jelezném egyet nem értésemet! 🙂

    Viszont a nőkről igenis szólnod kellett volna!
    Én például ejtettem szót a szerelemről az Opteamus kapcsán, itt:
    http://gerillamarketing.blog.hu/2007/11/08/greg_es_evetke_a_kor_romeo_es_juliaja

  19. Üdv,

    Azt nem mondtam, hogy bárki másnak is osztania kellene kisarkított pillanatnyi véleményemet… 🙂

    Viszont, ha már kötözködik, akkor példa: képzeld azt, h hírneves szobrász vagy, és világhírű karriered csúcsán megalkottad életed művét, egy XXXL méteres vénusz mellszobrot.
    Csodájára járnak hetedhét országból, az egekig magasztalják a szobrot és készítőjét, egy kor kezdetét tulajdonítják neked, halvány fénykör kezd pislákolni nyúló homlokod felett – majd közlik, hogy a szobrod ugyan zseniális, és minden szempontból tökéletes, de nem fér be a múzeum termébe, ahol ki fogják állítani, ezért a kezéből és a fejéből egy-egy darabot le kellene vágni, illetve ha a feje a másik irányba nézne, akkor kihasználhatná a terem sajátos fényviszonyait és jó lenne ha mindezeket megtennéd, különben eddigi zsenialitásodat őröltségnek a fénykört meg ’86-os radioaktív fertőzésnek fogják nyilvánítani, szólnak hogy letelt a 10 perced és mehetsz vissza a balettba ugrálni.

    Mindenki döntse el maga.

    x

    ui: ha visszaértem a balettből, akkor majd mesélek a nőkről.

  20. A SEO szép szobor, gyönyürű, ” XXXL méteres ” keblekkel, és pontosan annyira köt gúzsba, mint a szerelem.
    Míg te, kedves Látogató, a balett lányainak laposkeblű röpülésében gyönyörködsz, addig én elmondanám e rendhagyó vendégbejegyzésről, Gregéről, hogy lám, milyen mestermunka is ez.

    A bejegyző megosztja velünk gondját, tanácsunkat kérve tipródik a sorok között, arra késztet minket gyarló olvasókat, hogy a szövegtestben elhelyezett linkjére kattintva (vagyis élesben és nem “nofollow”) keressük föl oldalát.
    A SEO-szobrász mindjárt fel is üvölt – link buillding ez polgárpajtások!, hát ez a Greg tudja mit csinál, tudja, hogy a látogatószám hogyan morzsolja a szobrászok kőfejtőjében, a Googleban a konkurenciát!
    Van ebben a megoldásban némi pszichológia – szeretünk segíteni. Sőt, tanácsot adni is szeretünk, hiszen aki tanácsot ad, az nagy ember – stílszerűen szólva okos szobrász -, tehát a tanáccsal segítő önmagáról mond valami jót. Ezért segít.
    Greg pedig, hóna alatt a pszichológia könyvvel áll szerényen és hagyja!

    Nem mellesleg mondom, hogy ismeretségünk hajnalán a kakas szerepét egy hozzászólása játszotta: a legtermékenyebb és legismertebb egytucat blogger blogjába hozzászólást helyezett el, felhívva a figyelmet az új blogra, az övére…
    Ugye, milyen szép csapda ez – segíthettem (lásd fentebb a csapda-receptet)! 🙂
    Így született a fentebbi gerillamarketing szülemény, az a rómeóésjúliás, ahová a linkem is mutat.

    Ha a fentieket nagyképű szakmaisággal akarnám elővezetni, akkor a komplex online marketing kifejezés körül csatangolnék, SEM-ről is beszélnék a SEO előtt meg gerillamarketingről és belekacagnék a hivatalos guruk képébe, mert a hálózati társadalom szülte megközelítésben, a közösségi marketing és a közösségi hálózatok fogalomkörénél büszkén kihúznák maguk, mert azt gondolnák, hogy az ő bandájukról és bandázásukról van szó – de én a totális marketingen túlra, például az egototális marketing jelenségeire gondolnék, amiben ők nincsenek benne 🙂
    Tényleg, amíg Gregre várunk, egy kis olvasnivaló, az egototális marketing koncepciója, amelyben Gregről is szó van:
    http://joljarok.hu/blog/archives/397

Szólj hozzá!