Fékezett habzású internet marketing

Ha se SEO-ra, se Adwords-re, se online ismeretekre nem költenek

Mottó:
” Az internetes marketing beszélgetés, dialógus, a reklám viszont természeténél fogva monológ.”
Brent Marhall (Forrás: Matt Haig – Online stratégia kialakítása)

Akik a cégük megjelenítését interneten is tervezik, s nagyjából az eddigi, offline módszereket és eszközöket terítenék a netre, s a már megszületett prospektusok internetre öntésében látják a “jövőhöz való csatlakozás útját”, mindenképpen profitálhatnak a fenti gondolatból.
A minap, egy kultúrában érdekelt társulat sorolta a blogját a használati értékkel bíró, ám mégiscsak statikus honlapja mögé, jelezve, hogy a jövőben nem tart igényt a látogatóival történő disputára, de legalábbis a második sorba vonja vissza a blogját. Takarékra áll.

Aki az internetre vonulással akar spórolni, az rossz platformot választ, ha  a hagyományos eszközeit akarja alacsonyabb költségek mellett üzemeltetni, mert a neten a hagyományos eszközök nem kellő hatásfokkal működnek, s az internet marketing nem egy olcsó, gyorstalpalós műfaj.
(Az egy másik kérdés, hogy a web költségei alacsonyabbak lehetnek, mint mondjuk egy televíziós reklámhadjárat költségei, s ezáltal a neten a kisebb és az óriás cégek közötti erőkülönbség csökkenthető.)
Az online stratégia, az eszközválasztások – benne a SEO is – a web2.0, a közösségi hálózatok működtetése, a hatékonyság, a megtérülés mérése, az eredményeknek a célokkal való szembesítése, az általános internet marketing elemzés alapos ismereteket feltételez – és ezek az ismeretek kikerülhetetlen költséget jelentenek.
Hirdetés:

A “monológ”, mint irányított, egyirányú információ természetesen bír valamekkora értékkel, de a huszonegyedik század marketingje már nem erről szól, hanem az interakcióról, a termék köré épülő közösségekről, a gyors információcseréről, a folyamatos áramlásról.
Ha fenn vagyunk a neten még nem állunk a világ középpontjában, egy leszünk a sok száz, esetleg a sok százezer vállalkozás közül, potenciálisan ugyan megnövelt hírnévvel, kínálati értékkel, a ragyogóbb goodwill reményével , de annak a potenciálnak érvényesülnie is kell, pontosabban érvényesítenünk kell – mert magától az interneten sem történik meg valami.

Fent lenni a neten – nem elégséges. A se a SEO-ra, se az Adwords-re, se online ismeretekre nem költünk jelszó, vagyis a fékezett habzású internet marketing – nem működik.

***

Korábban hasonló témában: A blogstratégia és a szakmai blog előnyei

***
SEO a honlapunkon: SEO

“Fékezett habzású internet marketing” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Üdvözlöm László!

    Teljes mértékben egyetértek a fenti bejegyzéssel. Sajnos ma még nagyon sokan úgy gondolják, hogy az Online Marketing egyenlő az internetre feltöltött weboldallal. Ez hatalmas tévedés. Az Online Marketing egy rendszer, amely különböző elemekből tevődik össze.

    Egy weboldal nem ér semmit, még abban az esetben sem, ha az, profi értékesítési weboldal is. Annak érdekében, hogy az értékesítési weboldal valóban ellássa feladatát, (eladja termékünk, szolgáltatásunk) megfelelően kell üzemeltetni. És az is igaz, hogy pénzt, csak pénzből lehet “csinálni”. Ha valaki nem fektet be, nem fejleszti internetes vállalkozását, cégét, nem várhat eredményt, bevételt, nyereséget.

    Az Online Marketing egy vállalkozási forma, és ha nem gőzerővel, a megfelelő tudással üzemeltetjük, nem lesz hosszúéletű.

Szólj hozzá!