Egy frontvonali vezetők képzésével foglalkozó tréner küzdelmei az online marketinggel

A Forlong Bt. vezetőképzéssel foglalkozó trénerei.A küzdelem megerősít!

Vendég bejegyzés, írta Héder Sándor, a frontvonali vezetők képzésének specialistája, címzetes egyetemi tanár

Majd 25 éve alapítottam a Forlong Szervezeti Tanulást Fejlesztő Bt.-t, a ma már leginkább frontvonali vezetők és dolgozók képzésével foglalkozó családi vállalkozást. Amikor megkaptam Bognár László SEO specialista barátomtól a felkérést, hogy írjak a blogjában cégem online marketing gyakorlatáról, egyből örömmel igent mondtam. Aztán amikor belegondoltam, miről is írjak, elkezdtem pánikolni, mert nem tudok átütő sikertörténetekről beszámolni, csupán küzdelmekről. A küzdelmet egy vállalkozó esetében azonban természetes dolognak tartom, mert elgondolkodtat, mert a megküzdés során sokféle stratégiát, taktikát tesztelhetünk, mert a küzdelem nem hagy elkényelmesedni, mert leégeti rólunk a felesleget és az egót. Az, hogy 25 éve küzdünk, az azt is jelenti, hogy 25 éves a vállalkozásunk!

Az alapok

Ha visszanézek erre a több mint két évtizedre és megkérdezem magamtól, mi volt a cégstratégiám, marketing stratégiám, online marketing stratégiám, akkor 4 alapvetést találok, mely ugyanúgy segítségemre volt a cég alapításakor, mint manapság.
A 4 alapvetés:
A tréningezésbe mérnökként nem a pénzért kezdtem bele, hanem azzal az őszinte szándékkal, hogy tényleg segítsek a frontvonali vezetőknek, az ügyfeleket közvetlenül kiszolgáló csapatoknak, dolgozóknak, hogy hatékonyabban, együttműködve, egymást támogatva, az ügyfelek megelégedésére végezhessék a munkájukat.
Tudtam, hogy nem akarok nagy céget. Fejlődni, tanulni mindig is szeretnék, de növekedési céljaim nincsenek. Szívesen működöm együtt más cégekkel, ahol ki tudjuk egészíteni a képességeinket, de nem szeretnék létszámban bővülni! Ebben minden bizonnyal szerepet játszik a családom története is. Egyik nagyapámat a nagypolitika az orosz frontra szólította, másiktól meg elvették a generációkon keresztül felépített, korszerű műhelyét, mondván elvenni csak attól lehet, akinek van.
Tudtam, hogy csak a kapcsolati hálómon keresztül tudok érvényesülni, ezért mindig is jó kapcsolatra törekedtem a környezetemmel, mindig érdekeltek azok a lehetőségek, ahol más vállalkozókkal lehet megismerkedni, azok a projectek, ahol ismeretlenekkel kell együtt dolgozni.
A híres magyar származású szabaduló művésztől, Houdinitől megkérdezték, mi a titka annak, hogy minden helyzetből ki tud szabadulni. Válasza: Minden irányban kell mozogni. Én is igyekszem minden irányban mozogni, kísérletezni és ahol lehetőség van, ott erősíteni.

A FORLONG Bt. online marketingje a gyakorlatban

Üzemeltetünk honlapot, rendszeresen blogolok, elsősorban azért, hogy a meglévő ügyfeleink, a tréningen résztvevők jobban megismerhessenek bennünket. A honlapunkat, blogunkat a képzéseinken népszerűsítjük. Minimális új tréningigény jön az interneten keresztül.
Örök dilemmám, hogy ilyen bizalmi terméknél, mint a tréning, jöhet-e az interneten keresztül igény. A mi partnereink elsősorban termelési vezetők, KKV vezetők. Az én tapasztalataim szerint az ő életük annyira pörgős, hogy nem tudom elképzelni, hogy szabad idejükben tréningcégek honlapját böngészgetik.

Most is tanulom, hogyan kell blogot írni. Azokról az élményeimről, gondolataimról szoktam írni, amelyek a képzések kapcsán jönnek. Még mielőtt belekezdek az írásba, belegondolok, mi lesz a kulcsszó, ami köré írok, milyen legyen az írás struktúrája. Ebben sokat segít az amatőr blogolók SEO programja a YOAST és ez az írás:
Kalandom a YOAST SEO  pluginnel.
Igyekszem nem csak írni, hanem olvasni is. Szeretek mások blogjain időzni. Nagyon jó lenne, ha lenne egy 5-6 fős közösségünk, ahol rendszeresen, egymáshoz szólva tudnánk erősíteni egymást. Minden erőfeszítésem ellenére ebben a küzdelemben még csak 2 fős a közösségünk, de a harcot nem adjuk fel!
Igyekszünk minél több konferencián részt venni és az előadás anyagainkat feltenni a legnagyobb prezentáció megosztó oldalra, a slideshare-re. Ennek az az előnye, hogy beépíthetők az oldalainkba. Itt egy példa a legutolsó előadásunkról, mely a II. Humánkonferencián volt:
> Humánkonferencia.
A közösségi médiából a Linkedinen alakítottam ki egy naprakész profilt és oda is belinkelem az írásaimat. Ezt az írásomat osztották meg a legtöbben a Linkedinen:
A 18 másodperces vezető.
Örök küzdelem magammal: ha sok tréning van, nincs idő rendszeresen publikálni. Ha nincs tréningem, van időm publikálni, de nincs bevételem. Valószínűleg a nagyobb képzési projektjeink végén el kellene kezdeni az AdWords hirdetéseket. Itt is magammal kell küzdenem, hogy akkor fizessek az AdWordsre, amikor nincs bevételem.

A küzdelem játékossága

Írásomban sokszor említem a küzdelmet. A karrierem során szerencsére nagyon hamar megértettem, hogy a küzdelmet nem lehet megúszni, ezért érdemes megszeretni. Így kezdett el érdekelni bennünket a boldogság, a lelki kiegyensúlyozottság témája. Ezzel egy végtelenül gazdag és izgalmas területbe ástuk bele magunkat, melynek eredményeként, mára már az egyik legnépszerűbb programunk a „Kell egy (örömteli) csapat” című tréning.

Szívesen fogadom a tanácsokat, véleményeket és szívesen várom mások csatlakozását az egymást erősítő 5-6 fős online közösségünkbe!

***
A Forlong honlapja: > Forlong Bt.

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!