Egészséges erotika a reklámban

Erotika a reklámban
Reklám és erotika

Azt írja a szakirodalom a reklámról és az erotikáról

Az okos szónál jobb eredményt lehet elérni
> csinos lányokkal, aranyos kisgyerekekkel, kedves állatokkal.
> könnyfacsaró helyzetekkel, szívhez szóló banalitásokkal, megindító jelzőkkel.
> gyönyörű tájakkal, a kedves dallamokkal
> apró gesztusok felkínálásával.” – írja Sas István Reklám és pszichológia a webkorszakban – Upgrade 3.0 – c. könyvének 2012-es kiadásában, a 279. oldalon.
És tényleg ezt tapasztalom! Ma már semmit sem adnak erotika nélkül – csinos lányok, macho férfiak biodíszletére alapozott már számtalan reklám mozzanat.

Politikai hírekre specializálódott újságot szemlélek online, de szabadon fungáló nőket is kínálnak , persze kulturált formában, társkeresés címszó alatt, mélyen targetálva, a nememre, a lakhelyemre – nem számít, hogy párkapcsolatban élek, ez a marketing célzásból kimarad.

(Gyanakodva gondolok arra, hogy amikor a feleségem hajlik a laptopja fölé, akkor izmosabb, okosabb pasast kínálnak-e neki, dekoratívabbat, gazdagabbat, mint magam volnék?!)

Ám azonnal eszembe jut David Ogilvy intelme is, aki a Reklámról c. könyvében szép szavakkal ecseteli a cég-cég reklám ismérveit, benne azt is, hogy aki olajfúró toronyhoz keres csövet, azt abban a szent pillanatban nem érdeklik a nők, annak egy szépen kimunkált csődarab többet jelent a legszebb női lábnál – vagyis aligha lehet abszolút értelemben elfogadni a “csinos lányokkal jobban lehet mindent eladni” kitételt!

A reklám-erotika határai

Akkor hát mit tegyünk? Hol van a határ? Mi lehet az egészséges erotika mércéje a reklámjainkban?

Egészséges erotika nőknek
Szeretettel a női olvasóknak

Meggyőződésem szerint a szerves kapcsolódás az érték mértéke.

Ha mondjuk ülőgarnitúrát kínál az ügyfelem, annyit bátran megengedhetünk magunknak, hogy egy kényelmes kanapén még a kedvesünk átölelése is nagyobb élvezet – persze ennél nem nagyon megyek tovább, mert a vásárlót a huzat minősége és persze a szín meg az ár jobban fogja érdekelni. (Forrás: kanapé).
A kandalló pattogó tüze is egy pohár vörös borra és egy forró csókra is csábíthat, de ennél a pontnál már érdemes megállni és inkább a kandalló gyártó nagyszerű kandallóbetétjeinek tulajdonságaira térni át.

A keresőoptimalizálás pedig annyira komoly dolog, hogy abban meg egyáltalán nincs helye erotikának! 🙂

*****

Reklám – erotikán túli ötletek:

Örök Outlet: kívül-belül, előtte-utána

Márpedig készletkisöprés nem létezik

Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?

Fékezett habzású internet marketing

Egészséges erotika a reklámban” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: