Dupla PR és keresőoptimalizálás

Zöldtető kert a Pro Natura Kerttől
Zöldtető kert: zöldülő PR!

Számos helyen olvashatunk arról, egyebek között a Google webmestereknek fenntartott fórumán is, hogy a SEO-sok megfigyelése szerint a blogokban és a nagyobb olvasottságú portálokon, fórumokon elhelyezett írások, illetve az ezekhez kapcsolódó linkek nagyon jó hatásfokkal segítik a keresőkben a hivatkozott oldalakat.
Azt is láthatjuk, hogy ezt az információt álcikkek és álblogok is igyekszenek kihasználni, eszméletlen sületlenségeket tartalmazó írásokhoz biggyesztve linkeket, a “linktermelő ipar” örökös megújulásának bizonyítékaként. Hogy ezeknek milyen hatása lesz a keresőkben elfoglalt helyezésekre, azt nem tudom, (bár erős sejtésem van: ideiglenes előrehaladás – majd visszazuhanás) mindenesetre a magam praxisában mind a vendég bejegyzések, mind a tanácsadást megtestesítő írások nem egyszerűen a PageRank, hanem elsősorban a Public Relations  fogalomkörében értelmezendők. Innen, ebből a kettős értelmezésből ered a jelenség általam használt elnevezése is: dupla PR.

Mivel az általános megfogalmazásokon túl nem nagyon láttam mérőszámokat, grafikonokat, igyekeztem nyomon követni a Google Webmestereszközök segítségével azt a tendenciát, amelyet a Pro Natura Kert ügyvezetője, Prohászka Gábor úr által írt és a Jóljárok online magazinban (joljarok.hu) közölt írás secunder hatásának tekintek. > Kertápolás: a gyepápolás

Goodwill, PageRank, Public Relations

Vagyis az elsődleges marketing cél – a szakmailag megalapozott ingyenes és az olvasó számára hasznot hozó tanácsadáson keresztül – a Pro Natura Kert goodwilljének növeléseként került meghatározásra. A másodlagos cél – az előbbin keresztül – a Pro Natura Kert honlapjának magasabb fokú elérhetőségét és látogatottságának növekedését jelentette.

A PR hatása honlapra
A PR hatása a Pro Natura Kert honlapjára

 

A grafikon kék jelei – amelyek a honlapnak a Google keresőben történő megjelenésének számát mutatják – azonnal reagáltak az első cikk megjelenésére és markáns növekedést mutatnak. A piros, a rákattintások számát jelző sor kicsit lassabban vesz lendületet. A SEO szempontjából levonható rövid távú tanulság: a másutt elhelyezett, jól megírt Public Relations célú írás visszahat a honlapra, először is a keresőkben nagyobb mennyiségben jelennek meg a honlap kulcskifejezései, szófordulatai.
A konkrét számok természetesen üzleti titkot képeznek, de a grafikonon a tendencia számok nélkül is jól érzékelhető.
Meg kell még jegyeznem, hogy amikor PageRank értékről beszélek, akkor a PageRank-et átvitt értelemben használom, a honlap általános ereje alatt nem egy számot favorizálok, hanem a szám által többé-kevésbé megjelenített, a látogató számára az adott témában megtestesülő hasznot értem.

Egy-egy PR-cikk hatásossága természetesen számos dologtól függ. Jelen példánkban a kerttervezés, a kertgondozás témája aktuális volt, hiszen a tavasz beköszöntével számos munka vár a kerttulajdonosokra.
A forrás megbízhatóságát jelen esetben a húsz éves szakmai múltra visszatekintő kertépítő mérnök és az Év Kertje címet is elnyert vállalkozása jelentette.
A közérthető, olvasmányos cikk érdekes, új ismereteket biztosított, összességében konkrét hasznot hozhatott olvasóinak.

***

A Pro Natura Kert honlapja: Kerttervezés, kertépítés, kertgondozás

Példák további minőségi vendég bejegyzésre:

És még több:

Vendég bejegyzések

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: