Csepeli György pécsi előadása elé

Csepeli Györgyre várva

2010 április 21-én, a Reklámhét keretén belül, 14 órai kezdettel a Pécsi Kereskedelmi Központ épületében előadást tart Csepeli György egyetemi tanár. A téma az internet és azon belül erős hangsúllyal a blog.
A száraz tény ennyi.
Ám néhányan az egy előadást (az információs kor indukálta kapcsolati- és tudásviszonyokról) és a hozzá kapcsolódó beszélgetést messze meghaladó ünnepnek tekintjük az eseményt. Ugyanis Csepeli György nem az a fajta szürke egyetemi tanár, akit az egyeteme négy fala közt látnak csupán, hanem ismert tudós. Könyveiből generációk tanultak az ELTE, sőt korábban a PTE campusán. (Pl. a Szociálpszichológia c. tankönyve; A meghatározatlan állat c. gyűjteménye; folyóiratokban, lapokban megjelent publicisztikái stb.)


A rendezvény házigazdája a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubja (és a Pécsi Internet Akadémia, amely egy független civil szerveződés).
A pécsi kamara bemutatásához annyit: BLOGJA is VAN! Ebből máris lemérhetünk valamennyit a korszerűség iránti elkötelezettségből, sejtéseink adódhatnak a kamara tagjairól(!), hiszen itt azt valljuk: a tagoknak van kamarája és nem fordítva.
Maga a hely műholdas térképen ilyen, amelynek útvonaltervező funkciójával Csepeli György ide is találhat 🙂

Egy kis Pécs

A fogadó város, Pécs, eufórikus hangulatban a most átadott M6-os miatt. Lassan az Európa Kulturális Fővárosa viharos előkészületei is elülnek, s közeledve a híres év feléhez – ez alighanem eléggé időszerű!
Ám a város megítélésvel résen kell lennünk. Mint Dr. Síkfői Tamás, a kamara titkára fogalmaz a Dél-Dunántúli Gazdaság c. lap friss számában (XII. évf. 3. szám, 2010. ápr. 2.):
“Sajnos, benne vagyunk az Európai Unió utolsó húsz legfejletlenebb térségében, ez – ismerve a bolgár és a román viszonyokat – nem különösebben dicséretes.”
Ám erről egy olyan cikkben esik szó, amelynek címe megegyezik egy weboldal címével (!) – www.pecsgazdasaga.hu – és a keresőszavak kifejezés is hangsúlyosan szerepel benne (“economy Pécs”, “investment Pécs”).
Lám, az internet létező tevékenységként jelenik meg a kamara napi gyakorlatában is.

Persze, vegyes a pécsi kép. A fejletlen helyi gazdaság igényein aligha fejlődhetnek itt erős, nagy tudású, versenyképes vállalkozások – leszámítva persze a nagy multik gyártósorainak dolgozó csoportokat. (Pl. Elcoteq).
Többször hivatkoztam rá: az internetes keresők nem, vagy alig igazolják vissza az országos-, vagy a világhírűnek gondolt termékeink hírét.
Ám most, az EKF hírverésére (Európa Kulturális Fővárosa) költött milliárdok és a Pólus-program farvízén talán előbbre juthatnak a város egészségipari, kulturálisipari, környezetipari vállalkozásai.
Akár azt is mondhatnám: Pécsett egyszerre van jelen a pusztulás (a bányák bezárása, a hagyományos ipar – mint pl. a bőripar, vö. pécsi kesztyű – felszámolása, a helyi kereskedelem megroppanása) és a pusztulás kultúrája a patriarchális viszonyokkal – másfelől viszont a korszerűség, a világszínvonal csírái, a kulturális értékek, a modern, többpárti berendezkedés, a klaszterek megjelenése, a nyíló lehetőségek…

Marketing Klub, Pécs
A pécsi marketing klubban

Vajon kik lesznek ott Csepeli György előadásán?

A közönség magját természetesen a marketing klub tagsága jelenti majd, amelyben a pécsi cégek marketingesei, a helyi reklámügynökségek munkatársai jelentik az élő és aktív erőt. De a PTE (Pécsi Tudományegyetem) és a kamara is képviselteti magát. A klub elnöke a marketing tanszékről ismert Orosdy Béla, titkára a kamarától Katona Petra.
E körben olyan, országosan, sőt a nemzetközi porondon sem ismeretlen pécsi szakemberek is előfordulnak, mint Rekettye Gábor, Fojtik János, Héder Sándor…

A pécsi marketing klub előadói | A téma az internet
Ha én ezt a klubban elmesélem 🙂 Elől Fojtik János, Héder Sándor hátulnézetből, majd Orosdy Béla

Talán most lesznek kíváncsi emberek a szociológia tanszékről, a kommunikációt tanulók soraiból, érdeklődő marketinges hallgatók esetleg – matematikusokra kevésbé számítok…
(Egy egyetemen oktató ismerősöm szerint számoljak le az illúzióimmal, nevezetesen azzal, hogy a mai diákok a tudás kedvéért járnának az egyetemre, pláne, ha a tudás kedvéért még ki is kellene onnan mozdulniok…)

Némi pechünk is van: pár nappal a pécsi előadás után fog megjelenni Csepeli György; Prazsák Gergő
Örök visszatérés? – Társadalom az információs korban
c. könyve, így arról csak annak ismerete nélkül beszélgethetünk.
Viszont a könyvnek lesz blogja(!), vagyis a párbeszéd mindenki számára nyitva áll majd.

***

Linkek és utak jó helyekre:

“Csepeli György pécsi előadása elé” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Csepeli György kihagyhatatlan, megkerülhetetlen alakja a szociálpszichológiának, példát mutat az új világ új eszközeinek értelmes használatra.
    Én ott leszek az előadásán!

  2. Visszajelzés: Csepeli György Pécsett tart előadást | FORLONG Bt. - csapatcoaching, rendszergondolkodás, tréning
  3. … A “Linkek és utak jó helyekre” részből kimaradt 🙂 a Pécsi Reklámhét linkje. Sebaj!

    Viszont a cikked nagyon tömören és korrekten foglalja össze Csepeli György, a Marketing Klub – és picit a pécsi bloggerkedés viszonyát!

    Hajrá, Pécs!

    Weinreich László
    Reklámhét 2010 – Pécs

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.