Célcsoport, insight, meggyőzés

A frontvonali vezetőképzés specialistája: Héder Sándor
Héder Sándor, a frontvonali vezetőképzés specialistája

A kommunikáció célcsoportja

Héder Sándor barátommal, aki a frontvonali vezetők képzésének specialistája, azért beszélgetek szívesen offline és online is, például a blogjainkon keresztül, mert folyamatosan elgondolkoztat.
Állításai vitát provokálók, az én állításaimra, bejegyzéseimre pedig mindig továbbgondolásra érdemes hozzáfűzést tesz, s ezáltal képes elmélyültebb társalgássá emelni egy-egy hozzászólás-füzért is.
Hadd említsem példának, amikor megjegyeztem neki, hogy a soroksári Líra könyvesboltban két méter hosszan állnak azok a szakkönyvek a polcon, amelyeknek a címében ott szerepel a szakmája kulcsszava, a coaching szó, nemes egyszerűséggel így felelt:
– Aminek van szakirodalma, azzal már aligha lehet megelőzni a konkurenciát!
Ez persze nem azt jelenti, hogy nem lenne a kisujjában a szakirodalom, hanem azt, hogy a kísérletezés, a dolgok újragondolása vállalkozói létének alapelemévé vált.
Sándor legújabb marketing jellegű problémája is mindannyiunk számára jelenthet gondolkozni valót a saját munka területünkön.

A probléma lényege: mivel frontvonali vezetőképzésről van szó, ezért marketing célú megnyilatkozásaiban ennek a munkakörnek a feladatai, céljai, hatékonysága állt a középpontban. A képzés fontosságát, hogy általa honnan hová lehet eljutni, gyakorlatilag a frontvonali vezetőknek címezte.

Csakhogy…
Csakhogy a saját továbbképzésükről nem ők döntenek, hanem a terület élén álló felsőbb vezetők, ágazati főnökök, CEO-k.

Vagyis Sándor saját megfogalmazásában az eddigi marketing kommunikációja a rosszul kijelölt célcsoport miatt számos területen rossz hatásfokúnak bizonyult.

Kommunikációs csatornák a célcsoport eléréséhez

Pedig számos csatornán folytat kommunikációt. Önkéntes tagja a kamarának, és a kamara több klubjának is aktív tagja. Ezek egy részében persze vezetők vesznek részt, más részében viszont nem.
Az évtizedek óta folytatott tevékenysége révén vállalkozása megfelelő goodwillre tett szert, a buzz marketingre, mint spontán reklámra tehát számíthat.
Az online világban folytatott marketing kommunikációja mind a

  • fizetett média (AdWords)
  • az ingyenes média, online PR (Linkedin, Facebook, Google Plus; Blog Pécs)
  • és a saját média (honlap, blog)

területén egyaránt fontos szerephez jut.

A problémát több oldalról is megközelíthetjük.

Insight, IEF

Mondhatjuk, hogy olyan insight-tal állunk szemben, amelynek lényege: a felső vezetőknek az a jó és megnyugtató, ha az alájuk rendelt frontvonali vezetők képzettek és felkészültek, a munkaterületükön felmerülő problémákat stressz- és probléma mentesen megoldani képesek. A frontvonali vezetőképzés pozicionálásának ez lehet az alapja.

Azt is mondhatjuk, hogy egy befolyásoló támogatási tölcsér, ún. IEF kialakítására van szükség (IEF = influencer endorment funnel; v.ö. ROI a közösségi médiában). Persze az online csak akkor működhet, ha a megcélzott vezető olyan úgynevezett digitális vezető, aki nem csak szervezeten belül képes kulcspozíciót elfoglalni a hálózatban, hanem kifelé is nyitott.

Direkt és indirekt megközelítés

A meggyőzés útja lehet direkt, közvetlenül a meggyőzendő személyek felé irányuló.
A közösségi médiában a Linkedin ilyen szempontból nagyszerű lehetőség, se szeri, se száma a CEO beosztású jelenlévőknek.
Referenciáink, díjaink, címeink (Sándor esetében például a címzetes egyetemi docens) plusz erőt adhatnak a szakmai érveknek.

A másik út indirekt, vagyis nem a meggyőzendő felé irányul, hanem olyasvalaki, vagy olyan hiteles hely felé, aki, illetve amely által lehet sikeres a meggyőzésünk. Ilyen szempontból egy kamara honlapja vagy print kiadványa, egy sokak által elismert tekintély szava, cikke, blogbejegyzése, melyben rólunk is szó van, sokat lendíthet az ügyünkön.
És mindez nem csak Sándor barátom által megoldandó folyamatos feladat.

***

Héder Sándor cégének, a Forlongnak az elérhetősége:
Frontvonali vezetők képzése

Az Insight fogalmáról:
Insight blog

“Célcsoport, insight, meggyőzés” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Kedves Barátom!

    Köszönöm, hogy írsz rólam a blogodban.

    Mi családi vállalkozásként működünk egy mára már érett piacon. Ez azt jelenti, hogy a nagy cégek a nagy trénercégekkel működnek együtt, így nekünk a long tail-ben, a hosszú farokban kell megtalálnunk a partnereinket.

    A mi harcunk Dávid és Góliát harca a képzési piacon és az online világban egyaránt. Ez azt jelenti, hogy nagyon jó kapcsolati hálóval kell rendelkeznünk, amiben kiemelkedő helyen szerepelsz kedves Barátom! A jó kapcsolati háló mellett kreatívnak is kell lennünk az marketingünk során, amihez folyamatosan keressük az insighteket.

    Miközben a megrendelőinkkel tárgyalunk, miközben a képzéseket tartjuk árgus szemekkel figyeljük minden rezdülésüket. Mik a problémáik, mik a kihívásaik, mit nem tudtak eddig még megoldani, mi az ami a velünk való együtt munkálkodásban szimpatikus, nem szimpatikus. Ezeket megértve jobban tudjuk eladni magunkat.
    Régebben figyeltük a nyugati képzési tendenciákat és próbáltunk behozni olyan témákat, amelyek kint divatosak, pl. a kreatív gondolkodási technikák, de nem mentünk vele sokra.

    Bármilyen vállalkozásod van marketingesként kell gondolkodnod, állandóan kell bővítened a marketinges, online marketinges ismereteidet!

    Ehhez minden olvasónak melegen ajánlom ezen blog írásait!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.