Cégblog: az aktualitás kihasználása

Pénzcsokor ballagásra
Pénzcsokor ballagásra

Már korábban is felhívtam e blogban a figyelmet arra, hogy a hír és a blog műfaja, számos meghatározó különbség mellett, azonos jellemzőkkel is rendelkezik.
A hír értéknövelő tényezői közül a közelség, az érintettség, az aktualitás, a celebrity, a negativitás, a váratlanság és a dossziéhatás került terítékre. Amikor erről írtam, senki sem vitatta, hogy ezek a tényezők a blogban – és így a cégblogban is – ne érvényesülnének.
Most örömmel jelzem, hogy olyan cégbloggal találkoztam, amely szinte mintapéldáját adja mindennek.

A fleurt.blog.hu cégblogot (a Fleurt Virágbolt blogja) először akkor láttam, amikor a ballagás időpontja előtt ballagási virágtippeket adott, bemutatva, képekkel illusztrálva az alkalmat jellemző virág-trendeket és érdekességeket. Az érintettség, az aktualitás nyilvánvalóan érvényesült számos olvasó esetén, s még az érdekesség tényezőjét is nyugodtan kiemelhetem, hiszen pénzcsokorról még sohasem hallottam, de most képet is mutatott róla a blog, amelyet fent be is mutatok.
Mondhatnánk persze, hogy kézenfekvő, hogy egy virágbolt egy fontos, szezonális esemény előtt, amely vélhetően bevételének egy jelentős hányadát adja, tippekkel álljon elő. Vagyis az aktualitás kihasználása mintegy kötelező minimum feladat egy virágos cégblog előtt.

Hercegnői esküvői csokor
Hercegnői csokor

De én azt tapasztaltam, hogy a váratlan szituációból, Kate és Vilmos közfigyelmet csiholó esküvőjéből is profitálni tudott a budapesti virágbolt. A blog a saját szempontjából – virágcsokor, virágkötészet – elemezte a menyasszony, a hercegnő (celebrity!) csokrát. És ez már korántsem a cégblog elé állított online marketing minimum feladat teljesítése, hanem a kitűnően érzékelt helyzet, a téma iránti fokozott figyelem aktualitásának kihasználása volt.
(Azt csupán mellékesen jegyzem most meg, hogy a blog blogrolljából mélylinkek szaladnak a virágbolt honlapjának menüire, vagyis a SEO is erős szempontként van jelen.)
Ilyenkor támad az embernek virágos jókedve!
A blog elérése: Virág blog

***

Korábban született, a témához kapcsolódó írások:
Blog és hír – azonosságok különbségei

Honlap, blog, cégblog – legyen?

Céges blog, online marketing: az ügyfél haszna

A blogstratégia és a szakmai blog előnyei
***
Ami a keresőoptimalizálás és a SEO témáját illeti:

Ismeretterjesztő honlapom: Keresőoptimalizálás, keresőmarketing

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: