Blogok és médiumok – az online marketing új jelenségei

Ismerős körben tartottam vitaindító előadást – ahol nagyjából arra kerestük a választ, hogy az adott szervezet (most még hadd tartsam titokban a nevét) indítson-e cégblogot.

Induktív módszert választottam, és azzal kezdtem a társalgást, hogy végigvezettem hallgatóimat az Interneten néhány médiumon, rámutatva a blogokhoz fűződő kapcsolatukra.

Az Index klasszikus internetes médium, a blogok integrálása magas fokú, még az újságírók egy része is a blog formáját használja “újságírásra” (pl. Tóta W.).
Elegendő az Index nyitólapjára néznünk, külön színnel, pirossal “tündökölnek” a blogok.
A “háttérben” ott a Blog.hu, amelyből bőséges válogatást emelnek a címlapra is.

Következő állomásunk a NOL (Népszabadság Online) volt, ahol elmondtam, hogy a print és az online szerkesztőséget (akárcsak a gazdaságilag fejlettebb országokban a nagy lapoknál) egyesítették.
A “cikkekhez” a regisztrált olvasók hozzászólhatnak s a blogokból itt is bő válogatást láthatunk a címlapon. (NOLblog).
Akiknek a tudatában a Népszabadság, mint “baloldaliságában” is konzervatív papírlap él, az téved: már tipikus hálózati tulajdonságokkal rendelkezik. (A döcögőssége, az általam felfedezni vélt ellentmondásai most nem ide tartoznak).

Talán a HVG Online a legbőségesebb tárháza az online lehetőségek kiaknázásának. Az országos kiterjesztettségű Helyi érték rovatban az ország legfontosabb településeinek szabad (és nem szabad) blogjait igyekszenek integrálni, az urlguru alatt pedig a témák és információk sokaságát gyűjthetik be – a kor szerkesztőségi igényeinek megfelelően.
A HVG Online blog-olvasási igényeinket úgy is ki akarja elégíteni, hogy pl. saját szerkesztőségi blogját is “lapozgatásra” ajánlja.

Tehát azt látjuk, hogy a magyar média most már nagyon határozottan korszerűsödik, felismerte a kor HÁLÓZATI jellegét, és stratégiáját, online marketingjét ehhez igazítja.
A blog is ebben a “játéktérben” értelmezendő fontos eszköz, amelyet a fentebbi médiumok sorra integrálnak.

Internetes kirándulásunk tapasztalatai tehát: hálózatiság, interakció, blog.

Arra a kérdésre tehát, hogy az adott szervezet indítson-e cégblogot, bizonyos mélységig választ is kaptunk.

***

Egy kis előzmény:

A blogstratégia és a szakmai blog előnyei

Keresőoptimalizálás: eltűnt az év honlapja

Fontoskodás a fontok körül

Blogok és médiumok – az online marketing új jelenségei” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Hello

    Mindenképp kell blogja legyen minden weboldalnak.
    Sokat segít a SEO -nak.
    Fontos, hogy belinkeljük az oldalunkat a blogunkon. Minél több cikket tartalmazzon és minel több “tag”-t.

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: