Blogbejegyzés hatékony felépítése

Milyen is legyen egy klasszikus blogbejegyzés struktúrája? – bejegyzésemben erre a kérdésre igyekszem választ keresni.
(Ez a kiemelt rész itt egy úgynevezett lead, amelyben a blogbejegyzés rövid tartalmi kivonatát adtam meg, hogy az olvasó eldönthesse: el akarja-e olvasni, mert érdekli a téma, avagy inkább más cikket keres.)
Pillantsunk rá egy klasszikus blog tipikus felépítésére egy összefoglaló képbe sűrítve!

Egy klasszikus blogbejegyzés tipikus struktúrája
Egy klasszikus blogbejegyzés tipikus struktúrája

Nem szabályok, hanem lehetőségek a hatékonyságra

A fent vázolt struktúra nem „szentírás”, a körülmények meghatározhatják számunkra, hogy „szabályszegést” kövessünk el.
Például ha a főcím vagy a description meghaladja olykor egy kevéssel a 60 illetve a 160 karaktert, nem történik tragédia.
A blogbejegyzés akár képpel is kezdődhet, vagy lead-del, ahogyan ez a blogbejegyzés is elkezdődött. A lead használatot nagyon jó cikk-indító módszernek ismerjük – a blogírók az újságírásból “örökölték” a módszert.

Az elmélyültebb ismeretszerzés érdekében, az egy-egy részterületre vonatkozó, megoldási módokat segítő szakmai cikkek könnyű elérhetősége miatt a linkekeket egyetlen kattintással is elérhetjük.

Linkek a szakmai cikkek eléréséhez:

Közcím fejezethez:

A keresőoptimalizálás, a SEO alapjai:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/a-keresooptimalizalas-alapjai/
A címsor tagekről:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/a-cimsor-tagekrol/

Kép fejezethez:

Használjuk ki a képeket a SEO-ban:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/hasznaljuk-ki-a-kepeket-a-seo-ban/

Szöveg fejezethez:

A szövegírás. A szöveg logikája, hatékonysága:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/a-keresooptimalizalas-alapjai/a-szovegiras-a-szoveg-logikaja-hatekonysaga/
A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/a-reklamszoveg-felhivo-jellege-kapjak-mar-be/
Látens Szemantikus Indexelés:
https://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/latens-szemantikus-indexeles/

Persze a fenti ismeretekkel még nem jutunk a hatékony blogíráshoz szükséges minden tudásanyaghoz – például a kategória és címkekezelésről, a linképítésről, a kulcsszóválasztásról részletesen itt még nem is beszéltünk – de a tudatosan felépített blogbejegyzés felé máris tettünk egy igazán nagy lépést.
A blog legyen veletek!

Szólj hozzá!