Keresőoptimalizálás, SEO

Blog, személyiség, SEO

Középpontban a blogindítás célja

Gyakran kérdezik tőlem: melyik blogszolgáltatónál érdemes blogot nyitni. Mivel számos blogszolgáltatónál működtetek blogot (Blogter, Freeblog, Blog.hu, Nolblog, Google és saját tárhelyen is) – bizonyos korlátok között tudok válaszolni a kérdésre.
A meghatározó elem: milyen célból akar blogot indítani valaki!
Más környezet a megfelelő a csak szűk, családi körben blogolni akaró számára és más környezet lehet szükséges egy vállalati vagy üzleti blog részére. A példa kedvéért: egy olyan üzleti célú blognak, amely mondjuk középkorú, jól kereső célcsoportot céloz meg, nem feltétlenül jelent előnyt azonos platformon megjelenni egy sor “Patkányodú” névre hajazó bloggal, (például a frissülő blogok listáján), míg vidámságra, lazaságra vágyó “társalgó” blog esetén ez semmiféle gondot nem jelent.
Aki  a klasszikus “publicisztikában utazik” vagy erős politikai attitűddel bír, esetleg fel is akarja hívni az íráskészségére, újságírói vénájára a figyelmet, az elképzelhető, a Nolbloggal jár a legjobban.

Ám bármi legyen is a cél, két nagyon fontos tényezőre figyelemmel kell lennünk!
A blogot is pozicionálni kell, kiváltképp, ha nem akarunk a longtail-ben elsüllyedni. Hogy ez nem is könnyű feladat, nézzük meg egy példán keresztül:
A blog pozicionálása.

A kapcsolati háló fontossága

A másik fontos tényező, hogy beintegráljuk a blogot az adott közegbe, vagyis linkekkel, párbeszéddel kapcsolódjunk másokhoz, különben aligha lesz élő, eleven, látogatott a blogunk. Ám itt is érvényesülő szabály: a madarat tolláról, a bloggert a linkjeiről ismerni meg.

Egyre jellemzőbb a blogoszférára a több-blogúság. Egy-egy blogger több blogszolgáltatónál is működtet blogot, nyilvánvalóan így igyekezve megtöbbszörözni látogatóit, más-más “réteghez” jutva el.

Többször kérdezik tőlem: milyen kapcsolatban áll a több blog és a SEO?
Magyarán: igaz-e, hogyha sok blogunk van, akkor a SEO-erőnk hatványozottan érvényesül?
Nem igaz, vagy csak nagyon korlátozottan igaz. Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Versenyt (Pillangószív) egy honlap és egy blog kombinációjával nyertem meg úgy, hogy a honlap szerepelt jobban, és akkoriban ha két vagy három, egyébként szüneteltetett blogom volt.
A Linkfelhő játékban az első helyezett 26 webegységet indított, ahogyan arról a Figyelő is beszámolt. Így a számszerűség aligha adhat biztos támpontot.
Amit viszont biztosan tudhatunk: alacsony látogatottságú, kevés rámutató linkkel rendelkező, “élettelen” blogokkal hosszú távon nem lehet versenyre kelni olyan minőségi blogokkal, amelyek rendszeresen szerepelnek  a blogszféra címlapjain (érdekességüknél, fontosságuknál, jól megformáltságuknál fogva) és a magas szintű regisztráltság, az értő kiajánlás révén folyamatosan “forog a nevük”.  (A keresőkben ezek fognak élre kerülni, a “mesterséges lélegeztetéssel” fenntartottak pedig előbb-utóbb süllyesztőbe kerülnek.)

Ilyen szempontból fontos lehet egy-egy olyan megmérettetés, mint pl. a Golden Blokk – Golden Blog (amelyben az idén három különböző blogommal is az élmezőnybe jutottam magam is).

A több-blogúság nem feltétlenül SEO-szempontú jelenség. A személyiség különböző oldalait, pl. a fotóst, a politika -, a művészet iránt érdeklődő személyiség-oldalát bemutatni akaró blogger gyakran indít ilyen elkülönültségben blogot. (Jómagam, mintegy pulzálok. Alapvetően egyetlen KOMPLEX BLOG -ban integrálódom, hogy aztán “osztódjam” olykor a SEO, a gerillamarketing, a településmarketing, a publicisztika irányaiba.)
Bár SEO szempont is létezik, pl. egy-egy kurrens kifejezést olykor csak azért foglalnak le, hogy az ingyenes tárhelyen más ne nyithasson azon a domain-néven blogot.

A dolog veleje: egy hatékony blog kialakítása nagyon sok munkával jár (jót és jól írni, pozicionálni, a minőséget érvényesíteni a közösségi terek ajánlóiban, integrálni a blogot a blogszférában, azaz társas kapcsolatokat építeni ki) – így néhány blognál többet egy-egy blogger nem tud hatékonyan működtetni. Azaz az alapkérdésre válaszolva: nincs értelme SEO alapon sok blogot indítani. Jó blogot viszont – igen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.