Beveendő erőd-e a potenciális vásárló?

Esküvői kiadványok

A marketinges-reklámos nép fantáziája azonnal a fellegekbe repíti a kínálatot: aranyóra aranylánccal, méregdrága parfüm, gyémánt fülbevaló istenharagjával.
Ám olyan marketinges is létezik, aki a terv-fájljában igen egyszerű kérdéseket tesz fel egy élettapasztalatokból “felépített” ifjú párnak: mivel fogtok mosni? Mire lesz valójában szükségetek? Fiatalok vagytok, laptop nélkül indulhat-e az életetek?

Mivel mostok majd?

Az egyszerű kérdések olykor sokkal közelebb visznek minket a vásárló szívéhez, még pontosabban a pénztárcájához.

Ebben az állításomban máris rejtve benne foglaltatik a feltételezés: a vásárló egy masszív erőd, akit (ne adj Isten, amit) be kell venni, át kell törni a védelme falát!
Sőt, az az átok potenciális vásárló egyre keményebben védekezik, ráadásul nem csak tudatosan, hanem tudat alatt is!

Banner vakság és más védelmi vonalak

Ha sok az inger, működésbe lép a “vidra effektus“, vagyis ha reklám fut a televízióban, váltunk egyet a csatornaváltón, a számítógépünk internetes böngészőjén letiltjuk az előre ugró ablakokat, és szigorúan szűrjük az elektronikus leveleket is.
A banner vakság fogalma sem ismeretlen, amely számokban is mérhető: tizenöt év alatt két százalékról tizedére zuhant a bannerekre való kattintás aránya.

Most olvasom Sas István izgalmas könyvét: Reklám és pszichológia a webkorszakban. Upgrade 3.0. (Kommunikációs Akadémia; © Sas István 2012)
Ebben is ezt olvasom A védőfalak áttörése. Az impulzustömeg c. fejezetben:

“A reklámpszichológiai kutatások izgalmas kihívása, hogy találnak-e olyan eszközöket, amelyek képesek áttörni a spontán ellenállásokból kialakult, és a reklámok bejutását megnehezítő védőfalakat.”

Ám szerencsém van, jómagam nem beveendő erődnek tekintem potenciális megrendelőimet, sőt ügyfeleim szolgáltatásának potenciális megrendelőit, áruinak potenciális felhasználóit sem tekintem annak!
Ebből következően a marketing egészen más “iskoláit” részesítem előnyben, nevezetesen azokat, amelyek az igények, az érdeklődések, a szükségletek felől érkező keresést állítják középpontba és ezeknek a kereséseknek a kielégítése során mutatják meg kínálatukat.

Erőszak nélkül, erőszakos reklám nélkül, párbeszédben kiszolgálva az ügyfelet – szebb az élet! 

Ennek az “erőszakmentes”, “önkiszolgáló marketingnek” egyik nagyon erős online eszköze a keresőoptimalizálás!
Ennek elsajátításához egy alapos alapozó bejegyzést is ajánlok: keresőoptimalizálás.

“Beveendő erőd-e a potenciális vásárló?” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Reklámpszichológiáról több könyv van, mint a reklám etikájáról. Vajon miért van ez?
    Én magam is egy erőszak nélküli, erőszakos reklám nélküli, párbeszédben alapuló (üzleti) világban szeretnék hinne, de drága barátom azt hiszem kevesen osztjuk ezt a nézetet.

  2. Sajnos én is ezt tapasztalom. A hosszútávú hatásokat azonban ne feledjük el. A bankok pár éve brutálisan nyomultak, ma meg sajnáltatják magukat.
    Ma az a nézet, hogy minden áron el kell adni! Azonban, ha olyant tukmálunk rá az ügyfélre amiről kiderült, hogy nem is akarta, akkor minden bizonnyal egy élethosszig tartó ellenséget szereztünk magunknak.
    Aki hozzám hasonlóan legalább 20 éve vállalkozó az kerüli az ilyen ellenségeket.

  3. Egy nagyon jó marketing anyagban olvastam, hogy eddig a tóló marketing volt a fontos, ahogy Sándor írta, de sokkal többet lehet elérni azzal, ha húzó marketinget alkalmazunk, vagyis a vevő akarja azt az értéket, amit mi kínálunk.

  4. Kedves Mária, egyetértünk!
    Az online marketingben, különösen a keresőmarketingben azt célszerű elérnünk, hogy amikor és akinek a mi szolgáltatásunkra vagy árunkra van szüksége, akkor ránk találjon. Ez tisztességes és ráadásul hatékony módszer.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.