Az autóbérlés teljesítményrése

Autóbérléskor se aludjon az éberségünk.
Autóbérlő kisokos

Marketingben jártas közegben ismert a teljesítményrés fogalma. Minden szakmában megfigyelhető egy olyan sajátosság, amely kedvezőtlen fényt vet az adott mesterségre vagy annak egynémely képviselőjére.
A teljesítményrés fogalmának egyik leginkább érzékletes példája a fogorvosoktól, a fogorvoslástól való félelmünk: fájni fog! Szájsebész legyen a talpán, aki nem ismeri el, hogy a szakmája teljesítményének itt ne volna rése, sőt jómagam inkább tátongó szakadéknak nevezném (ha nem volna marketing szempontból hátrányos számomra az ijedős SEO-s jelző terjedése).


A jó marketingesek természetesen ismerik az általuk képviselt szakma teljesítményréseit és komoly előnyt is tudnak kovácsolni abból.
Így született meg a “fájdalommentes fogászat” fogalma, így lehet altatásos fogtömést igénybe venni – és ezektől a viszonylagos újdonságoktól recseg-ropog az éter, zizeg az újságlap, villódzik a monitor a szemünk előtt, vagyis hirdetések özöne épül a teljesítményrésre.

Számos szolgáltatás rákfenéjének mondhatjuk, hogy “átverős” iparosok is színesítik a szakmát és a szerződések egy része immár legendás az apró betűs részekről, amelyek felett elsiklik a tekintet, vagy az utólagos magyarázatoktól, amelyek a felárak jogosságáról beszélnek, melyekről korábban, szerződéskor szó sem volt.

Autókölcsönzés: résen vagyunk!

Valahogy így alakulhatott az autóbérlés, az autókölcsönzés iparágában is. Erre a merész következtetésre akkor jutottam, amikor beleolvastam a Koala Autorent Autóbérlő kisokos menüpontja alatt a GYIK ügyesen szerkesztett szövegébe:

“Van-e valami extra díj, amelyet az autóbérlés díján felül még fizetnem kell?
Nálunk nincs trükközés, nincs hanem, vagy de. Autóbérlésének teljes összegét a foglaláskor az árkalkulátorunk kiszámolja. Bizonyos extra szolgáltatások, pl. reptéri felvétel ill. leadás, esetén plusz díjat vagyunk kénytelenek felszámolni, de ezekről a foglalási oldalon tájékoztatjuk.”

Lám, ilyen a teljesítményrés okos kihasználása: a szöveg írója kizárja, hogy az árkalkulátortól eltérő számokról essék szó fizetéskor! Vagyis a Koala Autorent előre elhatárolódik a teljesítményrésben mutatkozó negatív jelenségtől. A szakmát övező negatív megítélésből vagy gyanakvásból így merít ki pozitív tulajdonságot a saját vállalkozása számára.

A teljesítményrés kiküszöbölésére alkalmasint  jó módszer lehet a tevékenység “demokratizálása” is, vagyis a résztvevők körének kiszélesítése. Erre jó például választhatjuk egy másik autóbérléssel, autókölcsönzéssel foglalkozó cég, a BÉRAUTÓ módszerét.
Tisztes jutalék fejében a szolgáltatást ajánlani tudók és valóban ajánlók számára együttműködést kínál (ilyenek lehetnek például a szállodai portások, utazási irodák alkalmazottai), illetve azon autótulajdonosok autóját is bérbe veszik tovább-bérlésre, akik nélkülözni tudják személygépkocsijukat és bevételhez is jutnának általa.
A nagy számú, üzletileg érdekelt résztvevő növeli a cég nyitottságát és a hatékonyságot, de egyszersmind kikényszeríti a teljesítményrések betömését is, mert azok megléte a teljes rendszert lehetetlenítené el. (Lásd a jó példát BÉRAUTÓ-nál, Legyen a partnerünk; Adja bérbe autóját: > Autóbérlés-autókölcsönzés.)

És ez a cég is kiemeli a description szintjén, vagyis a SERP-ben, a keresőtáblán látható módon: a szolgáltatást “rejtett költségek nélkül” végzi!

Sajnos biztosak lehetünk abban, hogy a saját szakmai águnkban – bármelyikben is dolgozzunk – nekünk is nyitva a pálya a teljesítményrések kihasználása terén!


Ajánlom elolvasásra:

Jönnek az önjáró, sofőr nélküli autók

Autóbérlés

“Az autóbérlés teljesítményrése” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Kedves Zsolt! Köszönöm az információját.
    Tudtommal a Berautó is ilyen, mármint trükkmentes vállalkozás és egy hasonló szakmai ágban – sofőrszolgálatok – a Koala leánycége, a Sofőröm Sofőrszolgálat is.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.