Átverős facebook hirdetés: a like, a tetszik a lényeg

Tetszik, like - a Facebookon ez a lényeg?A Facebook – számtalan előnye mellett -, bír  azért azzal a pusztító erővel is, hogy a marketingesek egy részét arra csábítja,  bármi áron is like-ot szerezzen, s ezzel vásári mutatvánnyá silányítsa a gondjaira bízott áru, cég, vállalkozás vagy párt hirdetését, annak megjelenését – végső soron romboljon kicsit a goodwillen, már ha volt eredetileg ilyenje az adott dolognak..
Sokak szemében a like az internetes megjelenés lényege, csimborasszója és mérőeszköze is egyben.
Nem tudom, az LMP-nek ingyen, barátságból és lelkesültségből vagy netán pénzért rombolnak-e most az imidzsén, de mindenesetre a facebook hirdetésükön ezt olvasom:

” Kiváncsi vagy mit mond az LMP frakcióvezetője? Nyomj egy tetsziket és megtudod!”
Már miért nyomnék tetsziket, ha még nem is tudom, mit mond a frakcióvezető? Sőt, még azt sem tudom, miről mondja azt, amit nem tudok még. Lehet, hogy a böglyökről van szó, ami engem történetesen nem érdekel, miért pazarolnék időt-lájkot egy marhaságért? Miközben persze lehet, a kisvállalkozások adóterheiről mond valami jót és akkor az tényleg nekem is szólna!
Vagyis ebben a kontextusban – amikor nem tudom, hogy miről, mit mond valaki – én magam, mint potenciális szavazó nem számítok, csak a lájkom számítana, mert az alapján mérné az LMP, hogy mennyire kapós a reklámja, és ha fizetnek egy ügynökségnek, az is lájk-alapon emeli fel a pénzt.
Ám a valóság az, hogy a tetszik gombot megnyomók száma alapján a lájkolókról csupán annyit lehet megtudni, hogy a tök hülyék és a feltétlen hívek együttes száma mekkora lehet. (Az már csak bonyolítja az online marketing helyzetet, hogy a feltétlen hívek és a tök hülyék (könnyen átverhetők) halmaza részben összeér, vegyül, keveredik, mint az online marketing tudás és a hülyeség a magyar politikai marketing terepén.
És akkor ezt bogozhatjuk itt vasárnap délután, ahelyett, hogy értelmes, felnőtt emberként csinálnánk valamit a magyar közélet megújulásáért – persze az még ennél is nehezebb.

***

Korábban a politikai online marketing témájában:

CÉGBLOG, SZAKMAISÁG ÉS POLITIKA

A DEMOKRATIKUS KOALÍCIÓ ÉS A KERESŐMARKETING

POLITIKAI MARKETING: A FIZETETT TAPS ÉRTELME ÉS ÁRA

AMIKOR A POLITIKAI MARKETING SZÉTZILÁLJA A JELENTÉSTARTALMAKAT

“Átverős facebook hirdetés: a like, a tetszik a lényeg” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Nem egészen értem. Tekintve, hogy a “tetszik”-kel csatlakozom az illető oldalához, ezzel fogom megtudni, hogy mi a véleménye. Amíg nem csatlakozom, addig nem értesülök róla. Itt nem arról van szó, hogy a lájkok alapján mérnének bármit is, hanem arról, hogy a lájkokkal, vagyis az oldalhoz csatlakozással tudják a nézettséget bővíteni.

  2. A Facebook-on a tetszik gomb másként viselkedik, mint pl. a hirdetés címe. Ha megnézed a hirdetéseket, láthatod: máshová visz a tetszik gomb, más címre visz a címsor, s ha van kép is, amelyre kattinthatsz, az is más url-t (címet) visel.
    A tetszik gombra kattintva máris automatikusan közzéteszed a “főfolyamodban”, hogy neked tetszik ez vagy az a meglátogatott oldal, jelen esetben az LMP facebook oldala (pedig még nem is láttad a kattintás előtt). Vagyis kvázi propagandistává leszel akaratlanul is.
    Ezek a típusú megoldások ezért is “cikisek”.

    De marketing szempontból is igen homályos dolog, hogy egy nem ismert témára invitálnak (a fenti módon).
    Ha az LMP a talány pártja volna, akkor ez a talányosság még talán elmenne, de tudtommal az LMP nem a talányosságával akar kitűnni, hanem demokratikus elkötelezettségű politizálással, zöld színével, tisztaságával…
    Tehát hívószó kéne inkább, tartalom, amely csábít a reklámozott helyhez.
    A reklám lényege Ogilvy szerint az ELŐNY ÍGÉRETE.
    A kevesebb adó, a tiszta közélet, az értelmes emberi élet ígérete: valami ilyesminek kéne kitalálni a hívószavait. Az volna a politikai reklám!
    Szappant az LMP reklámjának! – ez például most az én bejegyzésem reklámja lehetne 🙂

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.