Átverés minden mennyiségben: ki keressen a marketingen?

Kereső-marketing, keresőmarketing

Némi tisztázást kíván a fogalom! Ugyanis a web új sikerágazatának tekinthető – legalábbis a gyanútlan ügyfélre zúdúló e-mail áradat alapján – a keresőmarketing. Ám átverés oldalról ez kereső-marketing szolgáltatás is lehet.

Online marketing - keresőmarketing - keresőoptimalizálás tableten
Online marketing – keresőmarketing – keresőoptimalizálás

Kedves ügyfelem, aki a Google-ban kategóriájának első helyén áll, néhány nap alatt tíz olyan tartalmú e-mailt kapott, hogy jutányos összegért, 24 órán belül, az első táblára, az első tíz találat közé viszik!
De ő, nehéz ügyfélnek számít, nem akar pénzért hátrébb kerülni, mint ahol most tanyázik!

A kéretlen levelek küldözgetőit azonban nem kell féltenünk. Ők már kitalálták, hogy a kereső-marketing azt jelenti, hogy ők keresni fognak, ha a fene fenét eszik is, és biztosak lehetünk benne, hogy ezen a részben felkészületlen piacon meg is fogják találni, a kiküldött tízezer e-mail után a maguk ügyfeleit!

A referenciák fontossága

A potenciális ügyfélnek csupán azt javaslom, tisztázza magában, a kereső-marketing fogalmában mi a legfontosabb: rajta keressenek, vagy ő akar keresni.

Ha az utóbbi mellett dönt, akkor ragaszkodjon a referenciákhoz, s nézze meg azt is, hogy az ajánlkozónak milyen ügyfelei vannak. Ugyanis ha már van nála húsz autókereskedő, és a mi emberünk huszonötödikként perkálja le a pénzt, jó tudni, mind a 25 aligha lehet benne az első tízben a Google keresőtábláján!

Könnyű pénznek látszik ez a kereső-marketing. De nem az!

Kínálati piac és a velejárói

A keresőoptimalizálás egyre nagyobb mennyiségben jelenik meg a piac kínálati oldalán! Vagyis a könnyűnek látszó pénz felkeltette a gazdagabb jövő iránt sóvárgók figyelmét. Kóklerek küldik ezrével az „emiljeiket”, hogy ök bizony a világ valamennyi keresőjének élvonalába lökik a kiszemelt áldozat honlapjait.

A szorgosabb, tudatosabb csalafinták telefonon – vagy ez már tényleg igazi átverés-marketing – személyesen győzködik az ügyfeleket: potom 10-20-50 ezerért az összes kereső élén majd a potenciális ügyfél honlapjának és cégének neve lobog!

Nem dühöngök, eddig is így ment ez, „a könnyű piacon, könnyű a pénzt kifacsarni” elv szerint!

Ám ha várunk még egy picit, egyre több csalódott, átvert, hoppon maradt cég jön azokhoz, akik garanciával, kevesebbet, de reálisat ígérve állunk a piacon!
***
Ajánlom a keresőmarketing témájában:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!