Arcélek: a duguláselhárító

A duguláselhárítás mestere

Dancs Gyula duguláselhárító
Dancs Gyula

Mivel a duguláselhárítás környékén, mint SEO-s érdekelt, tehát témában gazdag vagyok, ismerősök körében olykor természetesen a duguláselhárítás ilyen-olyan témáját is szóba hozom. Ilyenkor látom az arcokon, hogy erre nem számítottak, ez a téma mintha nem volna eléggé elegáns, érdekes, izgalmas.

Mindenkinek van valamilyen elképzelése a duguláselhárítókról, attól függően, hogy kinek milyen jutott, vagy ha még nem volt szerencséje, akkor elképzel valamilyen valóság- vagy megfigyelési darabkákból egyet magának. Esetleg még az is előfordulhat, hogy valaki honlapon látott képről próbál következtetéseket levonni.

Van, aki a szó hallatán valamilyen durva, de erős embert feltételez, aki akár a csövet is kifacsarja a falból, mások valamiféle gépkezelőre asszociálnak, aki szétfúr bármit, hogy a dugulás nyomára akadjon…
Csak olyannal nem találkoztam még, aki Dancs Gyulát képzelte volna el duguláselhárítóként!
Dancs úr – aki egyébként gyönyörű fotókat készített Tibetben – teljesen emberi módon végzi a munkáját. Filozófiájának alapja, hogy a dugulás helyszínére érve meg kell nyugtatni a lakókat (vagy az adott munkahely alkalmazottait). Ugyanis nem kis dolog, ha a nagy dolog elönteni készül a lakást, jogos a pánik, amit oldani kell.
Tehát Dancs úrnál nem úgy kezdődik a munka, hogy durr, odavágunk egyet a falnak, hanem a sokktalanítással.
És a szakmunka csak ezután következik.
Dancs úrnak több szakmája is van, külföldön is sokáig dolgozott, a felfogása éppen ezért talán szokatlan is a magyar viszonyok között. Elegancia, garancia, megbízhatóság…

***
Kapcsolódó honlapok, linkkatalógusok, bejegyzések:

“Arcélek: a duguláselhárító” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Ideig-óráig a "lerabló" stílusú vállalkozók is megélnek, és ez az óra lehet nagyon hosszú is, de reményeim szerint az okos ügyfél a referenciák alapján választ, s nem ellenőrizhetetlen ígéretek alapján.
    Az emberi minőséget pedig nem a szakmája "illata", hanem maga az ember határozza meg!

  2. Köszönöm a dicsérő sorokat. Ezek szerint a duguláselhárító is lehet ember?! Talán közhelyesnek tűnik, de számomra az ügyfél elégedettsége előrébb való mint az anyagi elismerés. Természetesen fontos az anyagi elismerés is, hiszen hiányában nem érvényesülhetünk anyagi világunkban.
    Törekvésem minél több elégedett ügyfél megszerzésére irányul, melynek elengedhetetlen feltétele a kifogástalanul elvégzett munka, mely megfizethető és versenyképes áron történik. Szerénytelenül állíthatom, hogy az általam látogatott ügyfelek nagy része visszahív és újabb munkák elvégzésére adnak megbízásokat.
    Álláspontom szerint csak azon vállalkozók érvényesülhetnek a szolgáltatási piacon, kik képesek megérteni és elsajátítani ezt a fajta gondolkodást.

  3. Bognár László megjegyzésére válaszolva: A referenciák feltüntetése a honlapokon veszélyes lehet az adott cég számára, hiszen így a konkurencia is tudomást szerezhet a problémás helyekről. Másfelől nem biztos, hogy bárki legyen az cég vagy magánszemély örülne annak hogy egy duguláselhárítási honlapon referenciaként van feltüntetve.

  4. Kedves Kiss Zoltán!
    Marketing szempontból a referencia a szolgáltató részéről nélkülözhetetlen!
    Mindemellett Önnek igaza van abban, hogy csakis azokat a cégeket vagy magánszemélyeket szabad nyilvánosan referenciaként megjelölni, amelyek illetve akik ehhez hozzájárulásukat adták.
    A duguláselhárítás igénybe vétele önmagában aligha sértő vagy kellemetlen. Példaként említhetem Világi Tamás duguláselhárító Törölköző a lefolyóban c. blog bejegyzését. Arról van szó, hogy egy iskola lefolyóját eltömítette egy törölköző. Ebben az esetben sem a dugulást okozó tárgy, sem a körülmények nem keltenek negatív érzetet. A marketing példa itt érhető el:
    Duguláselhárítás suliban

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.