Keresőoptimalizálás, SEO

A SEO letiporta a keresőoptimalizálást

Korábban azon töprengtem e blogban is, hogy a SEO szót inkább a szakma és egyfajta “sznob” réteg használja, míg a potenciális ügyfél inkább hajlik – megfigyelésem szerint – a keresőoptimalizálás szó használata felé.
Ezt az elképzelésemet a gyakorlati munkámban is érvényesítettem, pl. előrébb használtam a keresőoptimalizálás szót, ha a SEO egyáltalán említésre került. (SEO, azaz Search Engine Optimization).

   (Hát persze, hogy figyelembe vettem, hiszen nem a szakmát akarom elkápráztatni, nem a sznoboknál akarnék piros pontokat gyűjtögetni, hanem az ügyfeleimmel ill. a potenciális ügyfelekkel szeretnék párbeszédet folytatni.)

   Lehet, hogy régen a fentebb leírt módon használtuk e szavakat, de mára már a rövidebb, tehát jobban használható SEO szó annyira beívódott a köztudatba, hogy a Google AdSense segédprogramjával kimutatható: nyolcszor-tízszer több keresés történik az interneten a fogalomra a SEO szó használatával. (Nagyjából 60.000 – 100.000 keresés szemben a 8.000 – 10.000-rel).

Tehát tényleg azt mondhatom, hogy a SEO már valósággal letiporta a keresőoptimalizálást.

Ellenpróbaként a Google. hu alatt üssük be a szavakat.
SEO = 261.000.000 szótalálat
Keresőoptimalizálás = 2.180.000 szótalálat

Tehát ha nehezebb is a pálya, a SEO szóra kell annak hajtania, aki több találatra szomjazik a weboptimalizálás, honlap-optimalizálás vidékeiről!? 🙂

***

Erről korábban:

Online marketing: kinek keresőoptimalizálás, kinek pedig SEO!

2 hozzászólás

  • Gombos Zsolt (OMA)

    Kedves László!

    Teljesen igazad van abban a tekintetben, hogy a SEO Magyarországon is egyre elterjedtebbé válik.
    Azonban csak egy picit kötekednék, azzal a résszel mikor ezt írod:

    ***
    “Ellenpróbaként a Google. hu alatt üssük be a szavakat.
    SEO = 261.000.000 szótalálat
    Keresőoptimalizálás = 2.180.000 szótalálat”
    ***

    Mert ugye azt (Te is, én is) tudjuk, hogy a két számot nem feltétlen szabad összehasonlítani. Tekintve hogy az első egy angol mozaikszó, ezért persze hogy jóval több találat van rá, még akkor is, ha a google.hu-n keresünk rá. (ugye a lokalizáció miatt, a magyar találatokat előbbre veszi a google).

    Annak idején, mikor még az újdonság erejével hatott, hogy a marketingötletek.hu-s weboldalammal sikerült stabilan bejutnom a google top 10 találata közé, a “marketing” és az “online marketing” kulcsszavakkal, (utóbbira kerülgetjük egymást pár éve) 🙂 sokan emlegették nekem, hogy nem is igaz hogy több 100 millió találat közül vagyok ott a top 10-ben. Ami persze védhető, meg akár igaz is lehet, hiszen a marketing és az online marketing is nemzetközi szó, mint a SEO, és lényegében, ha leszűkítjük a csak a magyar találatokra a akkor is szinte ugyanaz a top 10 jön fel.

    Ugyanez a helyzet a SEO kulcsszóval, csak helyesebb képet kapunk a számokról ha a magyar találatokra szűkítünk.

    Te hogy gondolod?

  • Bognár László

    Kedves Zsolt!
    Szó nincs arról, hogy kötekedésnek venném a teljesen jogos pontosításod.
    Ha a SEO ugyanúgy “csak” magyar szó volna (és nem nemzetközi) mint a keresőoptimalizálás, akkor nagyjából tízszseres és nem százszoros különbségnek kellene adódnia az ellenpróba során.
    Védelmemben (ha kell egyáltalán védekeznem): az ellenpróbát nem a nagyságrend igazolására, hanem csak a tény valódiságára akartam használni 🙂

    Ami az online marketing kifejezést illeti: a lényeg az, hogy ránk találjanak! Méghozzá azok, akik ezt a témát keresik. Márpedig ez megtörténik.

    Köszönöm, hogy véleményeddel megtiszteltél!

    ***
    PS.
    Hipotézisem megdőlni látszik annyiban, hogy a gyakorlati (ellen)próba nem mutatja a néhányszoros különbséget sem.
    A SEO szóra – ha csak magyar nyelvű találatot kérünk – 2.730.000 szótalálat, a keresőoptimalizálásra pedig 1.670.000 esik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.