Keresőoptimalizálás, SEO

A SEO értelme nem egyenlő a PageRank nagyságával

Page Rank

(Post script 2016. 10. 26.: A nyilvános PageRank értékek megszűntek. Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez a mérőszám “rejtve már nem dolgozik”.)

Sokan gondolják, hogy a SEO értelme a magas PageRank érték kiharcolása, s ha megugrik a PR-érték máris szágúldani fog a honlap a Google keresőben. Egyébként éppen most zajlik a nagy tavaszi PageRank takarítás és ha ránéz valaki az általa ismert honlapok elhelyezkedésére és a friss PageRank értékekre, akkor egyelőre inkább csak villódzást lát…

Vagyis az egyik percben mondjuk 5/10-es, a másik percben csak 4/10-es értéket ugyan arról az oldalról. (Attól függően, hogy éppen melyik Google szerverről jön be éppen az adat.)

A PageRank olyan, a Google által bevezetett és alkalmazott mérőszám, amely az oldal fontosságáról ad információt – adhatjuk meg így is akár a fogalom rövid magyarázatát.
((Létezik nyilvános (ezt látjuk a Google Toolbar-ban, ha feltelepítjük a böngészőnkre) és a logika szabályai szerint nem nyilvános PageRank is.))
Mindebből az következik, hogy a PageRank csupán mutat egy általános képet, egy pillanatnyi helyzetet, de nem ez a mérőszám határozza meg az oldalak sorrendjét! Vagyis akár 0 PR értékű oldal is megelőzhet egy 3/10-est.

A bejegyzés a hirdetés után folytatódik:

Rossz nyelvek szerint viszont az a helyes fogalom magyarázat, hogy a PageRank az a mutató, amely semmire sem jó. Ugyanis ha fontos volna, akkor a Google új böngészője, a Google Chrome alapból képes volna a PageRank érték megmutatására. De az nem mutat semmi ilyesmit, még ha nagyon akarjuk, akkor sem!
(Pedig nem ártana, egy benyomásszintű tájékozódás elősegítése érdekében.)

Tehát a SEO céljának beteljesűlése nem a PageRank érték (hanem a releváns találatokra érkező látogatók nagy száma, amelyet a keresőkben elfoglalt előkelő hely is segít.)
Hadd mutassak minderre egy mai példát. A passzívház-tervezés nevű oldal PageRank értéke 4/10-ről ma 3/10-re csökkent, viszont a második ötből az első öt találat közé verekedte föl magát, akár a google hu, akár a google com alatt böngészve keresünk rá!

Ugye, érdekes?

***

Kapcsolódó írások, linkek:
Passzívház-tervezés

PageRank, keresőoptimalizálás – ősember módjára
***
Ami a keresőoptimalizálás és a SEO témáját illeti:

Ismeret terjesztő oldalamm: Keresőoptimalizálás

2 hozzászólás

  • chiara

    Pillanatnyilag megintcsak 4/10-es a passzívház-tervezés, de ma tényleg váltakoznak az értékek.

    A Google Chrome-ról meg csak annyit, hogy a Google Toolbarnak nincs olyan verziója, amit fel lehet rá telepíteni…

  • Bognár László

    Muszáj vitatkoznom 🙂 , 3/10-es az a PageRank, viszont nem szokott harmadik lenni a Googleban (bár első tizes).

    Viszont nincs vitánk abban, hogy Google Toolbar létezik Firefox-hoz, Internet Explorerhez, De Google Chrome-hoz nem létezik.

    Sőt az is elgondolkoztató, hogy a Google Webmester Eszközök PageRank mutató eszköze mennyire nem egyértelmű.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.