A SEO, a keresőoptimalizálás elhanyagolt területei

SEO szabály: a lényeg mindig elől legyen

A szövegben az első szavak “értéke” a SEO, a keresőoptimalizálás során mindig nagyobb lesz, mint a századiké!
Minél előbb áll valami egy honlapon, blogon vagy ezek valamely részegységében – annál fontosabbnak tekintjük azt. Mivel a webet feltérképező robotokat is emberek készítik, azok is ezt az értékrendet követik, vagyis az egyes részegységeken belül (domain, title, text…) a sorrendiség nagyon is számít.

Ehhez képest gyakorta találkozom azzal a hibával, hogy a honlapkészítés első lendületében elhatározott számos idegen nyelvű változatot jelképező zászlócska vagy nyelvet tükröző szócska mögött nincs tartalom, vagyis az alkotó hév a magyar nyelvnél megáll és nem moccan az istennek sem tovább. Viszont a tartalom nélküli, jellemzően angol, német zászló-giff vagy szó ott virít a webegység elején, foglalva a semmivel a honlap első, SEO szempontból kiemelt területét.

Az online marketing, a keresőmarketing általános szabályait is sérti ez a jelenség, hiszen a látogatóbarát honlapnak aligha ismérve a nem létező tartalom kínálata. Éppen ezért az egyelőre felesleges zászlócskákat – a honlap keresőkben elfoglalt helyezésének segítése érdekében – takarítsuk el!

Városmarketing

A SEO, a “Köszöntjük honlapunkon” mondat és a gutaütés kapcsolata

Köszöntjük honlapunkon! – olvasom számtalan honlapon, első mondatként persze, fő helyen, heading 1-gyel, fejezetcímként, meg is “strongolva” rendesen, hogy a vak is lássa, mennyi közünk van a SEO-hoz, magyarul a keresőoptimalizáláshoz és az online marketinghez is.
A leghelyesebben akkor járunk el, ha a látogató helyzetébe képzeljük magunk, aki keres valamit a neten, vélhetően és jellemzően több honlapot is meg fog látogatni és mindenütt köszönteni fogják a honlapon, kimelt helyen, a lényeg helyén, a kínálat helyén, vagyis annak helyén amit éppen keres. Ez a szín tiszta gutaütés iskolapéldája.

Korábban már felhívtam a figyelmet ugyanennek a jelenségnek a még torzabb változatára, amikor is a települési honlapok készítői abból a meggyőződésből kiindulva, hogy ez így illik, polgármesteri köszöntővel riogatják a látogatót, holott azt az embert még nem találták fel, aki egy polgármesteri köszöntő miatt keresne rá valamelyik község vagy város honlapjára a Googleban!

A SEO, a keresőoptimalizálás és a Sajtószoba

Nincs lehangolóbb, mint egy üres Sajtószoba menü a honlapon. Az üresség a cég életének visszhangtalanságáról, vergődéséről, kudarcáról árulkodik. Jobb esetben a honlapvezetés gondatlanságáról, de az sem mentség, az sem menedék a látogató negatív értékítélete elől.
Arról már nem is beszélve, hogy a Sajtószoba híre nyilván a cég vagy a vállalkozó fontos kulcskifejezéseitől, kulcsszavaitól lesz hangos, hiszen azért is lett sajtóhír vagy sajtónak szánt hír-kezdemény a dologból, mert a cég és a világ kapcsolatában valami fontos történt.

Az e blogban is fellelhető Sajtószoba a példa rá: gyakorta esik benne szó online marketingről, SEO-ról, keresőoptimalizálásról – és általában sikerekről. Miért is hallgatnánk el a sikereinket, amikor is azok ügyfélszerző tényezőként is jelentős mutatók?

SEO, keresőoptimalizálás – kapcsolódó bejegyzések, honlap oldalak

A Google koszorút hozott a SEO sírjára?

SEO szempontú városmarketing: Pécs, Budapest, Bukarest…

SEO: hol élsz te?

SEO: nyelvi szabályszegések

Az online marketing és a SEO új útjain: vezetői konzultáció

“A SEO, a keresőoptimalizálás elhanyagolt területei” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!