Keresőoptimalizálás, SEO

A reklámszakma tükörbe nézett

Előadó előadást tart a reklámról
Vajon ő-zik vagy nem ez az előadó?

Előadást tartani ő-zés nélkül is lehet

Fontos mozzanatnak tartom, hogy az Inspiráció 2009 fedőnevű egri reklámkonferencia élő internet-adásba került, így boldog és boldogtalan is nézhette-hallhatta a szekciókban zajló munkát, ráadásul a megszokott környezetében, utazási költség nélkül.
Ez a tény annyira fontos mozzanat – mármint az internetes nyitottság -, hogy jómagamat azonnal a boldog csoportba soroltam (szembe a boldogtalanokkal), s lám, máris felhőtlenül fikázhatom a szógyötrőket, akik újra divatba hozták az ő-zést, vagyis minden harmadik, legfeljebb ötödik szó után mondtak egy ö-t, és ezek az ő-zős előadók sajna nem voltak kevesen.

A váltakozó színvonalú előadások hallgatása közepette olyan információkhoz is hozzájutottam, amelyekre nem számítottam és a meglepetés erejével hatottak. Megtudtam például, hogy a kórboncnokok szerint a TESCO-hullát nem kell hűteni, vagy más megközelítésben, a hűtés nélkül is elálló hulla TESCO termékeket fogyasztott.
Lám, a multik, a tartósítószerek felelőtlen márkasztárjai, most jól megkapták a reklámszakmától a magukét. Azok a multik, akiből a reklámszakma zömmel él.

De tegyük félre a hulla jó tréfát.

A fogyasztó, mint digitális analfabéta illetve digitális user

Számomra az a megállapítás volt fontos, amelynek tartalma szerint a piaci szegmentáció egyik alappillére lett az az ismeret, hogy a potenciális fogyasztó merre áll a digitális világ tábláján, vagyis digitális analfabéta-e vagy sem!

Mert ez a tulajdonságunk valóban meghatározza elérhetőségünket, behatárolja fogyasztói igényeinket, meghatározza  fizetőképességünket, a jövőnket és így tovább…

Most már csak arra volna szükség, hogy a reklámszakma ne csak tükörbe nézzen a válság kapcsán, hanem hallgassa is vissza az előadásait – ö, és kérje, ö, szakemberek, ö, támogató segítségét!

Frissítés 2017 júniusában:

Egyébként Európa és Magyarország is nagyon jól halad a digitalizáció útján. Már tíz évvel ezelőtt is több ember nézte-hallgatta esténként az internetet, mint a televíziós csatornákat. Most az Unió területén megszűnik a roaming díj, vagyis az internet szabaddá lesz az uniós polgárok számára, szinte akár hol is tartózkodjanak a kontinensen.

5 hozzászólás

  • lucifer

    Én csak belekukkantottam a közvetítésbe, de amit láttam, az betanított munkások tanácstalan leckefelmondása volt. Ez alatt azt értem, hogy nem volt a sajátjuk a szöveg, nem voltak megalapozva az elmondottak. Az őzés is ebből jött. Félt, hogy kihagy valamit, amit nem szabad, amiből baj lehet, mert … De lehet, hogy rossz volt a minta.

  • Malvina

    Tükörbe nézett, és rájött, hogy nem szereti eléggé saját magát, ezért hát őket, a reklámokat sem szeretik eléggé a jónépek!

    Na, de most! “Jönnek a szerethető reklámok!”

    Átfogó szakmai együttműködés eredményeként született meg az új reklámetikai kódex, melynek ünnepélyes aláírására szerdán került sor. A most megalkotott önszabályozó előírást 26 szakmai szervezet tekinti magára kötelezőnek, így elfogadásával a kommunikációs folyamat minden résztvevője – hirdetők, a reklámokat készítő ügynökségek és a médiumok – érintett lesz. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy véli, a jövőben sikerülhet ismét szerethetőbbé tenni a reklámokat.
    / http://www.mfor.hu/cikkek/Jonnek_a_szeretheto_reklamok.html /

    Tehát, lehet őket majd csodálni és körüludvarolni, sőt lehet őket feleségül is venni, avagy éppen férjhez menni hozzájuk.

    Ne is törődjünk azzal az aprócska ténnyel, hogy a világ fejlettebb részein – számos komoly kutatás azonos eredményeinek alapján kimondott egybehangzó szakmai vélemények szerint – már mindenhol evidencia hogy a reklámok vásárlásra, a fogyasztásra ösztönző és/vagy késztető, kényszerítő hatásának semmi köze sincs azok esztétikai, tetszési, illetve szerethetőségi, de mégcsak viccességi mutatóihoz. Ugyanis amihez köze van, az nem más mint a célcsoport pontos belövése (ami természetesen e csoport/tok érdekviszonyainak mégpontosabb ismeretén alapul). És mint ilyen, mindenkor az adott társadalom által preferált életideálok, életmód ideálok hívószavaival manipulál. Minden további ebből következik.
    Majd ha szerethető társadalmakban élünk, mert a szerethetőségnek presztizse lesz, lehet, akkor talán, talán, talán… 😀

  • Bognár László

    Az ásó, kapa, nagyharang sem szerethető – vagyis a kis ásó, a kis kapa és a kis nagyharang sem így születik, a nagyobb változat szerethetősége folyományaként.
    Hanem olyanok ezek is, mint a reklám: szerszámként szolgálók.
    Az ásóval fellazítjuk a talajt, a harang pedig misére hívja a híveket, de legalábbis elmondja nekünk: a Nap most delelőn áll, lehet indulni az ügynökséghez legközelebb álló gyorsétterembe.

    Érdekes viszont, hogy se a sírásóknak, se a harangozóknak nem jutna eszébe, hogy világmegváltó ásó, kapa vagy nagyharang napokat rendezzenek, ahol mondjuk a főkapa nagyharang díjjal jutalmazná a legszebben ásó kollégát.
    Pedig mennyire szerethető volna…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.