A reklám helye

Ez itt a reklám helye

A reklámnak helye van. Szinte mindenhol szorítanak is neki helyet, számtalan színe, zamata, bukéja és pikantériája lehet és van is a reklámnak.
Ezzel együtt mégiscsak óvatosan kell eljárnunk, ha reklámot látunk. Mert nem csak a reklámnak, az óvatosságnak is helye van!
Nézzünk egy jó példát!

Helyén való reklám
Pécsi lakatfal – pécsi rendezvény reklámjával

A 2015 nyarán Pécsett megrendezésre kerülő Europa Cantat reklámja egy kedvelt pécsi turisztikai célpontnál nagyon is a helyén van. Ha a lakatfalat “folyamatos rendezvénynek” fogom fel, akkor most tipikus példáját láthatjuk a rendezvények dicséretes egymásra épülésének.

Csontváry képei és a balfácánság

Az viszont már kevésbé szerencsés (kicsit erősebben: idegenforgalmi értelemben vett amatőrizmus, balfácánság), hogy egy sok ezer külföldit Pécsre csábító kulturális rendezvény ideje előtt pár nappal Budapestre szállítják Csontváry Kosztka Tivadar monumentális képeit a pécsi Csontváry Múzeumból.
Ilyen az, amikor a politika önmagának “csinál” reklámot – amikor a maga monumentalitását monumentális alkotások középpontba állításával igyekszik megmutatni. Akár azt is mondhatnám, a monumentális Csontváry képeket a kulturális centrális erőtérbe viszik, birtokukba emelik, és ez legalább annyira fontos cselekmény, mint Bacsó filmjében a savanyú citrom narancsosítása. És ez nem a provincia provinciális felháborodása Pécsett, hanem a józan észé!

Magyar narancs után magyar barack

A Balatonról hazafelé, bármerre is tartsunk, az utak szélén gyümölcsárusok táblái csalogatják az autóval utazót: állj meg, végy egy kis magyar zöldséget, gyümölcsöt, dinnyét, barackot, paprikát, paradicsomot…
Kajszi 35 Ft/kg – üvölti a tábla, a feleségem fékezésre bír, ez jó ár, vegyünk belőle.
Fék, kiszállás – a reklám ereje ugye szárnyakat ad a megállás dinamikájának – a kajszi szép, az eladó asszonyság kevésbé, de ez most mindegy, csúnya szereplők is lehetnek nagyszerű reklámosok.
Csakhogy egészen piciny betűkkel és számokkal ezt látjuk a kajszis ládán: 40 Ft/kg.
Asszonyom nyomban kérdést intéz az egyre randábbnak tetsző asszonysághoz: miért e lezser eltérés a nagybetűs utcai és a kisbetűs ládikás felirat között?!
A válasz szerint a tíz kiló alatt a nagyobb, tíz kiló vásárlása fölött a kisebb szám az érvényes. De arra a kis utcai táblára nem fér ki ennyi minden, elvégre ez itt nem óriásplakát a bevándorlók ellen meg az eredmények ismertetésére, itt egy kicsit szorosabban kell fogalmazni.
Na, ezt énekelje el valamelyik kórus Pécsett az Europa Cantaton!

***

Kapcsolódó bejegyzés:

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: