A régi ügyfél vallatása

Sóbarlangban sószobák
Sóbarlangban

 Ügyfél tan

A marketingben jártas vállalkozók, cégek, intézmények és vállalkozások nagyon jól tudják, hogy a régi ügyfél “megtartása” olcsóbb, mint az új ügyfelek “megszerzése”.
Éppen ezért szakítanak is azzal a gyakori vezetői felfogással, amely csakis az új ügyfelek megszerzésére fókuszál és egyáltalán nem figyel például a munkatársak értékelésekor a régi ügyfelek megtartásának, a számukra kimunkált új termékek-szolgáltatások bővítésének tényeire.

Pedig így a szervezet olyan új bevételi forrásokról mond le, amelyek a régi ügyfél igényeinek ismeretéből szinte automatikusan adódnának.

Válságos időkben a régi ügyfél még inkább felértékelődik.
Ugyanis a válságok idején, amikor vállalkozások sora omlik össze, az új ügyfél megszerzése még drágábbá, esetleg egyenesen lehetetlenné válik!

Kitérő: Mindez persze nem jelenti azt, hogy a régi ügyfelet mindenáron meg kell tartani. Kezdő vállalkozóként értetlenül szemléltem egy reklámügynökség tulajdonos barátom cselekedetét: egy jó nevű, “gazdag” céggel ő bontott szerződést.
(Még ilyet, jó pénzt fizetnek – nincs semmi, ami miatt én elköszönnék valakitől – gondoltam akkor.)
Lépését a barátom azzal indokolta, hogy bármelyik munkatársa is ment az adott céghez, a munkahelyére visszatérve szentségelt, csapkodott, mérgelődött, tépte a haját – aznap már nem lehetett vele mit kezdeni munkaerőként. És ez a hangulat lassan átterjedt a többiekre is.

Ám szép számban ismerek olyan vállalkozásokat is, amelyek a régi ügyfélkörtől tudatosan szerzett információkat “visszaforgatják” a jobb, hatékonyabb működésre és az új ügyfelek megszerzéséhez is érveket keresnek.

Magam is érdeklődéssel figyelem, hogy az érdeklődők mely internetes keresési találat után válnak aktív érdeklődővé és milyen csatornán igyekszenek kapcsolatot találni a keresőoptimalizálás, a SEO témakörében.
Figyelem, hogy milyen arányban érkeznek a látogatóim okos telefonról vagy asztali gépről és így tovább.

Mélybe szállunk, sóbarlangba

Ám itt van igen jó példaként a budapesti Tátra Sóbarlang, amely cég információt gyűjt azokról a panaszokról, amelyek miatt igénybe veszik szolgáltatásaikat és arra is kíváncsi, hogy a vendég milyen javulást tapasztal a kúrák után. Sőt arról is megkérdezik a vendéget, mennyire elégedett az ott tapasztaltakkal, a szolgáltatással, a kiszolgálással.

Az egyszerű, gyors skiccek például így néznek ki:

Név: Cz. I.
Az ok: asztma
Hatás: Nagyon hatásos, a lerakódások a tüdőmről felszakadtak

Név: B. V-né.
Az ok: elhúzódó többhetes köhögés
Hatás: Határozottan pozitív változások vannak, könnyebb a lépcsőzés, légszomj megszűnt, szaporábban közlekedek, meg tudom szívni magam levegővel.      Tüdőkapacitásom növekedett, teljesen megszűnt az éjszakai köhögés.

Név: V. B.
Az ok: Allergia (parlagfű, fekete üröm, cickafark stb.)
Hatás: Nagyon jó. Erős orrfolyást, tüsszögést enyhítette.

Egészségügyi szakember (és marketinges) kezében ezek a feljegyzések – megfelelően nagy számban –  aranyat érnek!
És áttételesen az ügyfeleknek is. Hiszen a terápia csiszolásával visszakapják azt az értéket, amelyet a válaszadással egykor létrehoztak!

*****

A Tátra Sóbarlang honlapja: > Tátra Sóbarlang Budapest

Másutt a Tátra Sóbarlangról: > Sóbarlang: a tüdő szellőztetése

 

“A régi ügyfél vallatása” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Sóbarlangba menekülünk? | Blog Pécs
  2. Én is kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy a régi ügyfeleimmel tartsam a kapcsolatot, beszélgessek velük. Egy jó beszélgetés könnyebben végződhet üzlettel, mint az új ügyfeleket ismeretlenül bombázó reklámhadjárat.
    Az új ügyfelek megtalálására, meg egyre jobb lehetőségnek tünek a különböző vállalkozói klubok.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.