Keresőoptimalizálás, SEO

A referenciák fontossága – ill. buktatói a keresőoptimalizálás, a keresőmarketing terén

Érett piacon a tudatos ügyfél a referenciák alapján tájékozódik. Referencia alatt persze sok mindent érthetünk, az ismerős pozitív tapasztalatától a neten történő, ellenőrizhetően megadott “mintákig”. Tehát referenciát adni a munkánkról igencsak ésszerű, s ebből következően – kötelező. Most frissítettem az e blogban fellelhető referencia listám, s igencsak elgondolkoztam, mit vegyek le, mit tegyek föl rá! SEO, keresőoptimalizálás referenciák.
A dilemmák sorából néhány:

 a) A konkurensek előtt is feltárul a munkánk eredményessége, megkönnyítjük a konkurencia elemzését, és ebben az összefüggésben magunk vagyunk a cincált konkurencia.

b) Lehetőséget adunk arra, jelen esetben ez egy nyitott blog, hogy “leszólják” az eredményeinket. (Jellemzésként: a hozzászólók soha nem azt emelik ki, hogy a SONY kamera kifejezésre a Google.hu alatt, – “teljes web” opció, három és félmillió találat mellett – élre vittem egy kis vidéki SONY Centrumot, megverve az óriásokat, hanem a leggyengébb láncszemet igyekeznek megtalálni.)

c) A neten a sorrendek bizony változhatnak – ami ma élen áll, nem biztos, hogy holnap is ott lesz, elég egy szerverhiba, egy mellényúlás, és akár napokra, akár hetekre visszazuhanhat a példaként említett oldalunk. Különösen sűrű mezőnyben nehéz meghatározni egy oldal helyét. Pl. a blog szóra tipikusan egymilliárd kettőszázmillió szótalálat esik, ilyen sűrűség mellett, bár az első ötvenben található általában a Blog * El Lobo – A farkas blogom, ha így adom meg, az ELSŐ ÖTVENBEN TALÁLJA, de nem írok bele néhány napig, azonnal visszacsúszhat akár 100 helyet is – és akkor a látogató a füllentés vádjával illethet – jogosan.

d) Fontos, de még friss honlapnál ugyanez a helyzet – hamar visszaeshet a találati táblán, s többet veszíthetünk a referenciánkon, mint amennyit nyerhetünk általa. De referencia listának lennie kell – és van is! 🙂

2 hozzászólás

  • Ernő

    Ez valóban nehéz kérdés, de én úgy döntöttem, hogy kirakok inkább mindent…

    Aki ért hozzá az úgyis vissza tudja fejteni, hogy egy adott oldalnak ki csinálta a SEO-t. Szóval a szakmától nem fogom tudni elrejteni…

  • Bognár László

    Kedves Ernő!

    Érdekes dilemmára nyit a felvetésed!
    A szakmát akarjuk-e ijesztegetni a referenciáinkkal, avagy ügyfelet akarunk szerezni általa? Vagy mindkettő? Esetleg a konkurenciát nem is bosszantani akarjuk, hanem partnerekre lelni? Kiegészítendő, amit egyikünk nagyon tud, a másikunk kevésbbé?
    Nagyon jó felvetés!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.