Keresőoptimalizálás, SEO

A referenciák és a bizalom fontossága

A keresőoptimalizálás különleges árucikk

A Bognár Stúdió megbízható
A Bognár Stúdió megbízható

A minap egy kedves potenciális ügyfelem – meglepő arroganciával – garanciákat követelt tőlem a majdani munkára vonatkozóan, már-már átszakítva azt a határvonalat jelentő képzeletbeli madzagot, amelynek szakadása után már én nem szoktam akarni a munkát és az ügyfelet.
Érdemes tudnunk, hogy a szolgáltatás – mint amilyen például a keresőoptimalizálás, a SEO, és általában véve az online marketing – különleges árucikk.
Vagyis amikor meg akarjuk vásárolni, akkor az még nincsen kész, nem foghatjuk a kezünkbe, nem ülhetünk bele, nem ízlelhetjük meg, (hogy végül az eladó fejéhez vágjuk, ha silánynak mutatja magát a portéka, vagy előkapjuk a bankkártyánkat és rohanjunk is a pénztárhoz vele).

Éppen ezért természetes dolog a szolgáltatást igénybe venni akarótól a garancia kérdésének felvetése.
Bölcs szolgáltató elébe is megy ennek, hogy már a szolgáltató-választás első fázisában konkurensei fölé kerekedhessen, magyarán ő maga fentmaradjon az első körös rostán.

A magam szolgáltatói praxisában folyamatosan elérhetőek a referenciáim az interneten, amelyek a potenciális ügyfél számára a szakmai hozzáértésemet, a szakmai előéletemet mutatják meg.
A leendő ügyfél megtalálja vállalkozásom főbb adatait, amiként azt a törvény elő is írja, (mármint, hogy milyen adatokat kell szerepeltetni egy céges honlapon).

Tehát máris nyújtok garanciákat annak mérlegeléséhez, hogy vajon hosszú távon, törvényes keretek között, nyilvános szakmai előélettel és sikerekkel állok e a versenypiacon, vagy háttér nélkül ígérgetek?
A szakmai blog, a social network eszközeinek használata szintúgy bepillantást enged a szolgáltató által képviselt műveltség és munkakultúra világába – így a szolgáltatást kívánó ügyfél tényleg komoly bepillantást kaphat a majdan az ő céljaiért munkálkodó cég vagy vállalkozó világába.

A szervezeti tagság, mint mondjuk a kamarai tagság is, melynek “pecsétjét” (logóját) a mai naptól hivatalosan használhatom, szintén bizalomerősítő üzenet a részemről: lehet kiktől párttatlan információt kérni és kapni a működésemet, vagyis a Bognár Stúdió működését illetően.

Egy komoly versenypiacon, komolyan veendő megrendelők esetén ezek a tényezők komolyan kell, hogy hassanak.
És persze jó esetben orientálnak is: kiket lehet komolyan venni és kiket nem lehet.

Hasonló téma korábban:
Áru és szolgáltatás: kézbe fogva jobb?

3 hozzászólás

  • kápé

    A pzitív megkülönböztetés egyre fontosabb, bár a magyar vállalkozások ezt még nemigen használják. A kamara tagja védjegyre e környezetben meglepően sok jelentkezés érkezik a bírálókhoz.

  • Bognár László

    A pozitív megkülönböztetést is “szokni kell”, ezért öröm és meglepő is amit mondasz a nagy érdeklődésről.
    A pozitív megkülönböztetés azért “szokatlan” nálunk, mert a mi társadalmunk inkább büntetés-párti, mint jutalmazó.
    A körmöstől a bilincsbe verten mutogatott közszereplőkig az “elitélés” a szokásos, ez a trendi.
    Éppen a kamara blogjában borongtunk a minap, hogy a vállalkozók ellenőrzése is már csakis ilyen-olyan “akció”, ár – és egyéb “kommandó” fedőneveken fut, a sajtó tele van olyan munkahelyi-munkajogi ellenőrzésekkel, ahol kézifegyverrel jelennek meg a rendőrök is (a valóságos kommandós akciókról most nem is beszélve.)
    Egy szabályosan kriminalizált, büntetésre-megbélyegzésre épülő világ van kibontakozóban! De számunkra, vállalkozók számára NEM LEHET ez a munka világa – ezt én személyesen is elutasítom!
    Ezért is öröm mindaz, ami a pozitívumokra, az összefogásra, a tisztességes munka tisztességes elismerésére mutat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.