A pszichológia leverte a gerillamarketinget
Pszichológia és gerillamarketing
Figyelemmel kísérve a statisztikai adataimat meglepve tapasztalom, hogy az eddig élen álló gerillamarketing keresőszót immár ragyásra veri a pszichológia. Legalábbis a honlapom látogatói újabban ezt az eredményt produkálják.
Váratlanul ér, pedig ha belegondolok, nem meglepő ez a “fordulat”.
A kínálati oldalon azt tapasztaljuk, hogy a Google keresőjében a gerillamarketing szó 25.700-szor, a pszichológia pedig 3.270.000-szer fordul elő! Mondhatnám, nincsenek is egy súlycsoportban, s így az a csoda, hogy eddig az eredményeimben nem így tükrződött.
Mindenesetre lecke ez nekem, hogy jobban figyeljek a tényekre, a számokra, az elemzések eredményeire – ne fogadjam el “természetesnek” a látszatos felszínt.
Hogy még pontosabb képem lehessen azok igényeiről, érdeklődéséről, igényszintjéről, akik megtisztelik látogatásukkal a honlapomat, egy rövid kérdőívvel álltam elő. Tükröt tartok a magam munkája elé: vajon a magam által is ismert javítanivalók mellett mi lehet még, amire nem is gondolok?! Ugyanis inkább a pszichológia verje le a gerillamarketinget, mint engem a konkurencia 🙂
A keresőkben mindkét témában megtalálható a honlapom, (a “pszichológiai segítség” kifejezésre 1. helyen áll, s a gerilamarketing szóra is első tízben foglal helyet), s a nagyobb hangsúlyt már a gerillamarketingre helyeztem. (Érdeklődésből és “érdekből” is, azaz abból kiindulva, hogy ez lesz a jövő hívószava!) És a “kereslet”, az érdeklődés, vagyis a kattintásszám mégsem úgy alakul, ahogy gondoltam!
Meglehet, az internetezés pszichológiai vonatkozásai iránt most erősödött meg kitapintható erővel az érdeklődés, amikor én arra már nem számítottam? Erre tippelek.
Kapcsolódó linkek:
Gerillamarketing
Pszichológiai segítség