Keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás terror-e az Interneten?

Tapasztalatok egy furcsa keresőoptimalizálási eljárásmódból

A gerillamarketing magaslat (ha a Google.hu alá beütjük: gerillamarketing, akkor látunk rá erre a magaslatra), ma különös történetet és tanulságokat rejteget. Az egyik közismert céget – előre beígértem -, négy webegységgel előztem meg, mert bizonyítani akartam, hogy az a jelenség, amelyről nem vesz tudomást, és ez a jelenség az osztagtámadás, igenis létezik az Interneten!

Az osztagtámadást hál’ Isten ritka jelenségnek tekinthetjük, kevesen képesek egyedül végrehajtani, de létezését tagadni hiba volna. Szélsőséges figyelemfelkeltő eszköznek tekintem magam is, és a gerillamarketing fogalomkörében helyezem el. (P.S. – A Google szabálytalan eljárásnak tekinti, ne használjuk!!!)
De nem önmagában ez a tény a fontos, hanem az “esemény” tanulságai.

A legfontosabb tanulságnak azt tartom, hogy a keresőoptimalizálás ma már nélkülözhetetlenül fontos, példának okáért a keresőkben elfoglalt helyezések megőrzése, (és javítása) érdekében. A keresőoptimalizálás ma már az Internet kultúra elengedhetetlen része, s akkor a legeredményesebb, ha a honlap születésekor, jól átgondolt marketingstratégia keretében történik meg.

Mi is az a marketing terrorizmus?

Különös érvvel is találkoztam: osztagtámadásom a gerillamarketing magaslaton tulajdonképpen egyfajta marketing terrorizmus volna.
Hadd kérdezzem meg: terrorizmus-e az, amikor a piacvezető cég azzal a céllal csökkenti az árait, hogy konkurensei egy része az árversenyben tönkremenjen, s elhódítsa azok piaci részesedését?  Terrorizmus-e az, amikor multinacionális cégek az alacsony beszerzési áraik révén egész országok kiskereskedelmét döntik romokba?
Érdekes módon nem hallottam ilyesmiről, csupán versenyről hallottam, ahol a piaci szereplők tudomásul veszik a folytonosan változó helyzetet és ahhoz alkalmazkodnak.

Ma már a keresőoptimalizálás is a verseny része. Különös jelentőséggel ott bír, ahol a keresőkben elfoglalt hely és a bevétel között markánsan kimutatható az összefüggés. Ilyen szegmensekben nincs olyan erő, amelyik megtilthatná a törekvést az előkelőbb helyek megszerzéséért.

Érdemes tanulmányozni a keresőoptimalizálás, a SEO alapjait: a keresőoptimalizálás alapjai

és az online marketing alapjait: Online marketing mix – alapfogalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.