A keresőoptimalizálás marketing következményei

Önkiszolgáló marketing

Már nem kell méz a keresőoptimalizálás marketingjéhez
A marketing méz előállítása fáradságos

Az egyszerű megközelítés szerint a jól optimalizált honlap a keresőkben elől fog állni és ezáltal több látogató, ebből következően több vásárló, fogyasztó realizálódik.
Ugyan teljes mértékben igaznak tarthatjuk ezt a megállapítást, ám ha nem teremtjük meg az új típusú keresőoptimalizálás filozófiai hátterét, akkor ugyanolyan marketing eszközökkel fogunk dolgozni, mint korábban és ezáltal elveszítünk egy sor versenyelőnyt. Vagyis továbbra is a “méhész megközelítés” fog érvényesülni: édes mézzel csábítgatjuk a látogatót.
Holott ma már magától jönne az, aki tudja mit akar, s így fölösleges a méz és annak cifra csomagolása is.

A fenti gondolatmenetből következően azt mondhatjuk, hogy az internetes keresés, népiesen szólva a guglizás mögött egy tudatos ember áll, aki valamilyen problémájára keres megoldást.

Ez a probléma sokirányú lehet: termék keresés, társkeresés, ügyintézés, hobbi, orvosi-pszichológiai zűr mögötti ismeret megszerzése, online marketing probléma feloldása iránti igény – nagyon röviden, bármi.
Ebben a bármiben foglal helyet az a téma, amelyet mi (is) gondozunk, amely honlap, blog, fórum, film, képgyűjtemény vagy bármilyen egyéb formában megoldást kínál a kereső ember konkrét problémájára. A mi feladatunk tehát “csupán” annyi: meg kell oldanunk, hogy aki keres, az a mi oldalunkra bukkanjon.
Tehát nem az édes mézzel való csábítás trükkjeire, hanem pontosan megfogalmazott válaszokra van szükségünk!
És ez a filozófiai háttér már más marketing eszközöket kíván meg.
A Bognár Stúdió e filozófia jegyében igyekszik az eszközök és módszerek bemutatásán át segítséget nyújtani a keresőoptimalizáláshoz látogatóinak.
Ennek az igyekvésnek az egyik módszere a folyamatos kísérletezés. Tíz évvel ezelőtt szekvenciákat küldtem körbe annak feltérképezésére, hogy melyik blogszolgáltató “alaphangja” erősebb, a keresőoptimalizálás szempontjából melyik ígér előnyösebb induló pozíciót.
Ma azt vizsgálom – ezzel a bloggal – hogy egy blogmotorra épülő honlap esetében mennyit jelenthet az un. oldalak mellett az un. bejegyzések megírásával a blog forma beindítása.
Mindez azt jelenti, hogy az ügyfeleinknek tett javaslatok mögött nem csak a “szakirodalom”, a Google irányelvei, hanem a több, mint évtizedes tapasztalat és a saját honlapokon végzett kísérletek eredményei is ott állnak.

Hogyan lehetünk eredményesek az önkiszolgáló marketingben?

Mindebből az is következik, hogy egy-egy bejegyzés megírása előtt fel kell tennünk magunknak a kérdést: kiknek, melyik kérdésére kívánunk választ adni! Mert az önkiszolgáló marketing a keresőoptimalizáló oldalán a kérdéseket igyekszik prognosztizálni és ezekre a kérdésekre kell megadnia a választ.

***

A témához kapcsolódik:

Ajánlom még:

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.